Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@15:11:03 GMT

نرخ تورم بهمن ماه افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۳۳۹۷

در بهمن ماه امسال عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به 158.1 رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٢ درصد افزایش نشان می دهد.

در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل 42.3 درصد است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین 42.3 درصد بیشتر از بهمن ١٣٩٦برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده ‌اند و نسبت به ماه گذشته (دی ماه) ٣٩,٦ درصد بود، 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد افزایش یافته است.

شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به دی ماه 4.5 درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» 1.1 درصد افزایش نشان می دهد.

درصد تغییرات قیمت در ماه جاری نسبت به بهمن ماه ١٣٩٦ برای گروه «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» و «کالاهای غیرخوراکی» به ترتیب 64.3 و 33.5 درصد است.

افزایش نرخ تورم خانوارهای شهری کشور

شاخص قیمت کل برای خانوارهای شهری کشور در بهمن ماه ١٣٩٧ به عدد 157.3 رسید که نسبت به ماه گذشته ٢.١ درصد افزایش نشان می‌دهد.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه پارسال 41.5 درصد است که نسبت به دی ماه (39 درصد) 2.5 واحد درصد افزایش داشته است.

افزایش نرخ تورم خانوارهای روستایی کشور

شاخص قیمت کل برای خانوارهای روستایی کشور در بهمن ماه امسال به عدد 162.9 رسید که نسبت به ماه قبل 2.8 درصد افزایش نشان می‌دهد.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال گذشته 46.7 درصد است که نسبت به دی ماه (42.7 درصد) چهار واحد درصد افزایش داشته است.

تغییرات قیمت ها در ماه جاری

در بهمن ماه 1397 برخی بخش‌های زیر مجموعه شاخص کل با افزایش شدید قیمت همراه بوده‌اند. در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «سبزیجات» (کاهو، انواع سبزی، گوجه فرنگی، پیاز و خیار) گروه «گوشت» (گوشت گوسفند، گاو، ماهی و گوشت مرغ) است.

در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات»، گروه «حمل و نقل» (انواع خودرو)، گروه «پوشاک و کفش» و گروه «هتل و رستوران» (انواع غذاهای سرو شده در رستوران)، بیشترین افزایش قیمت را نسبت به دی ماه داشته‌اند.

درصد تغییرات شاخص قیمت در دهک های هزینه ای کل کشور در بهمن ماه

دامنه تغییرات نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ١٣٩٧ برای دهک های مختلف هزینه ای از 22.5 درصد برای دهک اول تا 25.3 درصد برای دهک دهم است.

به گزارش ایرنا، مقایسه نرخ تورم از ابتدای پاییز امسال که 15.9 درصد بود. تاکنون روند صعودی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد.

نرخ تورم در ماه های مهر، آبان، آذر و دی امسال نسبت به ماه های پیشین خود، به ترتیب 2.4، 2.6، 2.4 و 2.6 درصد افزایش یافت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شاخص دی ماه تورم افزایش قیمت گوشت ایران تورم دی ماه سبزیجات گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۳۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات آخرین روز هفته بازار طلا و سکه تهران با ۳۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، از ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه و ربع سکه هر کدام افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کردند؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، هفت میلیون و ۳۰۰ تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیاررا با ۱۰ هزار تومان افزایش به قیمت سه میلیون و ۸۳۲ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۶ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۸۰ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی
  • تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • تورم ماهانه قیمت ماهی بالاتر از گوشت قرمز و مرغ
  • ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • چیزی فراتر از یک جنگ در جاده‌ های ایران در حال وقوع است
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد
  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال