Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@06:56:45 GMT

تکلیف بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۳۲۹۸

تکلیف بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی مشخص شد

خبرگزاری ایسنا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (پنج‌شنبه) جز یک بند «ب» تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند. به موجب این بند بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بابت اصل و سود خطوط اعتباری طرح مسکن مهر تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال به حساب بدهی دولت به بانک مرکزی منتقل و مبلغ مذکور به عنوان افزایش سرمایه دولت در بانک مسکن منظور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدهی دولت به بانک مرکزی در اجرای این حکم مشمول تبصره بند «الف» ماده ۱۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه نمی‌شود. بانک مسکن متعهد به اعطای تسهیلات برای موارد فوق‌الذکر است.

منبع: فردا

کلیدواژه: طرح مسکن مهر بدهی بانک مسکن بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوئیفت و راه‌اندازی پلتفرم جدید برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن ارتباطات مالی بین بانکی در جهان، «سوئیفت» در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک پلتفرم جدید است تا ارزهای دیجیتال بانک مرکزی کشورهای مختلف را به سیستم مالی موجود متصل کند.

با توجه به نقش کلیدی سوئیفت در بانکداری جهانی، کارشناسان این حرکت را یکی از مهم‌ترین اقدامات برای رسمیت یافتن اکوسیستم نوپای پول دیجیتال بانک‌های مرکزی می‌دانند.

در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از بانک‌های مرکزی جهان در حال بررسی نسخه‌های دیجیتالی ارزهای خود هستند. اکثر آنها نمی‌خواهند از بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال عقب بمانند، اما از طرف دیگر با پیچیدگی‌های فنی مرتبط با راه‌اندازی آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

کد خبر 6064322

دیگر خبرها

  • دیویس باید تکلیف آینده‌اش را مشخص کند
  • افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین
  • بانک‌ها به جای اعطای تسهیلات مسکن، تجارت می‌کنند
  • افزایش بدهی‌های آلمان به ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو
  • سوئیفت و راه‌اندازی پلتفرم جدید برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی
  • بررسی روند تعیین تکلیف مطالبات معوقه شهرک صنعتی میاندوآب
  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • معرفی ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی به بانک در استان مرکزی
  • وضعیت همراهان بیماران بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود