Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:23:16 GMT

142 پایگاه اورژانس در سیستان و بلوچستان فعال می شود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۲۰۷۰

142 پایگاه اورژانس در سیستان و بلوچستان فعال می شود

زاهدان- ایرنا- رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: 142 پایگاه ثابت و سیار اورژانس و 18 ایستگاه سلامت در قالب طرح خدمات رسانی نوروزی در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی این استان فعال می شود.

فریبرز راشدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح نوروزی از 25 اسفند تا 17 فروردین ماه اجرایی می شود، اظهار داشت: نیروهای عملیاتی مراکز اورژانس سیستان و بلوچستان با 168 دستگاه آمبولانس کار خدمات رسانی به مسافران نوروزی را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همچنین یک بالگرد امدادی برای استفاده در مواقع اضطراری در زاهدان مستقر است.
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بیان کرد: بیمارستان ها، مراکز فوریت های پزشکی و داروخانه های شبانه روزی سیستان و بلوچستان آمادگی کامل برای ارائه خدمات به شهروندان را در تعطیلات نوروز دارند.
وی بیان کرد: 820 نفر نیرو در پایگاه اورژانس سه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر به خدمات رسانی می پردازند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان طرح نوروزي سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، سید محمد مهدی سجادی گفت: با شرئع بارش های بهاری از ۲۸ فروردین ماه ۱۳ شهرستان ایرانشهر، سیب و سوران، سراوان، مهرستان، خاش، نیکشهر، زاهدان، میرجاوه، کنارک، سرباز، دلگان، فنوج، چابهار درگیر سیل و آبگرفتگی بودند.
وی ادامه داد: علاوه بر امدادرسانی به ۴۶ هزار و ۸۱۵ سیلزده، سه هزار و ۴۲ نفر نیز اسکان اضطراری یافتند و همچنین با تلاش بی‌وقفه امدادگران، ۶۱ نفر به مناطق امن منتقل شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در سیل و آب‌گرفتگی هفت روز گذشته به دلیل مسدود بودن راه‌ها، ۱۹۴ سورتی پرواز برای توزیع اقلام زیستی از طریق امداد هوایی در ۲۷۵ روستا متاثر از سیل انجام شده است.
وی ادامه داد: در این مدت، ۶۷۲دستگاه چادر امدادی، پنج هزار و ۵۹۶ تخته پتو، سه هزار و ۲۱۵ تخته موکت، سه هزار و ۹۶۲ کیلوگرم نایلون پوششی، ۹ هزار و ۴۴۰ بسته غذایی، ۱۰ هزار و ۱۰ عدد قوطی کنسرو، شش هزار و ۲۵۰ کیلوگرم برنج، ۲۱۹ قوطی روغن،۱۲ هزار و ۱۲۴ بطری آب معدنی، ۳۲ کیلوگرم حبوبات و سایر اقلام زیستی میان متأثران از سیل و آب‌گرفتگی توزیع‌ شده است.
سجادی تاکید کرد: ۱۱۱ تیم عملیاتی شامل ۴۵۴ نیروی هلال‌احمر در عملیات امدادرسانی به ۱۳ شهرستان متأثر از سیل و آبگرفتگی در جنوب سیستان و بلوچستان مشارکت داشتند.

دیگر خبرها

  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • هشدار نارنجی هواشناسی با پیش‌بینی سیل در سیستان و بلوچستان
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • ۱۱ مادر باردار در سیل اخیر بلوچستان نجات یافتند
  • آیین افتتاح برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهر زاهدان