Web Analytics Made Easy - Statcounter

     

 

 

   

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ جاسک، یکی از شهرهای هرمزگان و از جزء بنادر مهم در جنوب ایران محسوب می شود که به دلیل داشتن موقعیت استراتژیک مورد توجه سیاستمداران و دولتمردان قرار دارد؛ اما توجه به این بندر مهم چه میزان بر امرار و معاش و زندگی روزمره مردم این منطقه اثر داشته سوال مبهمی بوده که با ورود به روستاهای آن مواجه می شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستاهای بزرگ و کوچک این بندر استراتژیک از مکران نشینی تنها نام آن را به یدک کشیده چرا که اکثر روستاهای این بندر در فقر و تنگ دستی به سر می برند؛ مردمان برخی از این روستاها با وجود پیشرفت در خانه سازی استان اما همچنان در کپر زندگی می کنند.

با وجود وعده وعیدهای توخالی مسئولان در این میان کسانی هستند که مشکلات مردمان این دیار دغدغه شب و روز آنها بوده و با برگزاری اردوهای جهادی در روستاهای بندر جاسک می خواهند غبار محرومیت را از چهره مردم این دیار بر دارند.

اردوی جهادی خودجوش مردمی در این روهای سرد زمستانی در روستاهای نوروزکار و اسپیتل بندر جاسک گرمی را به خانه های پر مهر و صفای این منطقه برده و مکران نشینان نیز با روی گشاده از آنها استقبال می کنند.

این گروه خودجوش مردمی لباس های گرم، مواد شوینده، کالاهای اساسی زندگی را به این روستا برده تا در این سوز سرمای زمستان مرحمی بر درد های مردم این منطقه باشد.

 

 

 

 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودسازی و محرومیت‌زدایی مهمترین هدف اردو‌های جهادی است

جانشین قرارگاه جهادی شهید محمدزاده سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خودسازی و محرومیت‌زدایی مهمترین هدف اردو‌های جهادی است، گفت: این گروه جهادی با حضور در منطقه سیستان اقدام به خدمت بی منت با ارائه خدمات فرهنگی، عمرانی و اجتماعی کرده است.

حسن معتمدی مقدم با اشاره به اینکه برگزاری اردو‌های جهادی در مناطق محروم حرکت در مسیر امیدآفرینی است، بیان کرد: انجام چنین فعالیت‌هایی یک اقدام ارزشمند و تاثیرگذار بوده که رضایتمندی مردم را به دنبال دارد.

وی افزود: قرارگاه جهادی «شهید محمد زاده» با اجرای یازدهمین اردوی جهادی خود در برخی از مناطق سیستان مانند زهک و جزینک اقدام به برگزاری رقابت ورزشی، تلاوت کرسی قرآن کریم، اعتکاف علمی، کار‌های عمرانی و رفع بخشی از مشکلات معیشتی مردم کرده است.

جانشین قرارگاه جهادی شهید محمدزاده ادامه داد: این گروه جهادی همه ساله در یکی از شهرستان‌های سیستان و بلوچستان اقدام به برگزاری اردوی جهادی می‌کند تا علاوه بر خدمت بی منت به مردم بتواند از ظرفیت اوقات فراغت ایام نوروز نیز به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

وی اظهار کرد: در این زمینه ساخت ۵۰ چشمه سرویس بهداشتی با همکاری کمیته امداد، بازسازی پنج مدرسه، توزیع ۲۵۰ بسته معیشتی و توزیع گوشت گرم در مدت حضور گروه جهادی شهید محمدزاده در منطقه سیستان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • استاندار ایلام: تصفیه‌خانه آب ملکشاهی تا خرداد تکمیل شود
  • خدمات رسانی گروه جهادی دانشگاه پیام نور استان در بهمئی
  • اردوهای جهادی دانشجویان کردستان به مناطق محروم سروآباد آغاز شد
  • رمز پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی روحیه جهادی است
  • عکس‌هایی از زندگی پس از جنگ در سوریه روی دیوار رفت
  • بسیج سازندگی روزنه امید مردم برای حل مشکلات است
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه استکبار را به هم ریخت
  • خدمت‌رسانی بیش از ۴۵۰ جهادگر به مناطق محروم آذربایجان غربی در ایام نوروز
  • فعالیت بیش از ۴۵۰ جهادگر در مناطق محروم آذربایجان غربی
  • خودسازی و محرومیت‌زدایی مهمترین هدف اردو‌های جهادی است