Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@15:56:56 GMT

رستوران‌ها نباید حق سرویس بگیرند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۲۱۴۵

رستوران‌ها نباید حق سرویس بگیرند

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رضا جمالی افزود: به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اخذ هرگونه مبالغ اضافی با عنوان حق سرویس در واحد‌های صنفی مانند رستوران و رستوران هتل‌ها که به نوعی منجر به افزایش قیمت واقعی کالا یا خدمات شده و زیان خریدار را به همراه دارد، گرانفروشی محسوب می‌شود و غیر قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: بنا به گزارش‌های دریافتی برخی از واحد‌های صنفی از جمله تالار‌های پذیرایی، سفره‌خانه‌های سنتی، رستوران‌ها و واحد‌های اقامتی که مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند، بعضی از اقلام مانند انواع نوشیدنی‌ها و فرآورده‌های لبنی با اینکه قبلا مالیات بر ارزش افزوده در قیمت نهایی آن‌ها لحاظ شده است، از شرایط موجود و کم اطلاعی مصرف‌کنندگان سوء استفاده می‌کنند و دوباره مالیات برارزش افزوده می‌گیرند، که این کار تخلف است.

معاون سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر بیان کرد: بر اساس ماده ۵۷ قانون اصلاح قانون نظام صنفی مصوب سال ۱۳۹۲ عرضه یا فروش کالا یا ارائه خدمت به بهایی بیش از قیمت‌های تعیین شده و هر نوع عملی که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمت به زیان خریدار شود، نمونه گرانفروشی است.

جمالی یادآورشد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، موضوع را از طریق تلفن ۱۲۴ به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند تا رسیدگی شود.

انتهای پیام/ک

گرفتن حق سرویس در رستوران‌ها ممنوع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۲۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوری قزلجه: دولت یا قوه قضاییه می‌توانند لایحه عفاف و حجاب را پس بگیرند

غلامرضا نوری قزلجه رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر اشاره مجریان گشت ارشاد به لایحه عفاف و حجاب باشد که این لایحه هنوز قانون نشده، لذا نمی‌توانند آن را اجرا کنند چراکه هنوز قانون نشده است ولی امکان دارد استنادات و دستورالعمل‌هایی دیگری داشته باشند، دهه ۶۰ در این حوزه یکسری قوانین مصوب بود، اگر به استناد آنها باشد بحث دیگری است اما به استناد لایحه‌ای که هنوز نهایی نشده کسی نمی‌تواند اقدامی کند.

به گزارش خبرآنلاین وی در ادامه افزود: مجلس مواد زیادی به لایحه عفاف و حجاب اضافه کرد. به این ترتیب که لایحه مذکور در قوه قضائیه ۹ ماده بود و لایحه هم همان است. اگر لایحه همان بود که از قوه قضائیه و دولت به مجلس ارسال شد و در ذیل آن ۹ ماده، قانون‌گذاری با اصلاحات و پیشنهادات صورت می‌گرفت، در این شرایط همان دو قوه باید مسئولیتش را به عنوان لایحه می‌پذیرفتند و هم مجلس به عنوان اینکه مصوب کرده است.

نوری قزلجه گفت: ولی وقتی لایحه ۹ ماده‌ای تبدیل به ۷۰ ماده می‌شود، طبیعی است کسی که لایحه را داده، نمی‌پذیرد. البته این رفتار دو قوه دیگر هم خیلی پذیرفتنی نیست.

اگر واقعاً برداشت آن‌ها این است که لایحه عفاف و حجاب با آنچه که مد نظر دولت و قوه قضاییه بوده، خیلی فرق کرده و به هر حال خارج از چارچوب لایحه آنهاست، قانون اینجا دست آن‌ها را باز گذاشته، به این ترتیب که قوه قضائیه و دولت می‌توانستند لایحه خود را پس بگیرند، چراکه هنوز در شورای نگهبان هم کار لایحه تمام نشده و همین الان هم دولت یا قوه قضاییه می‌تواند لایحه را پس بگیرد در غیر این صورت اگر می‌پذیرند آن وقت نباید مسئولیت را به گردن کس دیگری بیندازند.

دیگر خبرها

  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • نوری قزلجه: دولت یا قوه قضاییه می‌توانند لایحه عفاف و حجاب را پس بگیرند
  • ۱۱ قلم کالا باید به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد