Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@20:00:20 GMT

گام دوم با توان جوانی

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۱۴۹۴

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي را مي‌توان مانيفست انقلاب اسلامي در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامي دانست که نقشه راه انقلاب اسلامي به حساب مي‌آيد و تمسک به آن مي‌تواند چراغ راه آينده کشور باشد.

مخاطبان اصلي اين بيانيه همان‌طور که با صراحت در آن اشاره شده، جوانان ايران‌زمين‌ هستند که آينده روشن نظام اسلامي به دست آنان محقق شده و تداوم راه طي شده به سوي آرمان‌هاي بلند نظام جمهوري اسلامي از سوی ايشان دنبال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتماد به جوانان را بايد در مباني نظري و نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامي به جوانان دنبال کرد. نگاهی که جوانان را شايسته پرچمداري تحقق آرمان‌هاي انقلاب اسلامي در دهه‌هاي آتي مي‌داند. اين اعتماد محصول تفکري نو در معظم‌له نيست و ايشان ساليان متمادي است که به روش‌های گوناگون بر اين حقيقت تأکيد دارند. به واقع، رهبر معظم انقلاب اسلامي را مي‌توان يکي از مناديان شعار جوان‌گرايي در مديريت کشور دانست. معظم‌له در اين عرصه پيشگام بوده و اين رويکرد را مي‌توان در انتصابات سالهاي اخير ايشان نيز مشاهده کرد.

اعتماد به جوانان برآمده از ويژگي‌هايي است که در ذات جواني نهفته است و اين تنها مختص جوانان مؤمن انقلابي مسلمان نيست. به همين دلیل،‌ رهبر حکيم انقلاب اسلامي حتي در تحولات جهاني نيز نگاه به جوانان دارند و آنان را مبدأ تحول و تکاپو در سطح بين‌المللي مي‌بينند. نامه‌نگاري تاريخي رهبر معظم انقلاب اسلامي به عموم جوانان در کشورهاي غربي برآمده از همين نگاه است.

يکي از مهم‌ترين شاخصه‌هاي جواني نشاطي است که محصول انرژي بالا، سلامت جسم و روح، قدرت و شجاعت، جرئت و ريسک‌پذيري و اميد به آينده در دوران جواني است. همين ويژگي و خصلت است که در عرصه پيشرفت و آباداني کشور مي‌تواند به کار آيد و کشور را چند گام به جلو براند.

ملاحظه ديگر در زمینه جواني، نسبت ميان جواني و خلاقيت و نوآوري است. جوانان در اوج آمادگي براي نوآوري و ابتکار به سر مي‌برند و اين همان مؤلفه ارزشمندي است که نظام اسلامي در دهه پنجم حيات خود به آن نيازمند است.

خلاقيت در جواني آنگاه که با پشتکار و تلاش همه‌جانبه که آن هم در جوانان بيش از ديگران يافت مي‌شود، همراه شود و آنگاه که علم و دانش و تفکر نيز به کمک آيد، مي‌تواند به مثابه موتور محرکي براي تحول کشور عمل کرده و عقب‌ماندگي‌هاي چندين دههاي کشور را جبران کند.

منبع: سایت بصیرت

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همخوانی کارگران در محضر رهبر معظم انقلاب+ فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در ابتدای دیدار سالانه رهبر معظم انقلاب با کارگران، حاضران در جلسه با «محمد اسداللهی» مداح اهل‌بیت (ع)، هم‌نوا شدند و سرودی را همخوانی کردند.

ویدئوی مربوط به این همخوانی را در ادامه تماشا کنید.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • همخوانی کارگران در محضر رهبر معظم انقلاب+ فیلم
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • هنرمندانی که از غزل رهبر معظم انقلاب استقبال کردند
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • عکس/بازنمایی سروده رهبر معظم انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور
  • با نگاه منصفانه می‌توان جمله به‌قله نزدیک می‌شویم رهبر انقلاب را بهتر درک کرد