Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت بازرسی و حمایت ازحقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: رستوران‌های استان بوشهر مجاز به دریافت مبالغ اضافی به‌عنوان حق سرویس از مشتریان خود نیستند. ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، رضا جمالی صبح امروز در نشست با فعالان بخش رستوانی استان بوشهر با تاکید بر رعایت حقوق شهروندان در ارائه خدمات به آنان اظهار داشت: به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اخذ هرگونه مبالغ اضافی تحت عنوان حق سرویس در واحدهای صنفی نظیر رستوران و رستوران هتل‌ها که به نوعی منجر به افزایش قیمت واقعی  کالا یا خدمات شده و زیان خریدار را به همراه دارد از مصادیق گرانفروشی محسوب شده و غیر قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای صنفی از جمله تالارهای پذیرایی، سفره‌خانه‌های سنتی، رستوران‌ها و واحدهای اقامتی که مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده مجددا مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌کنند خاطر نشان کرد: این واحدهای صنفیدر بعضی از اقلام مورد عرضه خود نظیر انواع نوشیدنی‌ها و فرآوردهای لبنی علی رغم اینکه قبلا مالیات بر ارزش افزوده در قیمت نهایی آنها لحاظ شده است از شرایط موجود و کم اطلاعی مصرف‌کنندگان سوء استفاده کرده و اقدام به اخذ مجدد مالیات برارزش افزوده می‌کنند که این عمل به عنوان تخلف محرز می‌باشد.

معاون نظارت بازرسی و حمایت ازحقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر  تاکید کرد: بر اساس ماده 57 قانون اصلاح قانون نظام صنفی مصوب سال 1392 عرضه یا فروش کالا یا ارائه خدمت به بهایی بیش از نرخ‌های تعیین شده و هر نوع عملی که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمت به زیان خریدار شود از مصادیق گرانفروشی است.

31 فقره پرونده تخلف گرانفروشی برای عرضه کنندگان مرغ استان بوشهر تشکیل شدپرونده‌های تخلفات صنفی استان بوشهر 180 درصد افزایش یافتگشت‌های مشترک بازرسی و نظارت بر بازار در شهرهای استان بوشهر ایجاد شد

جمالی بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه‌، مراتب را از طریق تلفن 124 به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان‌ صنعت‌، معدن و تجارت استان بوشهر اعلام، تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/ش

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرفتن مالیات بر ارزش افزوده ورزش را برای همه مردم گران می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رضایی پیشکسوت کشتی ایران با اشاره به اقدام وزارت اقتصاد و دارایی در تفسیر نادرست مصوبه هیأت دولت و حذف معافیت باشگاه های ورزشی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مغایر با قانون مصوب مجلس و ابلاغیه دولت گفت: انتظار داشتیم در سال جهش تولید با مشارکت مردم سیاست هایی اتخاذ شود که زمینه رضایتمندی مردم و افزایش گرایش آنان به ورزش و باشگاه های ورزشی را فراهم نماید.

رضایی ادامه داد: حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده استفاده کنندگان از خدمات ورزشی آن هم نه بر اساس قانون، که بر اساس تصمیم سلیقه ای وزارت اقتصادبر خلاف قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، قطعا به گران شدن ورزش برای تمام اقشار جامعه منجر خواهد شد. ورزش به خودی خود متحمل تورم سرسام آور است حالا چرا یک‌نوجوان باید برای ورزش کردن ۱۰٪ هم مالیات بدهد.

رضایی با اشاره به نقش ورزش در کاهش هزینه های درمانی افزود: به نظر می رسد وزارت اقتصاد برداشت و درک جامعی از مفهوم باشگاه ورزشی ندارد و احتمال می دهم این باشگاه ها را با باشگاه های حرفه ای که تعدادشان در سطح کشور بسیار محدود است اشتباه گرفته باشد.

قهرمان و پیشکسوت کشتی کشور که خود دارای سابقه طولانی در حوزه باشگاه داری است افزود: وزارت ورزش باید وزارت اقتصاد ‌و دارایی را از این اشتباه بزرگ خود آگاه کند و نگذارد حق مردمی که علاقه مند به استفاده از ورزش و تندرستی هستند پایمال شود. این نوع مقررات زایی و وادار کردن باشگاهها به گرفتن ۱۰٪ مالیات از مردم در استفاده خدمات ورزشی مصداق بی عدالتی است و به هیچ عنوان جنبه های علمی و منطقی در آن پیش بینی نشده است.

کد خبر 6078963

دیگر خبرها

  • مهلت ویرایش اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تمدید شد
  • استرداد بیش از ۷ هزار میلیارد ریال سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده
  • گرفتن مالیات بر ارزش افزوده ورزش را برای همه مردم گران می‌کند
  • وصول ۱۳ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض در خراسان رضوی
  • ۶۲ «کافی شاپ» و رستوران در مشهد پلمب شدند
  • پلمب ۶۲ کافی شاپ و رستوران در مشهد
  • زمان اجرای افزایش مالیات بر ارزش افزوده
  • نرخ ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده اعمال شد
  • نرخ ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده اعمال شد
  • توزیع بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده در قزوین