Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون پارلمانی کنگره آمریکا در واکنش به اخباری مبنی بر انتقال فن‌آوری بسیار حساس هسته‌ای به ریاض توسط ترامپ اعلام کرد که این کار می تواند به پیگرد قضایی وی منتهی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از یورونیوز، در واکنش به گزارش های فاش شده پیرامون تسریع انتقال فن‌آوری بسیار حساس هسته‌ ای به ریاض توسط دولت ترامپ، مجلس نمایندگان آمریکا موضوع کمک رئیس جمهوری این کشور به عربستان برای ساخت یک نیروگاه هسته‌ ای را راستی‌ آزمایی می‌ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون پارلمانی کنگره آمریکا که مسئول انجام این تحقیق است، در این باره اعلام کرد: چندین مورد هشدار دریافت کرده ایم که نشان می‌ دهد رئیس جمهوری آمریکا در صدد فروش یک فناوری هسته‌ ای حساس به عربستان سعودی است. این کمیسیون اعلام می کند که اگر این خبر صحت داشته باشد، می‌تواند به پیگرد قضایی منتهی شود.   بنابر گزارش مهر، بر اساس قانون آمریکا، این کشور اجازه ندارد فناوری هسته‌ ای را بدون دریافت تضمین برای استفاده صلح‌ آمیز از آن به یک کشور خارجی بفروشد.   گفتنی است، در گزارشی که دیروز مجلس نمایندگان آمریکا منتشر کرد، فاش شده بود که دولت دونالد ترامپ روند انتقال فناوری‌های «بسیار حساس» هسته‌ای به عربستان را سرعت بخشیده است.   مجلس نمایندگان آمریکا در این گزارش اعلام کرده بود که کسانی برای کمیسیون نظارت این مجلس فاش کرده‌ اند که دولت دونالد ترامپ تلاش کرده است بدون توجه به ملاحظات حقوقی و امنیتی هر چه سریعتر به عربستان فناوری‌ بسیار حساس و پیشرفته هسته‌ ای بدهد.   این گزارش همچنین از مخفی بودن تعلاملات دولت ترامپ با عربستان سعودی اظهار نگرانی کرده بود.   بر اساس اعلام بی بی سی، در گزارش ۲۵ صفحه‌ ای «الایجا کامینگز» رئیس کمیسیون نظارت مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داده شده است که انتقال این فناوری‌ ها می‌ تواند به اشاعه سلاح‌ های هسته‌ ای و بی‌ ثباتی خاورمیانه منجر شود.   در ادامه گزارش مذکور در این خصوص آمده است که شرکت‌ های خصوصی که در تماس نزدیک با ترامپ و دولتش هستند، با توجه به درآمد چند میلیارد دلاری ساخت و راه‌ اندازی این فناوری‌ ها، فشار زیادی برای انتقال آن به عربستان وارد می‌ کنند.   انتهای پیام/  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۳۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟

به گزارش جماران؛ جو لیبرمن، سناتور سابق روز چهارشنبه، ۸ فروردین (۲۷ مارس) در ۸۲ سالگی در نیویورک درگذشت. 

لیبرمن رئیس گروه "اتحاد علیه ایران هسته‌ای" بود که سال ۲۰۰۸ برای جلوگیری از تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت هسته‌ای تشکیل شد.

او در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان نخستین شهروند یهودی آمریکا در یک‌قدمی کسب سمت معاون رئیس‌جمهور (در صورت پیروزی ال گور) قرار گرفته بود.  

این سیاست‌مدار پرنفوذ یکی از سناتورهای فعال در ارتباط با سیاست‌های آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران بود.

 او اخیرا در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی "ولت" از بمباران احتمالی تاسیسات اتمی ایران استقبال کرده بود. لیبرمن جمهوری اسلامی را "تهدیدی مستقیم برای ناتو و متحدان فراآتلانتیک آن" خوانده و سقوط رژیم را بهترین راه‌حل می‌دانست. 

این سیاستمدار حزب دموکرات آمریکا در مصاحبه خود با ولت از کشورهای اروپایی خواسته بود که برای مقابله با تهدیدهای ایران "وارد عمل" شوند. لیبرمن گفته بود که "تهران آنقدر اورانیوم غنی شده دارد که می‌تواند ظرف یک هفته، بمب هسته‌ای تولید کند."

او اظهار امیدواری کرده بود که نظام جمهوری اسلامی ایران در اثر فشارهای ناشی از اعتراضات مردمی سقوط کند. لیبرمن همیشه در مصاحبه‌های خود تاکید می‌کرد که "سقوط رژیم از همه گزینه‌ها بهتر خواهد بود." 

به نوشته دویچه وله، هفته‌نامه آلمانی "اشپیگل" در سال ۲۰۰۶ جو لیبرمن را قدرتمندترین سناتور آمریکایی توصیف کرده بود.

دیگر خبرها

  • تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • جایزه جی‌ئی‌سی‌اف قدردانی از تلاش‌های وزارت نفت برای توسعه صنعت گاز است
  • جمع آوری هزار و ۱۹۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در کرمان
  • هشدار رئیس سابق کمیسیون اروپایی درباره وقوع جنگی بزرگ
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟