Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:23:33 GMT

لایحه جامع انتخابات برای شهرهای کوچک مناسب نیست

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۱۳۲۲

لایحه جامع انتخابات برای شهرهای کوچک مناسب نیست

ساوه - ایرنا - نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت گفت: لایحه جامع انتخابات که اخیرا از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده، برای شهرهای کوچک مناسب نیست.

«محمدرضا منصوری» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بر اساس این لایحه موکلان نسبت به شهرهای کوچک تعهد کمتری دارند و بیشتر روی شهرهای بزرگ استان ها متمرکز می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: از معایب این لایحه این است که نمایندگان شهرهای کوچک آن گونه که لازم است نمی‌توانند به منطقه تحت نمایندگی خود سرکشی کنند و باید بیشتر وقت خود را در امور کلی استان صرف نمایند به همین دلیل بسیاری از خواسته های شهروندان ممکن است با تاخیر یا عدم تحقق مواجه شود.
منصوری افزود: در صورت تصویب این لایحه از سوی مجلس و تبدیل آن به قانون لازم الاجرا، ممکن است در مناطقی اختلاف نظراتی پیش آید و این موضوع یکی از آسیب‌های این لایحه است.
وی گفت: البته این لایحه نقاط قوت نیز دارد و یکی از مزایای لایحه جامع انتخابات این است که در انتخابات هایی که برگزار خواهد شد، دور دومی وجود ندارد و همین موضوع، هزینه‌های برگزاری انتخابات را کاهش دهد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: اجرای لایحه جامع انتخابات در کشور ممکن است هزینه‌های تبلیغاتی را برای نامزدهای انتخابات افزایش دهد.
وی گفت: برخلاف روند کنونی انتخابات، با تصویب لایحه جامع نامزدها برای راهیابی به مجلس هزینه‌های سنگین را برای تبلیغات در کل استان متحمل خواهند شد این مسئله می‌تواند یکی از نقاط ضعف و مشکلات لایحه جامع انتخابات باشد.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که یک کرسی آن متعلق به شهرستان های ساوه و زرندیه است.
6539/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي لايحه جامع انتخابات انتخابات ساوه و زرنديه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است» درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» تاکید کرد: تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و شورای نگهبان ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان ندارد.

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهار نظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جا‌هایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • بازگشت لایحه عفاف و حجاب به مجلس شورای اسلامی
  • طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب
  • لایحه جامع منابع انسانی تهیه و مشخص شود
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟