Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@02:06:29 GMT

سرعت کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی پایین است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۲۴۷۰

سرعت کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی پایین است

آیت الله ناصری یزدی با انتقاد از اینکه دانشگاه‌ها فارغ التحصیلان بیکار به جامعه می‌دهند گفت: سرعت کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی پایین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی» با اشاره به اینکه سرعت کشور در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی کند است اظهار داشت: در برخی از صنایع در کشور متاسفانه کند حرکت می‌کنیم و تصمیم‌های نوآورانه در کشور و در سطح مدیریت‌ها کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در چهلمین سال انقلاب باید ما به نقاط ضعف و قوت انقلاب بپردازیم و مشکلات را برطرف کنیم خاطرنشان کرد: مدیریتی که در بحران‌ها بتواند مسائل را سریع جمع کند و آن قدرت حاکمیتی که همه چیز را جمع کند احساس می‌شود کم است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: جوان‌های ما چه در بین دانشگاهیان و چه مدرسه‌ای‌ها آنطور که باید صاحب فکر و اندیشه و نوآوری شوند نیستند.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها نباید فارغ‌التحصیل بیکار داشته باشند گفت: دانشجو باید در حین تحصیل بتواند کارآفرینی را شروع کند و وقتی به بیرون از دانشگاه می‌رود برای خود یک کار داشته باشد و دیگران را هم به کار بگیرد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: این یک مشکل است که در کشور ما اتباع بیگانه امکان اشتغال دارند ولی فارغ التحصیلان بیکار هستند، این موضوع نشان دهنده مشکل در سیستم آموزشی کشور است.

وی افزود: الان سیستم آموزشی ما به فرزندانمان می‌گوید «بخوان، حفظ کن، نمره بگیر» در حالی که این سیستم باید به صورت  «بخوان، بدان، فکر کن و نوآوری داشته باش» اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: دانشجو باید زمانی که فارغ‌التحصیل می‌شود خود بتواند یک بحث اقتصادی را مدیریت کند نه اینکه نیاز به کمک برای شاغل شدن داشته باشد.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه یکی از عرصه‌های نیازمند تغییر و تحول در انقلاب، نظام آموزشی است گفت: به نظر می‌رسد در طول 40 سال انقلاب در عرصه سیستم آموزشی کشور آنطور که لازم بود نتوانستیم موفق باشیم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه سیستم آموزشی باید تفکر، تعقل و تقویت روحیه دینی را به دانش‌آموزان بیاموزد افزود: هرچه که قدرت تفکر و تعقل در بین جوانان بیشتر شود، خدمتی که آنها به جامعه ارائه می‌کنند هم بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: این که دیده می‌شود گاهی اوقات گران فروشی، کم فروشی و یا کلاهبردی و فساد صورت می‌گیرد کاملا به دلیل وجود کمبود تعهد دینی در بین این افراد است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: آن جوانی که معتقد به خداست و روحیه دینی دارد خطا نمی‌کند و برای رضای خدا، به دیگر افراد جامعه خدمت‌رسانی می‌کند.

ناصری یزدی افزود: نبود این روحیه در برخی افراد و خانواده‌ها سبب شده که پس از هزینه‌های بسیاری که دولت برای آموزش و تخصص این افراد می‌دهد، جوان پس از فارغ‌التحصیل شدن به خارج از کشور می‌رود و به دیگر کشورها خدمت می‌کند.

امام جمعه یزد افزود: باید زمینه‌ای فراهم شود که هم ضعف در سیستم آموزشی و هم توجه به نکات تربیت دینی را به گونه‌ای که لازم است انجام دهیم که کشور در آینده وابسته به غرب و شرق نباشد.

 

پایان پیام/555

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان حادثه تروریستی زاهدان استان بوشهر انقلاب به روایت هنر حضرت ام البنین سلام الله علیها بیانیه گام دوم انقلاب جشنواره قرآنی مساجد کلنگ زنی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی شبستان یزد امام جمعه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۲۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اقتصاد: اتفاقی نشدنی تحقق یافت

به گزارش ورزش سه، خاندوزی پس از آنکه دولت ابراهیم رییسی را دولت خاتمه پروژه ناتمام خواند درباره واگذاری دو باشگاه چنین گفت:

همکاری و همدلی ملی رمز غلبه بر موانعی است که به نظر حل نشدنی است و اتفاق به ظاهر نشدنی بیست ساله، امروز تحقق یافت. خیلی نگذشته از زمانی که می‌گفتند زیاد مصوب کرده‌اند اما دولت‌ها اراده‌ای برای واگذاری ندارند اما امروز جشن واگذاری را برگزار کردیم.

وزیر اقتصاد در ادامه گفت: در اسفند ۱۴۰۰ موضوع بورسی شدن دو باشگاه مطرح شد و این نشان می‌دهد که از همان ابتدا اراده دولت بر واگذاری بوده است.

خاندوزی در پایان وعده داد: ان‌شاءالله بتوانیم کمک حال برای حل مشکلات درآمدهای پایدار برای دو باشگاه هم تا سال آینده باشیم.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • وزیر اقتصاد: اتفاقی نشدنی تحقق یافت
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است