Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@12:00:32 GMT

آتش‌سوزی مهیب محله تاریخی داکا/دست‌کم ۷۰ کشته+عکس

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۲۷۶۹

آتش‌سوزی مهیب محله تاریخی داکا/دست‌کم ۷۰ کشته+عکس

آتش‌سوزی چهارشنبه شب (۲۰ فوریه) از یک ساختمان چند طبقه آغاز شد؛ جایی که گفته شده یکی از طبقاتش انبار مواد شیمیایی قابل احتراق بوده است. آفتاب‌‌نیوز : آتش‌سوزی در محله تاریخی و بسیار متراکم داکا، پایتخت بنگلادش دهها خانه را طعمه حریق کرده و تاکنون دست کم جان ۷۰ نفر را گرفته است.
آتش‌سوزی چهارشنبه شب (۲۰ فوریه) از یک ساختمان چند طبقه آغاز شد؛ جایی که گفته شده یکی از طبقاتش انبار مواد شیمیایی قابل احتراق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته مقام‌ها آتش به سرعت به خانه های مجاور سرایت کرده است. مقام‌های امدادی با فراررسیدن صبح پنجشنبه در داکا به بی‌بی‌سی گفتند موفق به مهار آتش شده‌اند.
علی احمد، رئیس سازمان آتش‌نشانی بنگلادش گفته احتمالا آتش ابتدا از یک کپسول گاز شروع و به سرعت تسری یافته است.
چند مقام محلی هم به رسانه‌های بنگلادش گفته‌اند طبقه اول این ساختمان تجاری است و از آن برای انبار کردن پلاستیک، لوازم آرایش و عطر و اودکلن استفاده می‌شود.
همزمان چندین خانواده در طبقات بالای این ساختمان زندگی می‌کردند.
محله چاوک‌بازار در ناحیه تاریخی داکا چند صد سال قدمت دارد . به همین دلیل میزبان خیابان‌های باریک با خانه‌های تو در تویی است که با هم فقط چند سانتیمتر فاصله دارند.
آن طور که رئیس سازمان آتش‌نشانی می‌گوید آتش در زمان پرتردد شب روی داده و آن قدر به سرعت گسترش یافته که چند نفر در بیرون ساختمان هم طعمه حریق شده‌اند.
بسیاری از قربانیان در داخل این ساختمان چند طبقه گیر افتاده بودند و راه فراری نداشتند.
بنگلادش سال‌هاست که با مشکلات ایمنی ساختمان‌های مسکونی دست به گریبان است.
در سال ۲۰۱۳، ساختمان‌های کارخانه رانا پلازا در داکا فرو ریخت و به مرگ ۱۱۰۰ نفر و مجروح شدن هزاران نفر دیگر انجامید.
منبع: بی بی سی

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آتش سوزی بنگلادش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۲۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیر ایمنی شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه این حادثه سی دقیقه بامداد به ایستگاه آتش نشانی شهرک شکوهیه گزارش شد و نیرو‌های آتش نشانی به دلیل نزدیک بودن به محل حادثه در کمتر از ۲ دقیقه مشغول اطفا حریق شدند.

وی افزود: ۳۸ آتش نشان در قالب سیزده ماشین عملیاتی از شهرک شکوهیه، محمودآباد و قم اعزام شدند و خوشبختانه توانستند از سرایت آتش به واحد‌های مجاور جلوگیری کنند.

جعفر منصوری با اشاره به آتش زا بودن مواد از نه ساعت عملیات گفت و افزود: در این حادثه هشتصد تن روغن پارافین طعمه حریق شد و دویست تن از مواد با تلاش آتش نشانان از دسترسی آتش دور ماند.
وی گفت: این حادثه خسارت جانی نداشت و علت آتش سوزی در دست بررسی است و بزودی اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • لحظات دلهره آور از نجات راننده گرفتار در خودرو آتش گرفته (فیلم)
  • وقوع آتش سوزی مهیب یک کارخانه در قم (فیلم)
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • اسباب کشی شرکت نفت به برج 23 هزار میلیارد تومانی
  • آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم
  • وقوع آتش سوزی مهیب در یک کارخانه‌ در قم | ویدئو
  • آتش‌سوزی شدید در پایتخت هند (فیلم)
  • آتش‌سوزی مهیب در یک کارگاه آهنگری در پامنار تهران (فیلم)
  • گرمای شدید در بنگلادش ۴ قربانی گرفت