Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@20:50:49 GMT

طرح تحول آموزش عالی در وزارت علوم اجرایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۲۶۴۲

طرح تحول آموزش عالی در وزارت علوم اجرایی می‌شود

غلامی با اشاره به اینکه عملکرد دانشگاه‌ها در کشور خوب بوده گفت: طرح تحول آموزش عالی در وزارت علوم اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « منصور غلامی» در دیدار با آیت الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه توفیقات نظام در ارتباط با علوم مختلف کم نبوده اظهار داشت: در طول این 40 سال که نگاه می‌کنیم می‌بینیم که امروز به لحاظ نیروی متخصص تحصیل کرده هیچ نیازی به کشورهای دیگر نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب ما حتی برای کارشناس‌های جزء و پزشکان عمومی هم بعضا وابسته به خارج از کشور بودیم ولی الان این نیاز به صورت کامل در داخل کشور تامین می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در دنیا تحصیل کردگان ایران را به عنوان تحصیل کردگان کیفی متوسط می‌شناسند گفت: بعضا فارغ التحصیلان ما در دیگر کشورها به عنوان استاد دانشگاه در حال تدریس هستند.

غلامی با اشاره به اینکه حتی در خودروسازی هم بهترین طراح یکی از بهترین تولید کنندگان جهان ایرانی است گفت: ما در داخل کشور این ظرفیت برای استفاده از ظرفیت نخبگان را نداریم.

وی افزود: دانشگاه‌های ما در طول این 40 سال خوب کار کردند ولی همانطوری که رهبر معظم انقلاب در بحث گام دوم تاکید کردند، باید وضعیت دانشگاه‌ها بهتر هم شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: هرجایی مشتری برای فارغ‌التحصیلان بوده آنجا توفیق هم حاصل شده است که از جمله این موضوع می‌توان به پیشرفت‌های دفاعی و نظامی کشور اشاره کرد که با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی با مجموعه‌های نظامی کشور به دست آمده است.

غلامی از اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی در وزارت علوم خبر داد و افزود: کیفی سازی و هدفمند کردن واحدهای آموزش عالی در کشور دو محور اصلی ساماندهی آموزش عالی هستند.

وی افزود: در حوزه پزشکی هم الحمدالله مهارت و توانایی وجود دارد و در بخش‌های مختلف چنین موضوعی را می‌توان یافت اما هر فرد توانمندی که مشتری نداشته باشد مجبور است بنشیند و منتظر مشتری باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: باید فرهنگ مراجعه به دانشگاهیان و استفاده از فارغ‌التحصیلان رونق بیشتری پیدا کند اما الان برخی صنایع با توجه به اینکه رقابت نیست و حقوق یک متخصص بالاتر است، به سمت این موضوع نمی‌روند.

غلامی خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم که نسل جوان ما بسیار خوب و متعهد هستند و با وجودی که این جوانان انقلاب را ندیده‌اند، کاملا انقلابی عمل می‌کنند و این نشان دهنده ویژگی‌های این نسل است.

پایان پیام/555

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر حادثه تروریستی زاهدان انقلاب به روایت هنر بیانیه گام دوم انقلاب جشنواره قرآنی مساجد کلنگ زنی اردبیل شبستان یزد سیستم آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هویت‌های ملی در هر حوزه ای باید ثبت جهانی شود و دستگاه‌های متولی در این رابطه و برای حفظ و نگهداری پیشینه فرهنگی و اجتماعی کشور رسالت خطیری بر عهده دارند.

نخستین کنفرانس بین المللی موزه‌ها با همکاری سه وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور در حال برگزاری است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!