Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@23:44:58 GMT

قیمت نفت در بازار ۲ درصد جهش کرد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۲۳۷۲

قیمت نفت در بازار ۲ درصد جهش کرد

خبرگزاری مهر: قیمت‌های نفت حدود ۲ درصد جهش کردند و شاخص برنت به بالاترین رکورد امسال خود رسید. توافق کاهش تولید اوپک پلاس و تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران ونزوئلا، قیمت‌ها را تقویت کرده است.

به گزارش رویترز، چهارشنبه شب، قیمت‌های نفت حدود ۲ درصد جهش کردند و شاخص برنت به بالاترین رکورد امسال خود رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید به این که بازار‌های نفت در ادامه امسال به کمک توافق کاهش تولید اوپک پلاس و تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران و ونزوئلا، متوازن شود، قیمت‌ها را تقویت کرده است.

همچنین پس از مشاهده نشانه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا، بازار‌های سهام جهان رشد کردند و باعث بالا رفتن قیمت‌های نفت شدند.

تا ساعت ۲۲:۱۰ به وقت تهران، قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیو تی‌آی، برای تحویل در ماه مارچ، ۱.۰۳ دلار یا ۱.۸۰ درصد جهش کرد و به ۵۷.۱۲ دلار رسید. قیمت قرارداد‌های پیش‌خرید جدید، برای تحویل در ماه آوریل، که حجم معاملات بالاتری را به خود اختصاص داده بود با ۱ دلار یا ۱.۷۷ درصد افزایش به ۵۷.۴۵ دلار (رکورد ۲۰۱۹) رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت هم ۸۹ سنت یا ۱.۳۳ درصد جهش کرد و به ۶۷.۳۴ دلار رسید که بالاترین رکورد ۲۰۱۹ آن محسوب می‌شود.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، گفت: بازار‌های نفت تا ماه آوریل متوازن می‌شوند و هیچ کمبود عرضه‌ای به علت تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران و ونزوئلا نخواهیم داشت.

تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران و ونزوئلا، وجود آن نوع نفت خام که تقطیرات با ارزش‌تری مانند سوخت جت و دیزل، را فراهم می‌کند کاهش داده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت نفت بازار جهانی قیمت جهانی نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۲۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ صندوق قابل معامله بیت‌کوین بلک راک در حال نزدیک شدن به نقطه عطف مهمی است و جریان ورودی آن در طی ۶۹ روز گذشته به شدت توجه‌خواه بوده است. این موفقیت، این صندوق را به آستانه ورود به لیست ۱۰ صندوق برتر بورس بیت‌کوین برای بلندترین جریان ورودی روزانه قرار می‌دهد.

اریک بالچوناس، کارشناس مشهور صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین در بلومبرگ، از نزدیک روند صعود صندوق بلک راک را زیر نظر دارد و به ماهیت قابل توجه آن اشاره کرده است.

در چشم‌انداز بازار که ثبات در آن کلیدی است، عملکرد صندوق بلک راک برجسته شده است و بر خلاف سایر مدعیان در رده‌های بالای بیشترین جریان ورودی روزانه، این صندوق تنها نماینده بخش رو به رشد صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین است. در حالی که صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین سنتی بر تابلوی امتیازات، غالب هستند، حضور صندوق بلک راک علاقه روزافزون به دارایی‌های دیجیتال در حلقه‌های نهادی را برجسته می‌کند.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، با نزدیک‌تر شدن صندوق بلک راک به ۱۰ رتبه برتر، انتظارات در بازار صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین بیشتر می‌شود. این روند چه به صعود خود ادامه دهد و چه با شکست مواجه شود، منعکس‌کننده تعامل پویا بین امور مالی سنتی و فضای غیرقابل پیش‌بینی ارزهای دیجیتال است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۴۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۱۲ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۶۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۰۶ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۷.۹۵ میلیارد دلار است که ۱۲.۵۶ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۶۵ میلیارد دلار است که ۸.۳۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۳.۵۲ میلیارد دلار است که ۹۳.۴۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6086174 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!