Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، مرادی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت:  در این جشنواره علاوه بر بخش شعر، در بخش مقاله نیز چندین اثر به دبیرخانه ارسال و مورد داوری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اشعار رسیده به دبیرخانه از استان‌هایی همچون  چهار محال بختیاری، گیلان، مازندران، گلستان، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان سمنان، قم لرستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی است افزود: امسال تلاش شده تا بر کیفیت آثار افزوده و از کمیت آن کاسته شود و امسال نسبت به سالهای گذشته آثار و اشعار دریافتی  از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی اظهار کرد:  جشنواره منطقه‌ای شعر ابن حسام تاکنون به مدت 5 سال بصورت استانی و امسال برای دومین سال پیاپی به صورت منطقه ای برگزار می شود.

 معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی شخصیت ابن حسام به عنوان یک چهره ملی و بین المللی است و ایجاد تعامل بین شاعران، استعدادیابی ، گفتمان سازی و پرورش استعدادهای ادبی ، برجسته کردن شخصیت ابن حسام به عنوان اولین سراینده اشعار آیینی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی موضوعات اعلام شده در فراخوان را  محیط زیست و آسیب های اجتماعی و در بخش پژوهشی شرح آثار ابن حسام خوسفی عنوان کرد و افزود: آثار  علاوه بر این موضوعات در قالبهای مختلف شعری همچون کلاسیک، شعر سپید و شعر نو آثار ارسال شده است.

 مرادی  با اشاره به اینکه خاوران نامه ابن حسام نمونه‌ای از آثار برجسته این شاعر است که رشادت‌های امام علی(ع) را به تصویر کشانده است، افزود:  بخشهای مختلف جشنواره  شامل بخش آزاد، دانشجویی، جنبی و بخش پژوهش  است که در هر بخش سه نفر به عنوان برگزیده براساس رای داوران انتخاب و در اختتامیه جشنواره مورد تجلیل قرار خواهند گرفت. 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه افتتاحیه و اختتامیه جشنواره در 6 اسفند برگزار می شود، افزود: افتتاحیه ساعت 15 در خوسف، خانه تاریخی تاجور واقع در خیابان شهید مطهری  و اختتامیه جشنواره در ساعت 18 همان روز در محل سالن شهید چمران دانشگاه صنعتی بیرجند با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام / ط آ

جشنواره منطقه‌ای شعر ابن حسام در اسفندماه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال کمک‌ها به غزه از راه زمینی، جایگزین ندارد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ استفان دوژاریک سخنگوی سازمان ملل در خوصوص ارسال کمک ها به منطقه غزه گفت : درباره اوضاع سرزمین‌های اشغالیِ فلسطین و غزه، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه تأکید می‌کند از آنجا که بیش از یک میلیون و صد هزار نفر از مردم غزه با سطوح فوق العاده بالایی از ناامنی غذایی روبرو هستند، هیچ جایگزینی برای تحویل کمک‌ها از راه زمینی و در مقیاس وسیع وجود ندارد؛

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

اما با وجود این نیاز‌های مبرم و فوری، درگیری‌ها و موانع همچنان سد راه تلاش‌های ما برای رساندن کمک‌های نجات بخش جان انسان‌ها به غیرنظامیان در غزه می‌شود. ما بار‌ها گفته ایم که نهاد‌های امدادرسان به ورودی‌ها و مسیر‌های تدارکاتی بیشتر به داخل غزه و همچنین دسترسی امن و پایدار به بخش‌های مختلف غزه نیاز دارند تا به هر آنکه لازم است، دسترسی داشته باشند. این، شامل دسترسی به مناطق شمالی {غزه} می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
همکاران امدادرسان ما در منطقه به ما می‌گویند در فاصله ۱۶ تا ۲۲ مارس، اسرائیل امکان ۹ عملیات بشردوستانه در شمال غزه را تسهیل، اما از ۵ عملیات دیگر جلوگیری کرد. طبق گزارش ها، ۱۵ نهاد بشردوستانه هفته گذشته در فاصله روز‌های ۱۸ تا ۲۴ ماه مارس، روزانه به طور میانگین به ۵۵۰ هزار نفر کمک‌های غذایی رساندند، اما فقط ۳ درصد از این کمک‌ها به شمال غزه رسیده است. بیش از نصف این کمک‌ها در منطقه رفح توزیع و بقیه آن نیز به سایر مناطق، از جمله دیرالبلح فرستاده شد.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


با ادامه بمباران غزه و خطر قریب الوقوع قحطی، دکتر تدروس مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت تحویل غذا، تدارکات و دارو باید تسریع شود. وی در مطلب منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی افزود باید از مراکز درمانی محافظت شود، نه اینکه به آنها حمله شود تا کارکنان این مراکز بتوانند مراقب بیمارانی باشند که بر اثر گرسنگی، بیماری و جراحات به شدت ضعیف شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تمدید زمان ارسال آثار به جشنواره ملی رسانه‌ای «جام جوانی»
  • ارسال کمک‌ها به غزه از راه زمینی، جایگزین ندارد
  • آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند
  • راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس
  • افزایش جوایز جشنواره شعر عربی «طوفان القوافی» به 4 میلیون دینار عراق
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «آبادان» برگزار می‌شود
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید