Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@22:12:01 GMT

اصلاح شیوه نامه مدارس ماندگار ضروری است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۱۶۰۵

اصلاح شیوه نامه مدارس ماندگار ضروری است

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  عبدالله محبی در شورای نمایندگان مدارس ماندگار منطقه پنج کشور که در مدرسه ماندگار ولایت گچساران برگزار شد، گفت: این طرح هم اکنون در کمیسیون معین وزارت آموزش و پرورش مطرح است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ مدرسه ماندگار در کشور وجود دارد ادامه داد: ۶۰ تا ۷۰ درصد مدارس ماندگار کشور در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است و ثبت ملی بقیه مدارس در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبی تصریح کرد:مدارس ماندگار هم از نظر ساختمان فیزیکی و هم دانش آموزان و معلمان اهمیت دارد، زیرا افراد نخبه و مشهور هر منطقه بیشتر در این مدارس تحصیل کرده اند.

به گفته وی در صورت تصویب شیوه نامه مدارس ماندگار که به طور جامع تدوین شده است زمینه حفاظت از ساختمان‌ها و فرهنگ‌های ایرانی اسلامی به یادگار مانده در این مدارس به شکل اصولی فراهم خواهد شد.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش نیز در این نشست گفت: مستند سازی تاریخچه و اطلاعات مدارس ماندگار در قالب کتابچه در دست تدوین است.
احمد عابدینی اضافه کرد: در این کتابچه ۵۰ مدرسه ماندگار کشور معرفی می‌شوند.

وی ابراز داشت: انتخاب مدیران مدارس ماندگار باید از حساسیت خاصی برخوردار باشد، زیرا در بیشتر موارد تجارب و انگیزه خدمت خدمات بیشتری نسبت تزریق اعتبار به همراه دارد.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در مورد مرمت مدارس ماندگار از تصویب اعتبار ویژه برای نگهداری مدارس ماندگار با هماهنگی نوسازی مدارس خبر داد و افزود: مرمت این مدارس با مشارکت میراث فرهنگی انجام می‌شود تا روح سنتی آن حفظ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: مدرسه ماندگار ولایت گچساران که تنها مدرسه ماندگار این استان است ۷۳ سال سابقه فعالیت دارد.

هادی زارع پور اظهار داشت:این مدرسه دارای ۲۵ اتاق و ۱۰ هزار متر مربع مساحت است.

وی بیان کرد: بسیاری از افراد سرشناس استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله دکتر ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران و همه نمایندگان ادوار مجلس این شهرستان در مدرسه ماندگار ولایت گچساران تحصیل کرده اند.

شورای مدارس ماندگار منطقه پنج کشور با حضور نمایندگان مدارس ماندگار استان‌های یزد، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر برگزار شد.

شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام/غ

مستند سازی تاریخچه مدارس ماندگار

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدارس آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت

فتح الله توسلی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از روند توزیع اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس در شهرستان ابراز گله مندی کرد و گفت: از ۳۸۲ میلیارد تومان اعتبار تجهیز و نوسازی استان فقط ۳ درصد برای شهرستان پیش بینی شده که سهم کبودراهنگ ۶ میلیارد تومان است و کمترین اعتبار در استان است این در حالی است که ۲۵ مدرسه شهرستان نیازمند نوسازی و مرمت و تجهیز است.

وی افزود: نیروگاه شهید مفتح اعلام آمادگی کرده که ۴ مدرسه در شهرستان کبودراهنگ احداث کند و باید پیگیری شود.

توسلی تاکید کرد: اداره آموزش وپرورش شیرین سو مستقل شده و باید اعتبارات و تجهیزات مستقل اعطا شود.

مسلم غلامی فرماندار کبودراهنگ گفت: برای حل مشکلات هنرستان‌های شهرستان و راه اندازی رشته‌های جدید و کاربردی اعتبارات لازم پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد در هفته معلم دهیاران و اعضای شورا‌ها با حضور در مدارس شهر‌ها و روستا‌ها از زحمات معلمان زحمت کش قدر دانی کنند.

حجت‌الاسلام باقری امام جمعه کبودراهنگ گفت: با هماهنگی انجام شده در راه اندازی مدارس معارف در بخش پسران و دختران حوزه‌های علمیه آمادگی همکاری دارند.

 مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: برای تجهیز اداره آموزش و پرورش شیرین سو ۴۰۰ میلیون تومان و برای تجهیز گرمایشی و سرمایشی و اداری و رایانه در این شهرستان بیش از ۳ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

حمید شیرازیانی افزود: برای استانداردسازی فضا‌های آموزشی در حوزه ملی اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای شهرستان و اعتباری حدود ۴ میلیارد تومان برای پایگاه شهید نوژه اختصاص یافته است.

شیرازیان گفت: برای استخر بیش از ۹ میلیارد تومان و برای پیست دو و میدانی ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

سیدصالح اسدی مدیر آموزش و پرورش کبودراهنگ گفت: سالتحصیلی پیش رو مدرسه معارف دختران و سال آینده مدرسه معارف پسران در شهرستان راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: در هفته معلم برنامه‌های مناسبتی در سطح شهرستان برای معلمین برگزار می‌شود.

رشته بهیاری برای دانش آموزان دختر و پسر راه اندازی شده و بیش از ۱ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات بهیاری پیش بینی شده است و نیازمنده احداث مدرسه مختص رشته بهیاری است.

در هنرستان‌های شهرستان رشته جدید سراجی و معماری داخلی راه اندازی شده که با استقبال خوبی مواجه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت
  • تصویب ۱۰ طرح پیشنهادی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی کشور