Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: قضات شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان پس از اعلام نظر هیات عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور، دو پزشک متخصص، پزشک مسئول فنی شیفت شب بیمارستان و سه پرستار پرونده الینا را مقصر شناختند.

به گزارش ایسنا، هادی هاشمیان در این باره اظهار کرد: بر اساس رأی دادگاه متخصص بیهوشی به علت پاره کردن سینوس پریفرم ۵۰ درصد مقصر شناخته شد و باید نیمی از دیه را بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوق تخصص ریه کودکان هم به علت مراقبت ناکافی و واگذاری مراقبت بیمار به رزیدنت بی تجربه به میزان ۲۰ درصد مقصر است و به همین میزان میزان باید دیه بپردازد.

سه پرستار وقت بیمارستان هم به علت توجه کافی نکردن به بیمار و اطلاع ندادن به موقع وضعیت کودک به پزشکان، هر کدام ۵ درصد مقصرند و دادگاه هر کدام از آنان را به پرداخت ۵ درصد دیه محکوم کرد.

هاشمیان ادامه داد و گفت: بر اساس رأی دادگاه مسئول فنی وقت بیمارستان هم به علت کنترل نکردن ریکاوری و استفاده از لوله‌های نامناسب، ۱۵ درصد مقصر شناخته شد و باید به همین میزان نصف دیه را با توجه به ماه حرام بپردازد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادگاه این سه پزشک را از جنبه‌ عمومی جرم هم به حبس تعزیری محکوم کرد، اما بر اساس قانون جایگزین حبس باید مدت سه سال، بیماران نیازمند را رایگان ویزیت کنند.

وی افزود: واحد اجرای احکام کیفری گرگان و دانشگاه علوم پزشکی استان بر اجرای این رأی نظارت می‌کنند.

به گفته هاشمیان، این رأی قطعی است.

«الینا فروتن» دختر ۶ ساله گرگانی، ۱۴ اردیبشهت ۹۵ پس از انجام عمل جراحی لوزه در بیمارستان طالقانی گرگان به کما رفت و بعد از چند ماه، ۲۲ مرداد همان سال از دنیا رفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۳۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور رأی پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی»

رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رای پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» و محکومیت سه نفر از اشخاص حقیقی به حبس‌های طویل‌المدت و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده خبر داد.

به گزارش جماران، خبرگزاری میزان نوشت: علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رای پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» از سوی دادگاه خبر داد و گفت: پس از انجام بررسی‌های تخصصی و رسیدگی‌های قضایی، دادگاه در خصوص پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» مبادرت به صدور رای کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: بر اساس رای صادره، سه نفر از اشخاص حقیقی و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از طریق ایجاد رمزارز جعلی به نام «کینگ‌مانی» و توزیع آن در بین مردم، محکومیت یافتند که از این تعداد، سه نفر از اشخاص حقیقی به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شدند و شرکت «بادران گستران» به ممنوعیت از فعالیت شغلی با استفاده از هر گونه رمزارز به مدت دو سال محکوم شد.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین متهمان یاد شده، به پرداخت معادل یورویی مطالبات شکات با احتساب ارزش ریالی ارز مذکور در زمان اجرای حکم محکوم شدند.

القاصی در پایان با اشاره به قطعیت رای دادگاه نسبت به متهمان یاد شده عنوان کرد: پرونده در خصوص سایر اتهامات، متهمان و شکات مفتوح به رسیدگی است. 

دیگر خبرها

  • سرمربی سابق تیم ملی در دادگاه فرهنگ و رسانه
  • محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد
  • رازهای سر به مُهر پرستاران در بیمارستان‌ها
  • ترامپ در دادگاه نیویورک حاضر شد
  • خطر تعطیلی مرکز دیالیز بیمارستان شهدای آبیک+ فیلم
  • (ویدئو) محاکمه ترامپ در دادگاه برای یک پرونده جنایی
  • صدور رأی پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی»
  • مصائب پرستاران؛ گسترشِ استعفا‌ها از یک شغل بسیار سخت
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • استعفای ۲۲ پرستار چالوسی؛ از شایعه تا واقعیت!