Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -  مقدمه:
مقدمه:
مركز امور مشاوران، وكلاء و كارشناسان رسمي قوه قضائيه در نظر دارد به منظور اجراي ماده 40 آئين نامه اجرايي قانون حمايت خانواده مصوب 27 بهمن ماه 1393 و مواد 9، 11 و 12 دستورالعمل نحوه تشکيل و فعاليت مراکز مشاوره خانواده، نسبت به جذب افراد واجد شرايط مندرج در اين آگهي از طريق برگزاري آزمون جهت اعطاي «پروانه مشاوره خانواده» در رشته‌هاي امتحاني مشاوره روانشناختي، مشاوره حقوقي و مذهبي، خدمات مددکاري اجتماعي و «مجوز تأسيس مرکز مشاوره خانواده» به تعداد مراکز مورد نياز که شرح آن در جداول شماره 2 تا 4 درج گرديده براي هر استان و با اولويت شهرستان اقدام نمايد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الف) شرايط عمومي متقاضيان: (بر اساس ماده 34 آئين نامه و ماده 13 دستورالعمل)
1- تابعيت دولت جمهوري اسلامي ايران؛
2- تأهل دائم و داشتن حداقل 40 سال سن و 5 سال سابقه کار يا 35 سال سن و حداقل 8 سال سابقه کار مرتبط؛
3- داشتن مدرک کارشناسي از دانشکده‌هاي معتبر داخلي يا خارجي (در مورد اخير، به شرط تأييد وزارت علوم و فناوري و يا بهداشت و آموزش پزشکي) يا معادل حوزوي آن در رشته‌هاي مطالعات خانواده، مشاوره (گرايش خانواده)، روان‌پزشکي، روان‌شناسي (گرايشهاي عمومي،اجتماعي وتربيتي)، مددکاري اجتماعي (گرايش خانواده)، خدمات اجتماعي، حقوق، فقه و مباني حقوق اسلامي و سطح دو حوزه علميه و بالاتر(گرايش فقه و اصول) به شرح مندرجات جدول شماره (1)، مدارك معادل يا داراي ارزش استخدامي قابل پذيرش نيست.
4- انجام خدمت وظيفه عمومي يا معافيت دائم براي آقايان؛
5- عدم سوء پيشينه کيفري مؤثر و عدم محروميت از حقوق اجتماعي؛
6- عدم اعتياد به مواد مخدر و سکرآور به تأييد مراجع ذيصلاح؛
7- نداشتن سوء شهرت و عدم تجاهر به فسق؛
8- داشتن وثاقت و تعهد به اصل نظام جمهوري اسلامي ايران و قانون اساسي؛
9- عدم محکوميت به انفصال دايم از خدمات دولتي يا عمومي يا سلب صلاحيت؛
10- عدم اشتغال به وکالت، سردفتري ازدواج و طلاق و اسناد رسمي و همچنين عدم اشتغال در دادگستري و شوراي حل اختلاف.
ب) مواد آزمون کتبي در سه حوزه مشاوره روانشناختي، مشاوره حقوقي- مذهبي و مشاوره مددکاري اجتماعي به‌ شرح ذيل مي‌باشد:
1- مواد آزمون عمومي:
الف ـ احکام اسلام در امور خانواده؛
ب ـ آشنايي با قانون حمايت خانواده مصوب سال 1391و آيين‌نامه اجرايي آن و دستورالعمل نحوه تشكيل و فعاليت مراكز مشاوره خانواده.
پ ـ آشنايي با مباحث پيشگيري از جرايم و آسيب‌هاي اجتماعي با اولويت ناهنجاري‌هاي حوزه خانواده.
2- مواد آزمون تخصصي:
*رشته امتحاني مشاوره روان شناختي:
الف ـ تشخيص و آسيب‌شناسي رواني؛
ب ـ اصول و فنون مشاوره؛
پ ـ مکاتب زوج درماني و خانواده درماني؛
ت ـ آزمون‌هاي رواني و تشخيصي؛
ث ـ اخلاق حرفه‌اي؛
ج ـ روانشناسي رشد کودک و نوجوان؛
*رشته امتحاني مشاوره حقوقي و مذهبي:
الف ـ مباني امنيتي خانواده؛
ب ـ آيين‌دادرسي مدني؛
پ ـ قانون مدني و ساير قوانين مربوط به امور خانواده و اطفال؛
ت ـ شرح لمعه (مباحث مرتبط با خانواده)
ث ـ روان‌شناسي خانواده
* رشته امتحاني خدمات مددکاري اجتماعي:
الف ـ حقوق در مددکاري اجتماعي؛
ب ـ منابع اجتماعي؛
پ ـ مددکاري اجتماعي و مداخله در بحران خانواده
ت ـ روش هاي مددکاري اجتماعي؛
به هر يک از داوطلبان، يک دفترچه سوال عمومي (هر يك از دروس آن با ضريب 1 اعمال و براساس آن نمره كل عمومي ساخته مي‌شود، داده خواهد شد و همچنين يک دفترچه مجموعه سوال آزمون اختصاصي تحويل مي‌شود. نمره كل نهايي داوطلب با ضريب 1 براي نمره كل عمومي و ضريب 2 براي نمره كل اختصاصي ساخته مي‌شود. داوطلباني كه با توجه به ظرفيت اعلام شده و نمره كل اكتسابي حدنصاب لازم را كسب نمايند در رديف معرفي شدگان دو/2 برابر ظرفيت براي مرحله مصاحبه قرار خواهند گرفت.
ج) زمان ثبت‌نام و برگزاري آزمون:
كليه داوطلبان متقاضي ثبت نام در آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ضمن مطالعه دقيق شرايط مندرج در آگهي در صورت داشتن شرايط عمومي مي بايستي از روز پنجشنبه مورخ 97/12/02 لغايت روز چهارشنبه مورخ 97/12/08 به سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمايند.
متقاضيان تأسيس و عضويت در مرکز مشاوره براساس نوع مدرک تحصيلي خود مي توانند صرفاً در يکي از سه رشته امتحاني مشاوره روانشناختي، مشاوره حقوقي و مذهبي و خدمات مددکاري اجتماعي ثبت‌نام ‌نمايند.
د) پرداخت وجه ثبت نام:
ثبت‌نام به‌صورت اينترنتي از روز پنجشنبه مورخ 97/12/02 لغايت روز چهارشنبه مورخ 97/12/08 انجام خواهد پذيرفت.
متقاضيان واجد شرايط مي‌بايست نسبت به پرداخت وجه ثبت‌نام به مبلغ 800.000 (هشتصد هزار) ريال به ‌صورت الکترونيکي و يا از طريق کارت‌هاي بانکي متصل به شبکه شتاب اقدام نمايند.
متقاضيان بايد در مهلت تعيين شده نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهاي پاياني خودداري نمايند.
به ثبت نام هاي ناقص ترتيب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختي به هيچ وجه مسترد نمي‌گردد.
هـ) مدارك لازم براي ثبت نام:
1- تکميل فرم ثبت نام اينترنتي.
2- فايل عکس اسکن شده.
3- عکس 4*3 که در سال جاري گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ)
4- عکس اسکن شده فقط بايد با فرمت JPG باشد.
5- اندازه عکس اسکن شده بايد حداقل300*200 پيکسل و حداکثر400*300 باشد.
6- تصوير داوطلب بايد واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
7- حجم فايل ذخيره شده عکس نبايد از 70 کيلو بايت بيشتر باشد.
8- حاشيه هاي زايد عکس اسکن شده بايد حذف شده باشد.
9- حتي الامکان عکس رنگي و داراي زمينه سفيد باشد.
تبصره 1: اسکن عکس از روي کارت­هاي شناسايي (کارت ملي، شناسنامه و ...) قابل قبول نمي­باشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس و مطابق با توضيحات فوق، اقدام به اسکن نمايند.
تبصره 2: عکس خواهران بايد با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تبصره 3: در صورت ارسال عکس غير معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وي سلب مي‌گردد.
تذكر مهم: با توجه به مشكلات به وجود آمده در آزمون هاي قبلي، در خصوص اشتباه در ارسال عكس داوطلبان، كه اين موضوع اكثرا براي داوطلباني كه ثبت نام آنان توسط ديگران انجام مي شود رخ داده است. تاكيد مي گردد كه علاوه بر كنترل اطلاعات ثبت نامي، حتما نسبت به كنترل عكس ارسالي دقت نماييد تا اشتباهاَ عكس داوطلب ديگري به جاي عكس شما الصاق نگردد. بديهي است كه در صورت ارسال عكس اشتباهي از طرف فرد متقاضي، فرد به عنوان متخلف تلقي و مطابق مقررات با وي رفتار خواهد شد.
مدارک مورد نياز ثبت نام که مي­بايست از طريق اينترنت ثبت و بصورت الکترونيکي ارسال گردد:
1- مدرک ليسانس مرتبط با پروانه درخواستي با فرمت JPG
2-آخرين مدرک تحصيلي با فرمت JPG
3-تمامي صفحات شناسنامه و کارت ملي با فرمت JPG
4-گواهي سابقه کار مرتبط از ارگان مربوطه با فرمت JPG
5 -كارت پايان خدمت يا معافيت با فرمت JPG (مختص برادران)
متقاضيان شرکت در آزمون بايد پس از پايان ثبت‌نام کد رهگيري خود را يادداشت نموده و تا پايان مراحل آزمون نزد خود نگهداري نمايند. ضمناً ورود مجدد به سايت و دريافت کارت ورود به جلسه آزمون و اطلاع از نتيجه آزمون فقط با استفاده از کد رهگيري امکان پذير خواهد بود.
و) زمان برگزاري آزمون و نحوه دريافت کارت شرکت در آزمون:
کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه مورخ 98/02/10 قابل دسترسي و پرينت خواهد بود. آزمون روز جمعه مورخ 98/02/13 در تهران و برخي از مراكز استان (با توجه به آمار ثبت‌نام كنندگان) برگزار خواهد شد. مکان و محل برگزاري آزمون در کارت ورود به جلسه داوطلبان درج خواهد شد.
ز) تذكرات مهم :
متقاضياني که علاوه بر عضويت در مرکز مشاوره، متقاضي تأسيس مرکز مشاوره خانواده نيز مي‌باشند، بايد اين مطلب را در فرم ثبت‌نام اينترنتي قيد نمايند.
افراد موضوع اين آگهي در صورت داشتن مجوز مرکز مشاوره از سازمان بهزيستي کشور و سازمان نظام روانشناسي و مشاوره ايران در شرايط مساوي، نسبت به ساير داوطلبان داراي اولويت مي‌باشند.
از پذيرفته شدگان آزمون کتبي، مصاحبه علمي و بررسي سلامت رواني توسط کميته مصاحبه به عمل خواهد آمد.
در صورتي که پذيرفته‌شدگان در آزمون نتوانند نمره قبولي را در مصاحبه علمي کسب نمايند و يا شرايط رواني را به تشخيص متخصصين امور روانشناسي و روان پزشکي احراز ننمايند، مردود تلقي گرديده و نتيجه اعلام شده قابل اعتراض نمي‌باشد.
افراد متقاضي مجوز تأسيس پس از انجام مراسم تحليف مکلفند حداکثر ظرف يک ماه نسبت به معرفي مکان مناسب، در نزديکترين محل به دادگاه خانواده حوزه قضايي مربوط، به واحد مشاوره اقدام نمايند.
دارندگان مجوز تأسيس مرکز فقط مجاز به تشکيل يک مرکز مشاوره خانواده مي باشند؛ ايجاد شعب و مؤسسات فرعي ممنوع خواهد بود و مستوجب لغو مجوز خواهد بود.
اعتبار مجوز تأسيس مرکز مشاوره و پروانه مشاوره خانواده به مدت سه سال بوده و تمديد آن براي مدت مشابه در صورت وجود شرايط مقرر در قانون و آيين‌نامه توسط واحد مشاوره و پس از استعلام از مرکز امور مشاوران درخصوص ادامه فعاليت دارنده پروانه يا مجوز، بلامانع است.
مجوز مرکز مشاوره بنام يک نفر صادر مي شود. مجوز مذکور قابل انتقال به غير (حقيقي و حقوقي) نمي‌باشد.
مرکز مشاوره خانواده بايد در نزديکي دادگاه هاي خانواده ايجاد شود.
اگر فرد مؤسس به دليل کشف فساد و يا ارتکاب جرايم عمدي محکوميت يابد و يا به هر دليل قانوني ديگر طبق بررسي‌هاي به عمل آمده از وي سلب صلاحيت گردد، مجوز تأسيس مرکز فوق توسط مرکز امور مشاوران لغو مي شود.
هر مرکز مشاوره خانواده بايد داراي حداقل سه عضو مشاور در تخصص‌هاي روانشناسي، مددکاري و حقوقي-مذهبي که از مرکز امور مشاوران پروانه گرفته‌اند، باشد.
حداقل نصف اعضاي هر مرکز مشاوره بايد از بانوان متأهل واجد شرايط باشند و در صورتي که مرکز مشاوره داراي سه عضو باشد، حداقل يک عضو آن بايد از بانوان مذکور باشد.
مرکز مشاوره خانواده با ارائه خدمات مشاوره‌اي به متقاضيان طلاق توافقي، دعاوي خانواده يا انجام مواردي که از سوي مراجع قضايي ارجاع مي‌شود، اقدام مي کند.
وجه پرداختي بابت ثبت نام و بررسي مدارک مسترد نخواهد شد.
هر متقاضي صرفاً ميتواند در استان محل اقامت خود ثبت‌نام نمايد و در استانهايي که بومي آنجا نيست و يا سابقه 5 سال اقامت را ندارد حق شرکت نخواهد داشت.
جدول شماره 1- عناوين رشته‌هاي امتحاني و شرايط احراز تحصيلي
عنوان و كد رشته امتحاني
عنوان و كد رشته تحصيلي
مشاوره روانشناختي (كد 101)
مطالعات خانواده (كد 201)، مشاوره گرايش خانواده (202)، روان‌شناسي گرايش هاي عمومي،اجتماعي و تربيتي (203)، روان‌پزشكي (204)، مددكاري اجتماعي گرايش خانواده (205)، خدمات اجتماعي (206)
مشاوره حقوقي و مذهبي (كد 102)
حقوق (كد 207)، فقه و مباني حقوق اسلامي (كد 208)، حوزوي سطح2 (گرايش فقه و اصول) (كد 209)
خدمات مددكاري اجتماعي (كد 103)
مطالعات خانواده (كد 201)، مشاوره گرايش خانواده (202)، روان‌شناسي گرايش هاي عمومي،اجتماعي و تربيتي (203)، روان‌پزشكي (204)، مددكاري اجتماعي گرايش خانواده (205)، خدمات اجتماعي (206)

مركز امور مشاوران، وكلاء و كارشناسان رسمي قوه قضائيه
روابط عمومي سازمان سنجش آموزش کشور

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نریمانی، نائب رئیس شورای عالی وکلای قوه قضائیه گفت: سامانه تلفنی رایگان مرکز مشاوره حقوقی قوه قضائیه با هدف تسهیل پاسخگویی به سئوالات حقوقی مردم در آذربایجان شرقی دایر شده است و مردم می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز با شماره ۱۲۹ تماس بگیرند و از خدمات مشاوره وکلا بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  •  تمدید ارسال مقاله به همایش بین المللی زیستن با کیفیت
  • ۶۶۹ نفر پروانه تخصصی مشاوره املاک و خودرو دریافت کرده‌اند
  • ارائه مشاوره رایگان روانشناسی در مراکز سراج/ فعالیت ۸۳ مرکز
  • ۹۵۶ هزار نفر داوطلب شرکت در نوبت دوم کنکور سراسری
  • شرکت ۱۴۰۰ داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی اردبیل
  • شرکت ۳۵۰۰ داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس
  • افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در آذربایجان شرقی
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون نهایی
  • تعرفه بزرگ‌ترین مشکل روانشناسان است/ لغو پروانه متخلفین از ۳ ماه تا ۵ سال
  • شرکت بیش از۲هزار کردستانی در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی