Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@09:39:34 GMT

مبادله کالا برای مرزنشینان سامان دهی شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۱۳۰۱

مبادله کالا برای مرزنشینان سامان دهی شد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ،شهریار حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت : طبق این مصوبه هر سرپرست خانوار دارای کارت مرزنشینی ماهی یک بار و سالی ۱۲ بار می‌تواند با تخفیف سود بازرگانی نسبت به واردات کالا به ازای ماهیانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اقدام کند.

وی گفت : با اجرای این دستورالعمل فعالیت کوله بری برای مرزنشینان در قالب هدفمندی سامان دهی شده و تحت عنوان مبادله کالا در بازارچه‌های موقت غیررسمی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: همچنین طبق مصوبه و آیین نامه جدید، خروج ۱۰۰ قلم کالا برای مرزنشینان در تمامی مناطق مرزی و همچنین ورود ۴۸ قلم کالای مورد نیاز مرزنشینان و تعاونی‌های مرزنشینی با معافیت صد درصدی برای مواد خوراکی و ۵۰ درصدی اقلام غیرخوراکی انجام می‌شود.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: پیش از این معافیت اقلام خوراکی به میزان ۷۰ درصد و غیرخوراکی ۵۰ درصد بود.

حیدری افزود: وزارت کشور با تلاش و مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور درصدد است تا گام‌های موثری در زمینه تقویت فعالیت‌های اقتصادی مرزی و معیشت مرزنشینان و رونق اقتصاد ملی و همچنین ارتقای درآمد ساکنان مناطق مرزی بردارد.

این مسئول در خصوص مبادله کالا از مرز رسمی پرویزخان برای مرزنشینان دارای کارت مرزنشینی اضافه کرد: با توجه به اینکه پرویزخان یک مرز رسمی است برای حفظ حقوق مرزنشینان این منطقه تا ایجاد معبری جدید و تصویب آن در هیات دولت به این منظور، فعالیت‌های مبادله کالا در بازارچه مرزی تیله کوه انجام می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

هر سرپرست خانوار دارای کارت مرزنشینی ماهی یک بار می‌تواند با تخفیف سود بازرگانی کالا وارد می کند

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسهیلات صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف میلیاردی کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سرهنگ ستاد محمد محمودی اظهار کرد: در راستای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مرزبانان هنگ مرزی تایباد موفق شدند مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق کشف کنند.

فرمانده هنگ مرزی تایباد افزود: مرزبانان پست کنترل و مراقبت مرزی دوغارون، در جهت پیشگیری از خروج کالای قاچاق از کشور طی چندین عملیات موفق شدند، تعداد ۶۵ عدد حلب روغن نباتی، ۱۳۷۰ پاکت انواع سیگار و ۷۱۰  پاکت انواع توتون به ارزش ۱ میلیارد و ۶۷۲ میلیون و ۲۹۰ هزار ریال را به صورت بلاصاحب کشف کنند. 

وی بیان کرد: قاچاقچیان و مخلان اقتصاد داخلی کشور بدانند مرزبانان با اشراف اطلاعاتی کوچکترین تحرکات را در نوار مرزی زیر نظرگرفته و با هرگونه اقدام سودجویانه قاطعانه برخورد خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • کشف میلیاردی کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی
  • افزایش ۱۸۴ درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال ۱۴۰۲
  • ️آسمانی شدن مادر شهید در سامان
  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه
  • اجرایی شدن قانون جدید تجارت مرزی در خصوص کولبری و ملوانی