Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، پروفسور ناصر نجمی در حاشیه هفدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران در ارتباط با شکاف لب و کام گفت: شیوع این ناهنجاری در ایران تقریبا مشابه کشورهایی همچون آمریکای جنوبی و مرکزی همچنین آسیای شرقی است.
وی افزود: برخی از نقاط ایران همچون سیستان و بلوچستان مبتلایان بیشتری به این بیماری وجود دارد و تغذیه همچنین بهداشت از جمله عوامل تأثیرگذار علاوه بر ژنتیک در ایجاد این ناهنجاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از آغاز ارائه روش‌های نوین جراحی جهت کمک به این بیماران در کشور خبر داد و گفت: مبتلایان به شکاف لب و کام حداکثر تا هفت سالگی باید مورد درمان قرار گرفته باشند و بهترین زمان آغاز درمان از سه ماهگی است و حداکثر این افراد اگر ناهنجاری آنها کامل باشد، به پنج جراحی نیاز دارند.
نجمی گفت: خوشبختانه چندین مرکز مدرن شکاف لب و کام در کشور فعالیت می‌کند و نهادهای خیریه زیادی نیز در این زمینه فعالیت دارند.


وی گفت: آمار ابتلا به این بیماری حدود یک در ۷۵۰ تولد است و البته در مناطق محروم این مسئله بیشتر وجود دارد.
متخصص جراحی جمجمه فک و صورت در پایان خاطرنشان کرد:‌برخی از تحقیقات مؤید این مسئله است که مصرف اسیدفولیک در مادران باردار جهت پیشگیری از این بیماری در جنین آنها مؤثر است، ولی البته تأثیر صددرصدی آن هنوز مورد تأیید قرار نگرفته است.

انتهای پیام/

20 / 20 هفدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران یک متخصص جراحی جمجمه فک و صورت دکتر ناصر نجمی اسیدفولیک تأثیر مصرف اسیدفولیک شکاف لب و کام وجود چندین مرکز مدرن شکاف لب و کام در کشور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اسیدفولیک تأثیر مصرف اسیدفولیک شکاف لب و کام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع

سید امیر محسن ضیایی رئیس جامعه اورولوژی ایران در نشست خبری گفت: رشته جراحی مجاری ادرار و کلیه پیشرو در کشور است و بسیاری از کارهای غیر تهاجمی از این رشته شروع شده است و در منطقه بهترین خدمات جراحی کلیه و ادرار در ایران ارائه می شود. 

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت های واردات تجهیزات و منابع مالی به دلیل تحریم ها ایران در تراز جهانی، از جایگاه خوبی در حوزه اورولوژی برخوردار است. 

ضیایی ادامه داد: سنگ های ادراری و بیماری های پروستات همچنین عفونت های دستگاه ادراری از جمله بیماری شایع محسوب می شود. 

سطح سواد سلامت تاثیر زیادی بر تشخیص به هنگام بیماری ها دارد. امروزه دسترسی به خدمات در کشور افزایش یافته و همین موضوع سبب تشخیص به هنگام بیماری ها می شود. 

وی گفت: در کنگره امسال تازه های اورولوژی مطرح و کارشناسان تجربیات خود را به اشتراک می گذارند. در این کنگره دستیاران رشته اورولوژی در این همایش شرکت خواهند داشت. 

در ادامه مراسم محمد علی زرگر استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: الان ۱۴۰۰ متخصص اورولوژی در کشور داشته و ۲۰۰ دستیار در ایران در حال تحصیل هستند. 

وی بیان کرد: بیماری پروستات در همه دنیا شایع است و با تشخیص بموقع قابل درمان بوده و بیماران زندگی طبیعی را خواهند داشت. 

زرگر ادامه داد: اکنون جراحی ها در کشور به صورت بسته و به صورت لاپاراسکوپی نیز انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می گیرند؟
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه