Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، زلاتکو دالیچ را بارها روی نیمکت العین در لیگ امارات و لیگ قهرمانان آسیا دیده‌ بودیم. شاید به همین دلیل هم بود که وقتی استقلال دنبال جذب سرمربی جدید- پس از جدایی منصوریان- بود، نام دالیچ هم به میان آمد. در آن مقطع حتی عکسی در اینستاگرام دالیچ منتشر شد که برج آزادی را نشان می‌داد. اتفاقی که می‌شد آن را به مذاکره با استقلال و حضور احتمالی این مربی در تهران ارتباط داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند بعدها گفتند این عکس در صفحه شخصی دالیچ منتشر نشده و او هرگز چنین واکنشی را نسبت به حضور در استقلال نشان نداده است.

 در آن مقطع حتی عده‌ای بر این باور بودند که حضور زلاتکو دالیچ را چند ایجنت خاص هدایت می‌کنند تا او روی نیمکت استقلال بنشیند و مربیگری این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را بر عهده بگیرد. حتی وقتی او گزینه مربیگری در استقلال شده بود، به این جرم که ایجنت‌ها می‌خواهند او را به فوتبال ایران بیاورند، پیشنهاد مربیگری در ایران را رد کرد.

مسوولان فدراسیون فوتبال کرواسی- حدود یک سال قبل- پیشنهاد مربیگری در تیم ملی را به برانکو ایوانکوویچ دادند اما این مربی به دلیل ادامه حضور در پرسپولیس، به پیشنهاد داوور شوکر پاسخ منفی داد. همین پاسخ منفی باعث شد تا فدراسیون فوتبال کرواسی سراغ زلاتکو دالیچ برود و از او روی نیمکت تیم ملی استفاده کند. تیمی که در مقدماتی جام جهانی حضور داشت و باید در پلی‌آف مقابل اوکراین بازی می‌کرد. دالیچ به‌عنوان مربی موقت معجزه کرد و نتایج درخشانی به‌دست آورد. او ابتدا کرواسی را به جام جهانی برد و سپس با نسل طلایی و جسورش در جام جهانی 2018 شگفتی ساخت و به فینال این تورنمنت مهم رسید. هر چند کرواسی مقابل فرانسه شکست خورد و در کسب عنوان قهرمانی ناکام ماند اما این نتیجه، بهترین نتیجه تاریخ فوتبال کرواسی بود. حتی بهتر از عنوان سومی در جام جهانی 1998.

برانکو چندین بار نام زلاتکو دالیچ را به‌عنوان بهترین گزینه برای هدایت ایران مطرح کرده اما هیچ مذاکره‌ای با او برای حضور در تیم ملی انجام نشده. دالیچ که پیشنهادهایی از الهلال عربستان و العین امارات دریافت کرده بود، با مبلغی ناچیز روی نیمکت کرواسی ماند تا همچنان هدایت این تیم را بر عهده داشته باشد. او که همزمان پیشنهاد جذاب ۵ میلیون یورویی در سال برای هدایت تیمی در لیگ چین را در جیب دارد، به دوستان سرشناس کرواتش در ایران گفته تا پایان جام ملت‌های اروپا در تیم ملی کشورش می‌ماند چون باور دارد با این نسل جادویی می‌تواند مهمترین اتفاق فوتبالی کشورش را در جام ملت‌های اروپا رقم بزند و به‌عنوان قهرمانی برسد.

به همین دلیل حضور زلاتکو دالیچ روی نیمکت تیم ملی ایران منتفی است. مگر اینکه اتفاق خاصی رخ بدهد و این مربی جوان تصمیم جدیدی بگیرد. تصمیمی چون حضور در تیم ملی و مربیگری در کشوری که برانکو ایوانکوویچ و زلاتکو کرانچار نیز آنجا حضور دارند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تیم ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ان‌بی‌سی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است

مقامات آمریکایی مدعی شدند واشنگتن انتظار دارد پاسخ احتمالی اسرائیل به عملیات «وعده صادق» ایران علیه اراضی اشغالی، محدود و شامل اهدافی در خارج از ایران باشد.

به گزارش ایسنا، یک رسانه آمریکایی در گزارشی مطرح کرد که آمریکا بر اساس ارزیابی مکالمات مقامات این کشور و رژیم صهیونیستی پیش از عملیات «وعده صادق» ایران، انتظار دارد که پاسخ احتمالی اسرائیل به ایران محدود باشد.

شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی در این باره گزارش داد که چهار مقام آمریکایی به شبکه ان‌بی‌سی گفتند مقامات این کشور انتظار دارند که گستره پاسخ اسرائیل به حمله روز شنبه ایران به اهدافی در اراضی اشغالی، محدود و احتمالا شامل حمله علیه نیرو‌های نظامی و «نیرو‌های نیابتی تحت حمایت ایران» در خارج از ایران باشد.

در ادامه گزارش ان‌بی‌سی آمده است: مقامات آمریکایی می‌گویند با آمادگی اسراییل برای پاسخ به حمله احتمالی ایران در روز‌های گذشته، مقامات اسراییلی درباره گزینه‌هایی که برای پاسخ احتمالی در نظر داشتند، به مقامات آمریکایی توضیحاتی ارائه کرده بودند.

این مقامات آمریکایی تاکید کردند که درباره تصمیم نهایی اسرائیل و چگونگی آن توضیحی به آن‌ها داده نشده است و ممکن است گزینه‌ها پس از حمله شامگاه شنبه ایران تغییر یافته باشند. آن‌ها همچنین گفتند که مشخص نیست پاسخ این رژیم چه زمانی خواهد بود، اما هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد.

آن‌ها همچنین مدعی شدند که سناریو‌هایی که هفته گذشته برای پاسخ احتمالی ایران به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری آن در دمشق در نظر گرفته شده بود، شامل حمله‌ای محدود از سوی ایران تا حمله‌ای گسترده‌ای بود که منجر به خسارات و تلفات در اراضی اشغالی و تخریب تاسیسات این رژیم می‌‎شد.

طیف پاسخ‌هایی که اسرائیل می‌توانست به حمله احتمالی ایران بدهد نیز از هیچ گونه پاسخ نظامی تا حملاتی به داخل ایران متنوع بود.

این مقامات آمریکایی مدعی هستند به دلیل آن که حملات ایران منجر به کشته شدن ساکنان اراضی اشغالی یا ویرانی‌های گسترده نشده، اسرائیل ممکن است به سراغ گزینه‌های معتدل‌تری، مانند انجام دادن حملاتی در خارج از ایران برود.

سه مقام آمریکایی مدعی شدند که گزینه‌ها ممکن است شامل حملاتی در داخل سوریه باشد. این مقامات می‌گویند انتظار ندارند که پاسخ اسرائیل هدف قرار دادن مقامات ارشد ایرانی باشد، بلکه در عوض، هدف قرار دادن محموله‌ها یا انبار‌هایی خواهد بود که ادعا می‌شود قطعات پیشرفته موشکی، تسلیحات یا قطعات و تجهیزاتی که از ایران برای حزب‌الله فرستاده می‌شود.

مقامات آمریکایی گفتند که واشنگتن قصد مشارکت در این پاسخ نظامی احتمالی را ندارد. آن‌ها انتظار دارند که اسرائیل اطلاعات مربوط به اقداماتی را که انجام خواهد داد، از پیش با واشنگتن در میان بگذارد، به ویژه اگر برای آمریکایی‌ها در منطقه پیامد‌هایی منفی به همراه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • ۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
  • ان‌بی‌سی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است
  • سقوط امپراتوری رسانه‌ای شیطان
  • پای این بازیکن استقلال به ماجرای دعوا نکونام و خطیر باز شد
  • رونمایی از گزینه اصلی نیمکت تراکتور؛ یحیی گل محمدی!
  • افشین قطبی در یک قدمی نیمکت تیم ملی ایران
  • نتیجه جنگ احتمالی ایران و اسرائیل چه خواهد بود؟
  • مشکل احتمالی که دختر جیمی‌جامپ‌ ایجاد کرد/ آیا درهای آزادی روی هواداران خانم استقلال بسته می شود؟
  • واکنش احتمالی بازار نفت به تنش‌های شب گذشته
  • بانوان ملی پوش تکواندو رقبای خود را شناختند