Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: اهمیت اقتصاد مانند مبارزه با دشمن مهاجم نظامی است، باید جهادی عمل کنیم تا بتوانیم اقتصاد را درست کنیم.  

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ظهر امروز در مراسم اولین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قوچان در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی گفت: در دهه اول انقلاب جوانان در کنار معنویت هم شاد بودند، هم می‌جنگیدند و خون می‌دادند، اما به بی دینی، بی ایمانی و بی غیرتی نمی‌خندیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یوسفعلی‌زاده با اشاره به این مطلب که بسیاری پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند که اسم یا انتصاب‌های دیگری برای این انقلاب بگذارند، افزود: امام خمینی (ره) فرمودند، نهضت ما حسینی و انقلاب ما اسلامی است و دموکراتیک نیست، عناوین غربی و شرقی به آن نمی‌چسبد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه بر اساس تحلیل رهبری در گام دوم انقلاب باید به اخلاق و معنویت بپردازیم گفت: باید بدانیم این دو عنصر در گام اول چه نقشی داشته و اخلاق و معنویت را در قبل انقلاب و بعد آن بیشتر بشناسیم.  

وی از سبک زندگی به عنوان یکی از نکات مهم گام دوم انقلاب یاد کرد و افزود: سبک زندگی اسلامی با تکیه بر فرهنگ و آداب و سنن ایرانی با سبک زندگی غربی بسیار فاصله دارد، زیرا آن‌ها خدا را از زندگی خود خارج کرده‌اند.  

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه آموزش علمی و طی کردن مدارج علمی و آموختن فنون به‌روز وظیفه بوده و راه شهیدان و آرمان‌های آنان با ابتلا به چنین منطقی همراه شده است، تصریح کرد: دلدادگی، دل‌بستگی و انتصاب به سالار شهیدان در این راه وجود دارد و قافله درحرکت است، کاروان رهروان راه خدا درگذر زمان بی‌وقفه درحرکت بوده و کسی نتوانسته مانع حرکت آن شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اقدام بزدلانه تروریست‌های تکفیری و عوامل نیابتی نظام سلطه در به شهادت رساندن مدافعان حریم نظام اسلامی، گفت: شهادت این عزیزان حریم امن نظام در آستانه ۴۰ سالگی دوم انقلاب این نکته را یادآوری می‌کند که عشق مسیر خود را بازکرده و در آن خون هم جریان دارد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اقتصاد را از دیگر حوزه‌های گام دوم انقلاب دانستند، اظهار داشت: اهمیت اقتصاد مانند مبارزه با دشمن مهاجم نظامی است، باید جهادی عمل کنیم تا بتوانیم اقتصاد را درست کنیم.  

یوسفعلی‌زاده گفت: باید اقتصاد مقاومتی را احیا کرده و هر خانه را به یک کارخانه تبدیل کنیم، زیرا زندگی مبتنی بر فرهنگ وارداتی مردم را در همه چیز نیازمند و وابسته می‌کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد باید با دشمن جنگیده و دست خودی‌ها را بگیریم و به کسانی که فرمول‌های غیربومی ارائه می‌دهند، هشدار بدهیم، اظهار کرد: راه عزت ملت از وابستگی نمی‌گذرد، بلکه در همه شئون از استقلال می‌گذرد، اگر پیرو شهیدان هستیم باید بدانیم که شعارشان این بود، می‌جنگیم، می‌میریم، ولی ذلت و سازش نمی‌پذیریم.

وی با بیان اینکه شهیدان مظهر همه عشاق عالم بوده و تا اوج پر کشیده و همنشین بهترین‌ها شده اند افزود: برگزاری چنین یادواره‌هایی باید ما را بر آن دارد تا با پای سر بیاییم و دلبستگی خود را به شهدای به عرش رفته نشان دهیم تا به ما وامانده‌ها نیز نگاهی بیندازند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد قوچان گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی

  روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی با حضور در منزل فرزند شهید سید محمد تقی حسینی طباطبایی که نقش مهمی در اتحاد شیعه و سنی و انتشار پیام نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در سیستان داشت، دیدار و گفتگو نمود.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: این شهيد والا مقام اولين كسی بود كه طرح عدم كفايت بنی صدر را امضا و مطرح کرد و به عنوان یکی از پیروان واقعی امام خمینی (ره) و به همراه یارانش چون شهید بهشتی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  که از دوران تحصیل در مشهد با او آشنا بود، خدمات قابل توجهی به منطقه و کشور ارائه کرد.

 شهید سید محمد تقی حسینی طباطبایی در منطقه، پایگاه مستحکمی برای مبارزین و کسانی که از سوی رژیم به این استان تبعید می‌شدند خصوصا مرحوم آیت الله طالقانی، حضرت آیت الله خزعلی عضو شورای نگهبان،  آیت الله صلواتی از مدرسان حوزه علمیه قم،  مرحوم حجت الاسلام و المسلمین ایزدی نجف‌آبادی امام جمعه نجف‌آباد و حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی از علمای رفسنجان بود. 
 
 آن شهید در جریان پیروزی انقلاب اسلامی اقدام به تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کمیته انقلاب اسلامی و دادگاه انقلاب اسلامی کرد.  

 وی در سال ۱۳۵۹ به‌عنوان کاندیدای مجلس شورای اسلامی مطرح شد و به مجلس راه یافت و در سنگر مجلس یکی از چهره‌های صدیق و پیرو خط امام بود و در یکی از سخنرانی قبل از دستور مجلس ایشان در رابطه با توصیف امام راحل گفت: «وجود این رهبر عظیم‌الشأن معجزه تاریخ است». 

 شهید سید محمد تقی حسینی طباطبایی سرانجام در میدان مبارزه با خطوط انحرافی و ضدانقلاب در هفتم تیرماه سال ۶۰ به‌همراه شهید آیت الله بهشتی و بیش از هفتاد و دو تن از بهترین یاران امام و انقلاب اسلامی، در فاجعه جانسوز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به‌دست یکی از منافقان به شهادت رسید و روح مطهرش در جوار کبریا به لقاء الله رسید، مزار شریفش در شهرستان زابل در جوار شهداء جنگ تحمیلی محل زیارت عاشقان و دلباختگان امام و انقلاب است.
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد