Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@03:33:59 GMT

تهران و پکن در بسیاری مسائل نگاه مشابه دارند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۱۵۳۶

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از بازگشت از سفر 3 روزه به چین گفت تهران و پکن در بسیاری از مسائل نگاه مشابهی دارند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای لاریجانی گفت: در دیدار با رئیس جمهور، رئیس مجلس و دیگر مقامات چین زمینه‌های توسعه همکاری بررسی شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی زمینه های همکاری های ایران و چین را بی شمار خواند و گفت: دو کشور در چارچوب ابتکار «یک جاده - یک کمربند» رییس جمهوری چین که بر یک منطق درست استوار است و باعث توسعه چین و همچنین سایر کشورهای این مسیر می گردد دارای زمینه های مهم همکاری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«علی لاریجانی» تصریح کرد: دوستان چینی در زمینه همکاری های اقتصادی و سایر بخش ها، علاقه مند به همکاری با ایران هستند و از این جهت همفکر هستیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل اهمیت این طرح مهم ( یک جاده - یک کمربند) تعدادی از کشورهای ماجراجو مخالف آن هستند، افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد ظرفیت های منحصر بفرد خود در زمینه های مختلف مانند حوزه های راه، زیرساخت، انرژی را در اختیار چین قرار دهد.

وی اظهارداشت: در دیدار با مقامات چین، در مورد مسایل سیاسی منطقه، مبارزه با تروریسم و رایزنی هایی که لازم است برای ایجاد صلح در منطقه صلح صورت گیرد گفت و گوهای سازنده ای داشتیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در ادامه سفر رییس جمهوری چین به ایران که در اسفند سال 94 صورت گرفت وهمکاری های بلند مدت و استراتژیک پیگیری شد این سفر بیشتر جنبه عملیاتی پیگیری موضوع را داشت.

لاریجانی در مورد جزییات سفرش به چین گفت: این سفر سه روزه و فشرده با حضور تعدادی از اعضای دولت، روسای کمیسیون های بودجه و انرژی مجلس و بخش های دیگر مانند نظامی و امنیتی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این سفرهرکدام از مقامات ایرانی با همتایان خود دیدار و گفت و گو کردند و در زمینه برنامه های مختلف و ثابت دو کشور از جمله حوزه های انرژی، نفتی، بانکی، فرهنگی و صنعتی صحبت کردند و نظرات خودشان را با همتایان چینی به مشارکت گذاشتند.

رییس مجلس شورای اسلامی که در این سفر با 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین و 'لی جان شو' رییس کنگره ملی خلق چین دیدار و گفت و گو کرد، گفت: در این سفر و در دیدار با مقامات چین، بر تقویت روابط دو کشور تاکید شد.

سفر سه روزه علی لاریجانی، به دعوت 'لی جانگ شو' رییس کنگره خلق چین(مجلس چین) و به منظور تقویت همکاری های سیاسی و پارلمانی صورت گرفت.

لاریجانی را در این سفر 'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه، 'بیژن زنگنه' وزیر نفت، 'فرهاد دژپسند' وزیر امور اقتصاد و دارایی و 'عبدالناصر همتی' رییس بانک مرکزی همراهی می کردند.

لاریجانی شامگاه چهارشنبه به وقت چین، پکن را به مقصد تهران ترک کرد.  دانلود

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس مجلس سفر چین پکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش از تصویب جداول، تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است

به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی کارنامه نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری به سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: هنوز بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ نشده است اما جداول تخصیص اعلام شده است و این تخصیص نیز با قیودی همراه است؛ در این شرایط چطور می‌شود توسعه متوازن را در مجموعه‌های مختلف کشور توقع داشته باشیم؟

وی افزود: از ریاست مجلس می‌خواهیم که به سازمان برنامه و دولت تذکر دهد که به قانون عمل کند و نه آنکه احساسی عمل کند و هر آنچه که خودش می‌خواهد را در قالب مصوبات سفر یا مباحث دیگر کشور را اداره کند؛ این کار به نوعی زیر سوال بردن کار بنیادین مجلس است. رئیس مجلس در این زمینه به سازمان برنامه تذکر دهد و اگرنه موجب تضییع حقوق بسیاری از شهرستان‌های محروم و مظلوم می‌شوند.

این نماینده مجلس در تذکر دیگری با انتقاد از تورم و گرانی نهاده‌های کشاورزی در سال زراعی جاری، خواستار پیگیری وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده ساری گفت: حتماً با سازمان برنامه صحبت می‌کنیم که طبیعتاً برای سال جاری جداولی که در مرحله دوم بند ب ماده ۱۸۲ طی هفته آینده در صحن مجلس تصویب خواهد شد، مبنا قرار دهد.

وی تاکید کرد: اگر تخصیصی داده‌شده نیز علی‌الحساب است.

کد خبر 6085398 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • رئیس‌ جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • رئیس‌جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد
  • پیش از تصویب جداول، تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود