Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@15:51:24 GMT

صدور حکم مقصران فوت الینای ۶ ساله

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۳۲۳۷

صدور حکم مقصران فوت الینای ۶ ساله

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که رای پرونده «الینا فروتن» صادر شد، گفت: مقصران به پرداخت دیه و سه سال ویزیت رایگان محکوم شدند.

به گزارش مشرق، هادی هاشمیان صبح پنجشنبه در خصوص پرونده الینا فروتن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «الینا فروتن» دختر ۶ ساله گرگانی، ۱۴ اردیبشهت ۹۵ پس از انجام عمل جراحی لوزه در بیمارستان طالقانی گرگان به کما رفت و بعد از چند ماه، ۲۲ مرداد همان سال فوت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قضات شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان پس از اعلام نظر هیئت عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور، دو پزشک متخصص، پزشک مسئول فنی شیفت شب بیمارستان و سه پرستار پرونده الینا را مقصر شناختند.

بیشتر بخوانید:

قصور پزشکی علت فوت الینای ۶ ساله

هاشمیان گفت: بر اساس رای دادگاه متخصص بیهوشی به علت پاره کردن سینوس پریفرم ۵۰ درصد مقصر شناخته شد و باید نیمی از دیه را بپردازد.

وی اضافه کرد: فوق تخصص ریه کودکان هم به علت مراقبت ناکافی و واگذاری مراقبت بیمار به رزیدنت بی تجربه به میزان ۲۰ درصد مقصر است و به همین میزان میزان باید دیه بپردازد.

هاشمیان اظهار کرد: سه پرستار وقت بیمارستان هم به علت توجه کافی نکردن به بیمار و اطلاع ندادن به موقع وضعیت کودک به پزشکان، هر کدام پنج درصد مقصرند و دادگاه هر کدام از آنان را به پرداخت پنج درصد دیه محکوم کرد.

وی گفت: بر اساس رای دادگاه مسئول فنی وقت بیمارستان هم به علت کنترل نکردن ریکاروری و استفاده از لوله های نامناسب، ۱۵ درصد مقصر شناخته شد و باید به همین میزان نصف دیه را با توجه به ماه حرام بپردازد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادگاه این سه پزشک را از جنبه عمومی جرم هم به حبس تعزیزی محکوم کرد اما بر اساس قانون جایگزین حبس باید مدت سه سال، بیماران نیازمند را رایگان ویزیت کنند.

وی افزود: این رای قطعی است واحد اجرای احکام کیفری گرگان و دانشگاه علوم پزشکی استان بر اجرای این رای نظارت می کنند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا گام دوم انقلاب اخبار حوادث الینا قصور پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۳۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوتی و ۸ مصدوم در دو سانحه رانندگی در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سخنگوی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: نخستین حادثه در ساعت ۱۰:۲۴ دقیقه امروز محور اندیکا به روستای سرتنگ چلو و بر اثر واژگونی یک خودرو به وقوع پیوست.

عارف اصل شرهانی افزود: بر اثر این حادثه یک مرد ۶۵ ساله جان باخت و یک مرد ۳۹ ساله مصدوم که به بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه دومین حادثه امروز ساعت ۱۱:۵۳ دقیقه در شهر جنت مکان شهرستان گتوند رخ داد، ادامه داد: در این سانحه رانندگی سواری پراید با یک دستگاه ماشین سنگین با هم برخورد کردند.

 سخنگوی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در این حادثه ۷ نفر با سنین  ۳۶، ۳۷، ۳۶، ۲۹، ۶، ۴، و ۴۰ ساله مصدوم شدند که بیمارستان کارون گتوند اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • صدور سند مالکیت ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر
  • ۹۵ درصد اراضی کشاورزی تا شهریور ۱۴۰۳ رفع تداخل می شوند
  • صدور حکم قصاص برای قاتل مهران سماک!
  • صدور حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک
  • اهدا قلب جوان ۲۳ ساله عشایری در دشتستان
  • یک فوتی و ۸ مصدوم در دو سانحه رانندگی در خوزستان
  • صدور مجوز برای ساخت دانشکده پرستاری و مامایی مراغه
  • حماس خواستار پایان سکوت دادگاه لاهه دربرابر جنایات صهیونیست‌ها شد
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰ شکسته شد