Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن ارتوپدی ایران توضیحاتی در ارتباط با مصرف دارو‌های ضدانعقادی قبل اعمال جراحی ارتوپدی ارائه داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو،به نقل از روابط عمومی انجمن جراحان ارتوپدی ایران، دکتر سیدمحمدجواد مرتضوی دبیر انجمن ارتوپدی ایران در کنفرانس ماهانه انجمن در ارتباط با نکات حیاتی در جراحی بیمار تحت درمان با ضدانعقاد اظهار داشت: امروزه بیماران بسیاری از مشکلات قلبی و مغزی رنج می‌برند و برای پیشگیری از این مشکلات در آنها داروهای ضدانعقادی توسط پزشکان تجویز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این افراد نکاتی را باید قبل از انجام جراحی‌های ارتوپدی در نظر بگیرند و سؤالاتی در این زمینه با پزشک خود قبل از جراحی مطرح کنند.


دبیر انجمن ارتوپدی ایران ادامه داد: آسپرین یکی از مهمترین داروهای ضدانعقادی برای جلوگیری از مشکلات قلبی و عروقی به شمار می‌رود که بیماران دچار مشکلات قلبی و عروقی روزانه یک آسپرین بچه 81 میلی‌گرمی استفاده می‌کنند و قبل از جراحی ارتوپدی این افراد توصیه می‌شود که آسپرین آنها قطع نشود چرا که اثر محافظتی بر روی قلب و مغز گذاشته و قطع ناگهانی آن سبب آسیب‌ رسیدن به بیمار می‌شود.


وی افزود: دسته دوم داروهای ضدانعقادی داروهایی به نام پلاویکس است که بیمارانی که از این دارو استفاده می‌کنند قبل از عمل ارتوپلاسی احتمالاً 3 تا 5 روز قبل باید داروی ضدانعقادی خون را قطع کنند که بر اساس مدت زمان مصرف دارو و بیماری زمینه‌ای پزشک برای آنها امکان قطع دارو و احتمال داروی جایگزین را می‌دهد که این مسأله بر اساس تشخیص پزشک است.


این فوق تخصص جراحی زانو و لگن خاطرنشان کرد: دسته سوم از داروهای ضدانعقادی داروهای مانند وارفارین است که بیماران به دلیل برخی از مشکلات قلبی همچون دارا بودن دریچه مصنوعی و فلزی قلب یا زمانی که دهلیز قلب آنها خوب منقبض نمی‌شود این دارو را استفاده می‌کنند و قبل از انجام جراحی ارتوپدی برای این بیماران حتماً تحت‌نظر پزشک متخصص داروی آنها قطع می‌شود و جایگزین به صورت قطع برای این دارو توسط پزشک تجویز خواهد شد.
مرتضوی گفت: در حال حاضر داروهای جدیدتری در حوزه ضدانعقادی همچون دابیگاتران برای برخی از بیماران تجویز می‌شود که قبل از عمل و 3 تا 4 روز پیش از آن باید دارو قطع شود که ممکن است نیازی به جایگزین نباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جراح ارتوپد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: توصیه ما این است که زائران حتما نسخه انگلیسی دارو و توصیه پزشکشان را به همراه داشته باشند.

سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو پیرامون دارو‌های غیر مجاز و نحوه انتقال داروی بیماران اظهار داشت لیست دارو‌های ممنوعه هرسال توسط وزارت بهداشت عربستان ابلاغ می‌شود که همان لیست سال‌های گذشته است. لیست دارو‌ها را به پزشکان معاینه کننده زائرین داده ایم و وظیفه پزشکان این است که این لیست را به اطلاع زائر برسانند.

وی افزود: از دارو‌های ممنوعه، دارو‌های مخدر است که ورود آن کلا به عربستان ممنوع است. همچنین دارو‌های آرامیخش از خانواده بنزودیازپین مثل خانواده دیازپام نیز ممنوع است.

مرعشی در ادامه تصریح کرد: ورود سایر دارو‌ها ممنوعیتی ندارد، ولی برای اینکه عزیزان زائر در فرودگاه‌های مقصد دچار مشکل نشوند، توصیه ما این است که حتما نسخه انگلیسی دارو و توصیه پزشکشان را به همراه داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در رابطه با واکسن‌های مورد نیاز برای سفر حج گفت: براساس دستورالعمل سعودی واکسن اجباری برای همه کشور‌ها واکسن مننژیت است و برای کشور ما همین واکسن در نظر گرفته شده است و از طریق هلال این واکسن برای همه زائرین تهیه شده است و تا دو هفته قبل از اعزام زائر باید این واکسن تزریق شود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون لزوم تزریق واکسن کرونا اذعان داشت: فعلا توصیه‌ای برای تزریق واکسن کرونا و آنفولانزا وجود ندارد. واکسن الزامی مننژیت است و نگرانی بابت بیماری کرونا وجود ندارد.

مرعشی در رابطه با بیماری‌های واگیر در میان زائران بیان داشت: رعایت نکات جمعی و فرعی در پیشگیری از بیماری‌های عفونی بسیار مهم است. به هر حال تعداد زیادی زائر از کشور‌های مختلف با بیماری‌های بومی مختلف در یک مکان قرار می‌گیرند و همین امر موجب می‌شود حتی افرادی که سیستم ایمنی قوی دارند به بیماری‌های عفونی مبتلا شوند. اما در صورت بیمار شدن نیاز به قرنطینه نیست.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت توسط پزشک خیر اندیش
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • مرگ در کمین مصرف‌کنندگان داروهای تقلبی و قاچاق
  • بازی با جان، تجارت پرسود برخی عطاری‌ها
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم