Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شخصاً موافق انتشار محتوای جلسات مجمع هستم زیرا این اقدام به شفافیت و اعتماد سازی کمک می کند اما در این باره اعضای مجمع باید تصمیم بگیرند.

سید محمد صدر درباره ارسال پیامک های تهدید آمیز به اعضای مجمع در ارتباط با بررسی لایحه عضویت ایران در کنوانسیون جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) اظهار داشت: تا روز شنبه گذشته (27 بهمن) که جلسه علنی مجمع درباره پالرمو برگزار شد، من پیامی دریافت نکردم اما صبح شنبه و پیش از جلسه تعدادی پیامک برای من ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این پیامک ها خیلی تهدید آمیز نبود و بیشتر جنبه نصحیت داشت. منافع ملی، مقاومت و اینکه از خدا بترسید از جمله محتوای این پیامک ها بود تا اعضای مجمع به این کنوانسیون رای مثبت ندهند.

وی با بیان اینکه موضوع پیامک ها را در جلسه همان روز مجمع تشخیص مطرح کردم، افزود: پیامک هایی هم برای آقای مجید انصاری با محتوای تهدید به قتل ارسال شده اما برای من چنین پیامی ارسال نشده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: این پیام ها هیچ تاثیری بر تصمیم گیری اعضا مجمع ندارد و اعضای مجمع با هر تفکری قوی تر از آن هستند که تحت تاثیر این پیام ها قرار بگیرند یا از ترس و رودربایستی نظر خود را تغییر دهند. 

صدر با اعلام اینکه «من به آزادی بیان، حتی آزادی مخالفان اعتقاد دارم»، خاطرنشان کرد: با این پیام ها، مخالفت ها و تظاهراتی که انجام می شود، مشکلی نداشته و مخالفتی ندارم، چون فکر می کنم که هر کسی آزاد است در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی اظهار نظر کند، حتی اگر نظر آنها با نظر ما متفاوت باشد.

وی درباره علنی شدن محتوای جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام و انتشار صورتجلسات آن نیز یادآور شد: طبق قانون اساسی صورت مذاکرات و مباحث مطرح شده در مجلس شورای اسلامی باید منتشر و از رادیو پخش شود و در اختیار مردم قرار بگیرد اما در مورد مجمع تشخیص مصلحت نظام چنین قانونی وجود ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: از گذشته های دور مجمع دارای سخنگو بوده و مواضع مجمع را مطرح می کرده اما هیچگاه این رویه وجود نداشته که نظر تک تک اعضای مجمع در داخل جلسه، منتشر شود.

صدر تصریح کرد: شخصا موافق انتشار محتوای جلسات مجمع هستیم زیرا این اقدام به شفافیت و اعتماد سازی کمک می کند اما این تصمیم را خود مجمع باید بگیرد لذا نیازمند این است که این موضوع در دستور کار قرار گرفته، توسط اعضا به بحث گذاشته شود و در صورت کسب رای مثبت صورت مذاکرات و محتوایات جلسه منتشر شود.

وی درباره جنگ رسانه ای درباره لایحه پالرمو و اینکه گفته می شود اعضای مجمع با این لایحه مخالف هستند، اظهار داشت: چنین موضوعی صحت ندارد، در آخرین جلسه من و آقای مجید انصاری در خصوص لایحه پالرمو مثبت صحبت کرده و اعلام کردیم که حتما به نفع نظام است که مصوبه مجلس مورد تایید قرار بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هنوز رای گیری درباره پالرمو انجام نشده است، خاطرنشان کرد: جلسه بعدی مجمع تشخیص مصلحت نظام احتمالا شنبه دو هفته آینده یعنی یازده اسفند و با موضوع کنوانسیون پالرمو برگزار خواهد شد.

** آخرین وضعیت CFT در مجمع

صدر درباره تصمیم گیری در خصوص لایحه کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) نیز گفت: این لایحه هنوز در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار نگرفته است.

وی درباره استفاده از کارشناسان خبره در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم گفت: در کمیسیون های متخلف مجمع، کارشناسانی از ارگان های مختلف حضور پیدا می کنند و نظرات خود تبیین می کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در مسائل اقتصادی کارشناسی بالاتر از رییس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی، در حوزه حقوقی کارشناسی بالاتر از معاون حقوقی رییس جمهوری و در حوزه سیاست خارجی کارشناسی بالاتر از وزیر امور خارجه وجود ندارد که این افراد همگی در جلسات اعضا حضور پیدا کرده و نظرات خود را اعلام می کنند و من حضور این افراد را بسیار مثبت ارزیابی می کنم.

به گزارش جماران، ایران برای عضویت در گروه ویژه اقدام مالی (FATF) که نهادی بین الدولی و مرجع در خصوص مقررات مالی برای مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی است، نیاز دارد که به کنوانسیون های بین المللی «جرایم سازمان یافته فراملی» (پالرمو) و «مبارزه با تامین مالی تروریسم» بپیوندد تا بخشی از محدودیت فعلی در مسیر نقل و انتقال های مالی کشورها با ایران مرتفع شود.

این دو لایحه ابتدا در مجلس شورای اسلامی تصویب و سپس در شورای نگهبان رد شد و به دلیل اصرار مجلس بر مصوبه خود اکنون در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام است. 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 مجمع تشخیص مصلحت نظام مجید انصاری محمد صدر سید محمد صدر FATF ایران CFT ایران 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: هیچکس، چه در سطح کارگزاران نظام و چه در سطح عموم مردم، تردید ندارد که ما هنوز نتوانسته‌ایم عدالت را در جامعه برقرار کنیم.

قضاوتی است که از کارگزاران ارشد نظام هم بار‌ها شنیده شده و نمود‌های عینی آن نیز در جامعه کاملاً قابل لمس است.

ثروت کشور به صورت عادلانه میان مردم تقسیم نمی‌شود، در ادارات با ارباب رجوع برخورد یکسان صورت نمی‌گیرد، پارتی‌بازی در اکثر دستگاه‌ها بشدت رواج دارد، حقوق‌ها، مزایا و امکانات رفاهی به تناسب شایستگی‌ها و نیاز‌های واقعی پرداخت نمی‌شوند. بر بخش‌های بکارگیری افراد در پست‌ها و تفویض جایگاه‌ها شایسته‌سالاری رعایت نمی‌شود، به افراد بله‌قربان‌گو امتیاز داده می‌شود و افراد منتقد منصف و دلسوز طرد می‌شوند و...

اینها و بسیاری موارد دیگر نشانه‌های بارز تبعیض هستند، چیزی که با روح اسلام و نظامی که قرار است با «جمهوریت» و «اسلامیت» اداره شود در تضاد کامل هستند.

در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

این روزنامه در بخش دیگری از سرمقاله خود که به نظر می‌رسد به رئیسی و پرونده چای دبش کنایه می‌زند نوشته است:در جامعه‌ای که پرونده بزرگ‌ترین فساد اقتصادی را به جای آنکه با اولویت بررسی کنند به محاق می‌برند و آن را فسادنمائی جلوه می‌دهند، چگونه می‌توان پذیرفت عدالت در حال اجرا شدن است؟

همچنین روزنامه جمهوری اسلامی با طعنه به شیخ علیرضا پناهیان ادامه می‌دهد:

در جامعه‌ای که اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند، چگونه می‌توان به مردم گفت در حال ساختن بنای رفیع حکومت عدل علی هستیم؟

مردم با مشاهده این بی‌عدالتی‌ها اگر به این نتیجه برسند که ما کاری غیر از تغییر اسم انجام نداده‌ایم و هدفمان این بود که محمدرضا پهلوی را کنار بزنیم و خودمان جای او را بگیریم، نمی‌توان قضاوتشان را رد کرد. قرار نبود آنهمه شهید بدهیم و آنهمه فداکاری صورت بگیرد و بعد از ۴۵ سال هنوز در پیچ و خم‌های تبعیض و بی‌عدالتی سرگردان باشیم و در عین حال به عده‌ای اجازه بدهیم چنین وضعیتی را متن عدالت جلوه دهند!

tags # سید ابراهیم رئیسی ، علیرضا پناهیان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • رای منفی مجلس به بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵
  • مجلس با بررسی «طرح نظام قانون‌گذاری» طبق اصل ۸۵ مخالفت کرد
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد
  • پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت دکتر پرویز داودی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • مراسم ترحیم پرویز داوودی برگزار شد