Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@23:52:17 GMT

271 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان داریم

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۱۸۱۷

271 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان داریم

به گزارش ایکنا از کرمان، جعفر رودری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان دیروز چهارشنبه، 1 اسفند در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان گفت: 271 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان داریم که تا پایان دی ماه متوسط پیشرفت فیزیکی آنها 26 درصد بوده است.
وی افزود: تا پایان سال پیشرفت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان به 62 درصد می‌رسد که 24 درصد نسبت به هدفگذاری عقب هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رودری تصریح کرد: کل پروژه‌ها به بیش از 55 هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارند که قرار بود در سال جاری 10 هزار و 500 میلیارد تومان از محل منابع مختلف تامین شود که تاکنون 7 هزار و 200 میلیارد تومان محقق شده و عمدتا مربوط به بخش غیردولتی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان بیان کرد: تاکنون 41 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان به بهره‌برداری رسیده است.
وی با اشاره به لزوم ورود اطلاعات پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به سامانه نیپا که سامانه کشوری است، تأکید کرد: این سامانه در واقع کنترل پروژه است که پیشرفت پروژه‌ها را دنبال می‌کند و 5 دستگاه اجرایی استان کرمان هنوز اطلاعات پروژه‌ها را در این سامانه وارد نکرده‌اند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان سیاست و اقتصاد رودری مدیریت اقتصاد مقاومتی پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق سالانه حداقل ۵ هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان اردبیل

سیدحامد عاملی در جریان بازدید میدانی از بخش‌های مختلف پروژه ملی پایاب سد خداآفرین در شمال استان، اظهار کرد: تولید مسأله اصلی کشور محسوب می‌شود و رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی سال ۱۴۰۳ بر موضوع مردم‌محور تولید تأکید ویژه و اساسی داشتند و بر همین اساس نام‌گذاری سال جاری بر این اساس انجام شد.

او افزود: تنها راه حل برون‌رفت کشور از شرایط اقتصادی فعلی، تولید است و دشمنان ضربه بر تولید کشورمان را نشانه گرفته‌اند که باید اقدامات لازم جهت خنثی‌سازی اقدامات شوم دشمنان انجام شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: پروژه ملی پایاب سد خداآفرین گام مهمی برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، اما در سالیان گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود که پس از استقرار دولت سیزدهم، برای احیای این پروژه ملی برنامه‌ریزی‌های لازم در دستور کار قرار گرفت.

عاملی بیان کرد: مشکل اصلی پروژه ملی پایاب سد خداآفرین، تأمین اعتبار لازم بود که با پیگیری‌های ملی و نظر مساعد رهبر معظم انقلاب مبنی بر اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به این پروژه، مشکل تأمین اعتبار آن رفع شد.

او تصریح کرد: در بیش از ۲ سال گذشته برنامه افزایش یک‌میلیون تنی محصولات کشاورزی استان اردبیل تدوین شده که بیش از ۵۰۰ هزار تن از طریق پایاب سد خداآفرین با وسعت زیر کشت ۳۶هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی کشاورزی انجام خواهد شد.

منفعت پایاب سد خداآفرین برای سراسر استان اردبیل خواهد بود

استاندار اردبیل گفت: پروژه پایاب سد خداآفرین فقط مخصوص شمال استان اردبیل نبوده بلکه ثمرات بهره‌برداری این پروژه در پیشرفت اقتصادی، افزایش سرانه درآمد مردم استان و ایجاد اشتغال قابل توجه، تأثیرگذار خواهد بود و سالانه حداقل ۵ هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان اردبیل تزریق می‌کند و علاوه بر این، در سطح ملی هم دارای اهمیت است.

عاملی افزود: با توجه به اهمیت ویژه پایاب سد خداآفرین در حوزه کشاورزی، یک پست برق ۲۳۰ کیلوولت به‌عنوان مرکز اصلی تأمین بار شبکه و پست‌های ۱۳۲ و ۲۰ کیلوولت به‌عنوان مراکز توزیع بار، کار نیرورسانی به همه ایستگاه‌های اصلی و فرعی پمپاژ آب را در مسیر ۲۸۰ کیلومتری انجام خواهند داد که در مراحل پایانی عملیات اجرایی هستند.

او تصریح کرد: پروژه پایاب سد خداآفرین دارای ۴۳ ایستگاه اصلی پمپاژ آب است که عملیات اجرایی ۱۴ ایستگاه در ناحیه اول عمرانی به پایان رسیده و سایر ایستگاه‌ها هم با درصد‌های پیشرفت مختلف در حال اجرا هستند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: برای بهره‌برداری از پروژه پایاب سد خداآفرین در سال جاری به‌صورت جدی تلاش خواهد شد و ۴ نقطه پایاب سد خداآفرین در ۳ شهرستان استان اردبیل با انعقاد ۱۸ قرارداد پیمانکاری و ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در حال اجرای عملیات اجرایی است.

عاملی بیان کرد: بخشی از اراضی پایاب سد خداآفرین متعلق به مردم بوده که در اختیار مردم عزیز منطقه خواهد بود و مابقی اراضی که ملی محسوب می‌شود در قالب تعاونی به مردم واگذار خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است
  • ۳۱ هزار شغل به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان یزد احیا شد
  • آزادسازی ۹۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی استان تهران
  • تزریق سالانه حداقل ۵ هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان اردبیل
  • ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان برای بررسی راهکارهای قانونی کاهش هزینه ساخت مسکن در استان
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و تقویت اشتغال در استان تهران است
  • تقویت اعتماد ملی و بین‌المللی به کالای ایرانی لازمه تحقق شعار است
  • کمک به اشتغال حدود ۷ هزار نفر با اقدامات دستگاه قضایی استان البرز
  • مردم، الزام انکار‌ناپذیر جهش تولید
  • جلوگیری از تعطیلی ۴۳ واحد تولیدی با ورود دادگستری البرز