Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@15:18:48 GMT

سالانه 30 درصد تولیدات باغی شهرستان از بین می رود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۳۰۵۶

سالانه 30 درصد تولیدات باغی شهرستان از بین می رود

رضا سوخته زاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه مشکلات خام فروشی تولیدات باغی کشاورزان شهرستان برطرف می شود، اظهار داشت: به دنبال ساماندهی خام فروشی تولیدات گیاهی و باغی کشاورزان سلسله هستیم.
وی با اشاره به آغاز عملیات احداث 2 سردخانه در شهرستان، بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات این بخش در شهرستان، نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی بود که برای حل این مشکل از محل اعتبارات توسعه اشتغال روستایی و عشایری تسهیلاتی برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان اختصاص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جهاد کشاورزی سلسله افزود: با ایجاد صنایع تبدیلی و تشکیل زنجیره میوه و حذف واسطه ها، سود تولیدات بخش باغی نصیب کشاورز می شود و از خام فروشی محصولات تولیدی شهرستان جلوگیری می شودن ساماندهی شود.
وی با اشاره به برگزاری یک کارگاه آموزشی فرآوری میوه به روش نیمه صنعتی و به صورت خوشه ای برای باغداران پیشروی شهرستان، بیان کرد: در سال آتی جهت هدفمندی و فروش محصولات تولیدی باغداران شهرستان، با برند دار کردن محصولات و حذف واسطه ها و دلالان، تولیدات باغداران به قیمت مناسب روانه بازارهای فروش خواهد شد که این مهم گامی بزرگ در جهت رونق تولید و معیشت کشاورزان شهرستان محسوب می شود.
7265/7273
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 اشتغال جهاد کشاورزی شهرستان تولیدات باغی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود

ایسنا/قم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود گفت: سالانه ۱۵۰ هزار تن شیر نیز در استان قم تولید می‌شود همچنین  ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۹۰ هزار دام سنگین در قم داریم.

محمدرضا حاجی‌رضا در دیدار با آیت الله اعرافی که امروز ۷ فروردین ماه برگزار شد، اظهار کرد: در صدور اسناد کشاورزی در دو سال گذشته توانستیم از ۸۰ هزار هکتار موجود، مقدار ۵۵ هزار هکتار را تعیین تکلیف کنیم تا کشاورزان با سند زمین خود بتوانند از تسهیلات تخصصی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته رویکرد ما عدم توسعه بوده است، مطرح کرد: اشتغال مولد پایدار یکی از مباحث اصلی است که در سازمان دنبال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه حمایت‌ها و تسهیلات بخش کشاورزی قم محدود است، عنوان کرد: تلاش داریم با استفاده از دانش‌های نوین بهبود و ارتقای عملکرد کشاورزی در استان را داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه در عرصه زراعت نیز محصولات برندی در قم وجود دارد، تاکید کرد: یونجه، ذرت و پنبه از جمله محصولات زراعی برجسته قم هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، حاجی رضا گفت: سالانه ۱۳۵ هزار تن تخم مرغ در استان قم تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود گفت: سالانه ۱۵۰ هزار تن شیر نیز در استان قم تولید می‌شود همچنین  ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۹۰ هزار دام سنگین در قم داریم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نمایشگاه صنایع دستی و محصولات تولیدی محلی در رودسر
  • تخفیف ۱۵درصدی محصولات صنایع دستی تا پایان ماه مبارک رمضان
  • تخفیف ۱۵ درصدی محصولات صنایع دستی اردبیل تا پایان ماه مبارک رمضان
  • تاثیر زنبور عسل در افزایش محصولات باغی
  • سالانه ۶۰۰ هزار تن بذر گواهی شده در کشور مصرف می‌شود
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • راه‌اندازی ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی در لرستان
  • عقب ماندگی جذب ۵۰ درصدی نیرو‌های بومی در پارس جنوبی جبران شود
  • سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی و باغی چهارمحال و بختیاری
  • برپایی بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی و سوغات در عمارت مصدقی ملایر