Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام، از توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای توسعه گردشگری در ایلام خبرداد. ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

عبدالمالک شنبه‌زاده در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی به جهت احیاء سنن قدیمی، حفظ و نگهداری آثار باستانی و حفاظت از طبیعت در استان ایلام در دستور کار بوده و تا کنون 40 اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذربایجان غربی|حمایت از بوم گردی راهکار توسعه مردمی شهرهای شمال غرب ایرانبوم گردی بخشی مناسب در راستای جذب گردشگران داخلی و خارجی به یزد استآذربایجان‌شرقی| صدور مجوز راه‌اندازی 10 اقامتگاه بوم گردی روستایی در مراغه

 مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: این اقامتگاه‌ها، علاوه برجذب گردشگر و فراهم کردن محیط شاد و ایمن برای گردشگران در استان ایلام، موجب ایجاد درآمد برای روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها نیز می‌شود.

شنبه‌زاده به شرایط استان ایلام و چهارفصل بودن مناطق آن اشاره کرد و افزود: تنوع اقلیمی در استان ایلام، این استان را مستعد برای بوم‌گاه‌های متنوعی نموده است و به همین جهت می‌توانیم در صورت گسترش اقامتگاه‌های بوم‌گردی فرهنگ غنی و متنوع  ایلام و مهمان‌نوازی، احترام به طبیعت، مراسم‌های آیینی و لباس‌های زیبا و سنتی و همچنین سبک‌های متنوع زندگی در اقلیم‌های متفاوت  استان ایلام را به هموطنان کشور عزیز ایران به نمایش بگذاریم.

 مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام می‌گوید: تمام تلاش این اداره کل و مدیریت ارشد استان و سایر دستگاه‌ها برآن است که با جذب گردشگران در استان ایلام علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری، به درآمد اقتصادی پایدار برای روستا‌های هدف نیز دست‌یابد.

انتهای پیام/ن

R7718/P/S6,52/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۳۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره رود و ریل در لرستان/«بیشه» در مسیر ثبت جهانی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از برگزاری جشنواره رود و ریل برای انتخاب روستای بیشه برای ثبت در فهرست جهانی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عطا حسن‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران، گفت: جشنواره رود و ریل امروز 30 فروردین‌ماه در روستای بیشه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هشت روستای گردشگری ایران برای ثبت در فهرست بهترین روستاهای جهانی ایران انتخاب شده‌ است، اضافه کرد:  بیشه در بخش پاپی خرم‌آباد یکی از این روستاها است.

بازدید مسافران از «فلک‌الافلاک»، بام گردشگری لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: برگزاری جشنواره رود و ریل یکی از برنامه‌های در نظر گرفته‌ شده برای انتخاب روستای بیشه در فهرست جهانی است.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: مشارکت جوامع محلی و معرفی جاذبه‌های خط راه‌آهن سراسری ایران و رودخانه سزار از اهداف برگزاری جشنواره رود و ریل در لرستان است.

وی با اشاره به ثبت خطّ راه‌آهن سراسری ایران در میراث جهانی، یادآور شد: مردم لرستان از دو اثر طبیعی و صنعتی در مجاورت روستای بیشه ارتزاق می‌کنند.

ایران در سال 2024 امکان ارسال هشت پرونده به سازمان گردشگری ملل متحد برای انتخاب روستاهای برگزیده گردشگری در فهرست جهانی را دارد.

روستای ابیانه (اصفهان)، روستای کندلوس (مازندران)، پالنگان (کردستان)، بیشه (لرستان)، میمند (کرمان)، روستای فهرج (یزد)، اصفهک (خراسان جنوبی) و قلعه بالا (سمنان) از روستاهای معرفی‌شدۀ ایران برای ثبت در فهرست جهانی است.

آبشار بیشه چهل‌وهشتمین اثر ملی است که در 27 اسفند 1387 در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شد.

انتهای پیام/ 644/

دیگر خبرها

  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • جشنواره رود و ریل در لرستان/«بیشه» در مسیر ثبت جهانی
  • اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • ۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند