Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، ایستگاه پمپاژ آبرسانی جلگه خلج در شهرستان پلدختر استان لرستان روز پنجشنبه با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

فرماندار پلدختر اظهار داشت: عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ آبرسانی روستای جلگه خلج از توابع این شهرستان از سال ۱۳۹۳ آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نعمت الله دستیاری افزود: برای بهره برداری از این طرح مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.
وی تصریح کرد:میزان دبی آب این ایستگاه ۲۵۰ لیتر در ثانیه با یکهزار و ۲۵۰ متر خط انتقال با قطر لوله ۶۰۰ میلی متر می‌باشد.
فرماندار پلدختر همچنین گفت: با بهره برداری از این طرح ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم منطقه به آبی تبدیل و برای ۲۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شد.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین از شبکه آبیاری یکهزارو ۲۵۰ هکتاری واشیان پلدختر بازدید کرد.
در این افتتاحیه‌ها و بازدید‌ها برخی مدیران ارشد وزارت جهادکشاورزی، سید موسی خادمی استاندار لرستان و کاظمی نماینده مردم پلدختردرمجلس شورای اسلامی، وزیر را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام /ب

ایستگاه پمپاژ جلگه خلج پلدختر با حضور وزیر کشاورزی افتتاح شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی آ ب رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود

عطا حسن‌پور  با یادآوری اینکه در وزارت میراث فرهنگی۳۰ میز تخصصی تشکیل شده که در این راستا چندین میز گردشگری ازجمله ژئوتوریسم، اگروتوریسم یا گردشگری کشاورزی در لرستان تشکیل شده است، افزود: میز‌های تخصصی گردشگری در هر استان به تناسب پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای صورت می‌گیرد و در هر منطقه چند میز تخصصی گردشگری، تشکیل می‌شود.

او تصریح کرد: در این راستا همایش سراسری گردشگری کشاورزی با هدف آموزش و معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی لرستان، با حضور مسئولان عالی وزارت گردشگری به مدت سه روز در استان برگزار شد.

حسن‌پور با اشاره به اینکه بزرگترین بانک ژن گیاهان دارویی در مناطقی از لرستان ازقبیل اشترانکوه، تمندر، گله بادوش و خلیل آباد لرستان وجود دارد، افزود: گردشگری کشاورزی علاوه بر آشنا کردن مردم با محصولات کشاورزی می‌تواند در جهت اقتصادی کردن کشاورزی نیز موثر باشد کما اینکه فقط یک نمونه گیاهان دارویی لرستان به نام کرفس‌کوهی به قیمت ۵ میلیون تومان است.

او با اشاره به ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری توسط میراث‌فرهنگی لرستان گفت: این بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری مانند سد ایوشان، سد شهید بروجردی، کاروانسرای چمشک، گوشه شهنشاه و… را شامل می‌شوند.

حسن‌پور گفت: یکی از اولویت‌های کاری ما تلاش در جهت ثبت ملی و جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بود که در این راستا غذای محلی «جگروز» و «چزنک» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.

این مسئول با اشاره به طراحی و ساخت اپلیکیشن لرستان سفر با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان، گفت: در حال حاضر این اپلیکیشن به دو زبان انگلیسی و فارسی در دسترس عموم قرار دارد و تلاش داریم دو زبان عربی و ایتالیایی نیز به آن اضافه شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • وزیر کشور وارد لرستان شد
  • آخرین خبرها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه
  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • فیلم | ایستگاه راه آهن بیشه استان لرستان در آستانه ثبت جهانی
  • تولید انواع بذر در مراکز تحقیقات کشاورزی فارس
  • پایداری آب شرب شهر کنارک