Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل در صدد است تا به زودی سیستمی را در مروگر پرطرفدار کروم را‌ه‌اندازی کند که امکان مسدودسازی دسترسی کاربران غیرمجاز برای صاحبان سایت‌های اینترنتی فراهم شود.

این قابلیت جدید در مرورگر کروم می‌تواند کمک بسیار بزرگی در شناسایی خرابکاران اینترنتی و کلاهبرداران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد زیادی از صاحبان سایت‌های اینترنتی با استقبال گسترده از این اقدام شرکت گوگل، گفتند: گوگل با افزودن این ویژگی به کروم بسیاری از مشکلات مرتبط با ایجاد اختلال و دسترسی‌های غیرقانونی به سایت‌های اینترنتی را می‌گیرد.

به طور قطع مهمترین مزیت ویژگی جدید کروم امکان ردیابی و مسدودسازی دسترسی کابران غیرمجازی است که قصد هک و سرقت سایت‌های اینترنتی پرداخت مالی را دارند. با وجود پیشرفت و توسعه روزافزون سیستم‌های امنیت شبکه سالانه تعدادی از مؤسسات مالی و اعتباری فعال در شبکه اینترنت مورد سرقت قرار می‌گیرند و در نتیجه سارقان خسارات سنگینی را به کاربران این سایت‌ها و صاحبان آن وارد می‌کنند.

هرچند امروز امکان هک کرد و ورود غیرمجاز به بسیاری از سایت‌ها با سختی زیادی همراه است ولی هکر‌ها همواره راه‌های جدید را برای انجام اعمال خربکارانه خود پیدا می‌کنند. لذا مهندسان و طراحان گوگل با طراحی قابلیت امنیتی ذکر شده در کنار دیوارهای امنیتی که هر فرد برای حراست از سایت خود ایجاد می‌کند، راه‌های دسترسی غیرقانونی به سایت‌ها موجود در اینترنت را می‌گیرد.

در بسیاری از موارد کلاهبرداری و سرقت‌های اینترنتی هیچگاه کاربران پیش از سرقت تصور نمی‌کردند، شخص یا افرادی با نفوذ غیرقانونی به اطلاعات شخصی آن‌ها به دزدی بپردازند ولی فریبکاران با ایجاد روش‌هایی و بدون افشا هویت واقعی خود چنین اعمالی را انجام می‌دهند. در نسخه قدیمی‌تر کروم کاربران ضمن جستجو در اینترنت برای ورود به برخی از سایت‌ها با مشکل مواجه بودند و دلیل آن امن نبودن آن سایت از نظر کروم بود. حال گوگل با حفظ و بهبود همان قابلیت نسل قبل کروم، امکان شناسایی و ردیابی کابران غیرمجاز را نیز در اختیار صاحبان سایت‌ها قرار داده است.

بیشتر بخوانید: گوگل در حال آزمایش فناوری واقعیت افزوده برای گوگل مپ +عکس

انتهای پیام/

گوگل با قابلیت جدید حمایت خود از صاحبان سایت‌ها را افزایش می‌دهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۲۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال کمک‌ها به غزه از راه زمینی، جایگزین ندارد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ استفان دوژاریک سخنگوی سازمان ملل در خوصوص ارسال کمک ها به منطقه غزه گفت : درباره اوضاع سرزمین‌های اشغالیِ فلسطین و غزه، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه تأکید می‌کند از آنجا که بیش از یک میلیون و صد هزار نفر از مردم غزه با سطوح فوق العاده بالایی از ناامنی غذایی روبرو هستند، هیچ جایگزینی برای تحویل کمک‌ها از راه زمینی و در مقیاس وسیع وجود ندارد؛

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

اما با وجود این نیاز‌های مبرم و فوری، درگیری‌ها و موانع همچنان سد راه تلاش‌های ما برای رساندن کمک‌های نجات بخش جان انسان‌ها به غیرنظامیان در غزه می‌شود. ما بار‌ها گفته ایم که نهاد‌های امدادرسان به ورودی‌ها و مسیر‌های تدارکاتی بیشتر به داخل غزه و همچنین دسترسی امن و پایدار به بخش‌های مختلف غزه نیاز دارند تا به هر آنکه لازم است، دسترسی داشته باشند. این، شامل دسترسی به مناطق شمالی {غزه} می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
همکاران امدادرسان ما در منطقه به ما می‌گویند در فاصله ۱۶ تا ۲۲ مارس، اسرائیل امکان ۹ عملیات بشردوستانه در شمال غزه را تسهیل، اما از ۵ عملیات دیگر جلوگیری کرد. طبق گزارش ها، ۱۵ نهاد بشردوستانه هفته گذشته در فاصله روز‌های ۱۸ تا ۲۴ ماه مارس، روزانه به طور میانگین به ۵۵۰ هزار نفر کمک‌های غذایی رساندند، اما فقط ۳ درصد از این کمک‌ها به شمال غزه رسیده است. بیش از نصف این کمک‌ها در منطقه رفح توزیع و بقیه آن نیز به سایر مناطق، از جمله دیرالبلح فرستاده شد.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


با ادامه بمباران غزه و خطر قریب الوقوع قحطی، دکتر تدروس مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت تحویل غذا، تدارکات و دارو باید تسریع شود. وی در مطلب منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی افزود باید از مراکز درمانی محافظت شود، نه اینکه به آنها حمله شود تا کارکنان این مراکز بتوانند مراقب بیمارانی باشند که بر اثر گرسنگی، بیماری و جراحات به شدت ضعیف شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی راهکارهای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در پیرانشهر
  • این کشور کوچک پدرخوانده هوش مصنوعی است
  • ارسال کمک‌ها به غزه از راه زمینی، جایگزین ندارد
  • بهسازی ۵۳۰ متر جاده بین مزارع در میاندورود
  • ارزیابی کالا‌های ورودی به کیش در انبار صاحبان کالا‌ها
  • هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • گوگل، متا و اپل زیر تیغ جریمه در اروپا
  • ​​​​​​​روش های بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعب آب در خاتم و مروست
  • یوتیوب یک مجرم را به دام انداخت!