Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-سخنگوی وزارت امور خارجه در ارتباط با ادعای دولت ترامپ مبنی بر علاقه به مذاکره، تاکید کرد: آمریکا به دنبال مذاکره جدی نیست و اول باید اعتماد ازدست‌رفته را احیا کند. بهرام قاسمی تاکید کرد: ایران بر اساس اصل استقلال و منافع ملی خود تصمیم گیری می‌کند و سیاست‌های تهران متکی به نظر قدرت‌های جهانی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرام قاسمی در دیدار با سردبیر و مدیران تحریریه روزنامه چینی گلوبال تایمز، تاکید کرد: ایران بر اساس اصل استقلال و منافع ملی خود تصمیم گیری می‌کند و سیاست‌های تهران متکی به نظر قدرت‌های جهانی نیست.

سخنگوی وزارت امورخارجه درباره تنش‌های جاری در روابط تهران و واشنگتن گفت: آغاز این مشکلات از سوی ایران نبوده و ریشه آن‌ها حاصل تحریم‌های ناعادلانه‌ای است که ایالات متحده بر خلاف موازین بین المللی و پس از خروج جام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ بر کشورمان تحمیل کرده است.

وی افزود: آمریکا اگر امروز یک گام جلوتر بیاید، فردا گام دوم را برخواهد داشت. روند تحولات جهانی حاکی از اشتهای سیری‌ناپذیر آمریکا است در نتیجه نمی‌توان تسلیم خواسته‌های واشنگتن شد.

بهرام قاسمی با یادآوری اینکه جهان از یکجانبه‌گرایی آمریکا خسته شده است، گفت: همین واقعیت که چین، روسیه و اروپا دست‌کم در مواضع سیاسی در مقابل آمریکا می‌ایستند، یک گام به جلو و نشان دهنده تغییر شرایط جهان نسبت به گذشته است.

وی درباره دلیل مقاومت ایران در برابر سیاست‌های واشنگتن گفت: در وحله نخست، ما باید از استقلال و تمامیت مرزی ایران دفاع کنیم. همچنین سابقه‌ای که ایران از سیاست‌های واشنگتن دارد، تصمیم‌های نادرست واشنگتن در کل منطقه خاورمیانه و از جمله در افغانستان، سوریه، عراق، یمن و حمایت از تل‌آویو و کمک به افراط‌گرایی در منطقه، کمک به مسلح شدن برخی کشور‌های منطقه و مجموعه سیاست‌هایی که به ایجاد پدیده‌هایی مانند طالبان، القاعده و داعش منجر شده است، سبب می‌شود مقاومت در برابر سیاست‌های آمریکا توجیه‌پذیر باشد.

قاسمی در ارتباط با تاثیر تحریم‌های آمریکا گفت: مردم ما در گذشته هم این شرایط را تجربه کرده‌اند و به‌شدت به استقلال خود حساس هستند. ما می‌توانیم از این بحران عبور و تحریم‌ها را رد کنیم. همچنین ما مواضع کشور‌ها را در این مقاطع رصد و در آینده درباره آن‌ها قضاوت خواهیم کرد. شرایط تحریم، پایدار نخواهد بود و نهایتا ایران این توان را دارد که به آمریکا تفهیم کند که با تصحیح رفتار خود ایران را به عنوان کشوری مستقل بپذیرد.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین کنعانی تصریح کرد نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899054

دیگر خبرها

  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید