Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد - ایرنا - سفیر ایران در ترکمنستان گفت: همکاری بین استان خراسان شمالی و کشور ترکمنستان در بخش گردشگری سلامت می تواند رونق بگیرد.

به گزارش ایرنا سیدمحمد احمدی چهارشنبه شب در نشست کارگروه های آموزشی و فرهنگی خراسان شمالی اظهار داشت:
می توان با ارتقای وضعیت تکریم ارباب رجوع، در این حوزه موثر عمل کرده و صنعت گردشگری سلامت این استان را توسعه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ظرفیت های علمی و فرهنگی خراسان شمالی گفت: در کشور ترکمنستان زمینه های لازم برای تبادل اطلاعات و تعامل در حوزه های فرهنگی و علمی وجود دارد.
وی افزود: اکنون تلاش می کنیم تا بستر لازم برای ادامه مذاکرات گذشته بخش دانشگاهی استان خراسان شمالی با ترکمنستان فراهم شود.

* توانایی خراسان شمالی در بخش صنعت و کشاورزی
سفیر ایران در ترکمنستان از مرز مشترک طولانی به عنوان ظرفیتی برای رشد و شکوفایی استان در آینده یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت برای گسترش روابط تجاری بهره برد و رشد و توسعه استان را رقم زد.
احمدی به شناخت جدیدی که از این استان به دست آورده اشاره کرد و افزود: باید ظرفیت های این استان در بخش های مختلف در خارج از مرزها نیز معرفی و به کار گرفته شود.

* پیشران های اقتصادی، محور تفاهم با کشور ترکمنستان
استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: پیشران های اقتصادی استان مانند کشاورزی، گردشگری و صنعت، تکیه گاه و محور اصلی تفاهم ما با کشور ترکمنستان خواهد بود.
محمدعلی شجاعی اظهار داشت: طرح ها و ایده های اجرایی ما در بخش های مختلف باید با نگاه به آینده باشد.
وی تاکید کرد: به سفیر ایران در ترکمنستان اعلام می کنیم که به گفته ها و تعهدات سفارت ایران در قبال کشور میزبان که به نیابت از خراسان شمالی داده شود، پایبند خواهیم بود.
شجاعی افزود: به تمام تعهدات خود در مقام اجرا پایبند خواهیم بود و کسی را که بخواهد حتی یک گام بر خلاف تفاهم نامه ها بردارد، نخواهیم بخشید.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: ما باید کار در سطح بین الملل را یاد گرفته و آداب و چهارچوب های آن را رعایت کنیم.
وی اظهار داشت: ادبیات کاری استان در مقام اجرا، انجام امور در قالب کار تیمی مشترک به طور تخصصی است و پیش از سفر سفیر کشورمان در ترکمنستان، جلسات تخصصی در حوزه های مختلف، برگزار و داشته های استان احصا شده تا از انجام کارهای انفرادی پرهیز شود.
شجاعی افزود: مدیران اجرایی باید داشته های استان را در بخش های مختلف، تعیین و برای انجام فعالیت مشترک با کشور ترکمنستان اعلام کنند.
وی گفت: خراسان شمالی باید در بخش بهداشت و درمان، بخشی را که از نظر تجهیزات و نیروی انسانی متخصص و مجهز است، مشخص کند تا سفارت ایران با اعلام آن به کشور ترکمنستان زمینه ایجاد و توسعه گردشگری سلامت را رقم بزند.
وی به توانمندی استان در بخش دانشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: باید رشته های تحصیلی دارای ظرفیت پذیرش دانشجوی خارجی، برپایی همایش ها و فعالیت های علمی مشترک با کشور ترکمنستان، جمع بندی و اعلام شود.
شجاعی افزود: در بخش فرهنگ و ورزش نیز می توانیم فعالیت های مشترک زیادی با ترکمنستان داشته باشیم که ساخت فیلم مستند و سریال و برگزاری اردوهای ورزشی مشترک از آن جمله است.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اظهار داشت: این خطه به عنوان استانی مرزی، وظایفی ملی نیز بر عهده دارد که تمام توان خود را برای انجام آن به کار خواهد گرفت.
شجاعی بر پیگیری سفیر ایران در ترکمنستان برای برقراری پروازهای بجنورد - عشق آباد در قالب تورهای گردشگری تاکید کرد.
استان خراسان شمالی افزون بر 301 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد.
3007/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي روابط فرهنگي تركمنستان خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محسن معصوم‌علیزاده اظهار داشت: با توجه به رشد گردشگری و توسعه زیرساخت ها در شهرستان ملایر مانند پروژه خوب جهان کوچک و تبلیغ خوب صنایع دستی، این دیار، به سرعت تبدیل به مقصد جذاب گردشگری خواهد شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار پرتلاش و حمایت های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم، افزود: شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است و سعی بر آن داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها باشیم.
فرماندار شهرستان ملایر نیز در این دیدار گفت: ملایر با ظرفیت خود می تواند باعث رونق اقتصادی غرب کشور باشد 

سلمان اسماعیلی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به حوزه میراث فرهنگی و امورگردشگری باعث رونق اقتصادی و تحقق شعار سال مبنی بر مردمی سازی امور می شود، بیان کرد: ملایر با پتانسیل بالای خود و دو نشان بین المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور بوده و در اطلس سرمایه گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است و قلب این مرکز اقتصاد، عرضه صنایع دستی ملایر خواهد بود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایردر ادامه گفت: در کنار این اقدام تقویت آنلاین فروشگاه ها  در سکوهای مجازی بسیار پر اهمیت است.

فرماندار شهرستان ملایر در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت سال جاری شاهد افتتاح مجموعه مینی ورد به صورت رسمی باشیم.

دیگر خبرها

  • اقتصاد فوتبال ایران رونق می‌گیرد؟
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • کشف بیش از ۲۸ هزار عدد قرص قاچاق در هنگ مرزی تایباد
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • صدور هشدار سطح نارنجی / بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد