Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در همایش علمی توسعه اجتماعی؛ الزامات، موانع و راهکارها در دانشگاه تبریز، با بیان اینکه هر چه اعتماد و انسجام اجتماعی بین مردم بیشتر باشد، سرمایه اجتماعی بیشتر خواهد شد؛ گفت: دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادها و دولت را کم کند و اقتصاد کشور را به هم بریزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تحول همه جانبه را پیش شرط توسعه یافتگی دانست و افزود: بعد اجتماعی و فرهنگی توسعه به سایر ابعاد اولویت دارد و اگر ظرفیت های فکری افراد و جامعه پایین باشد، در آن جامعه مملو از گنج هم باشد نمی توان کاری از پیش برد.

 

وی اظهار داشت: توسعه اجتماعی در تعریف سنتی به صورت تغییر و تحولی که بتواند رفتارهای اجتماع را تغییر دهد و زندگی انسان‌ها را در اجتماع ارتقاء ببخشد، تعریف می‌شود، اما توسعه اجتماعی در دهه نود به قادر ساختن مردم برای شرکت در امور مربوط به خودشان اشاره دارد.

 

پورمحمدی افزود: جامعه ما از این نظر رنج می‌برد و گاهی اوقات حقوق مسلم ما زیر پا گذاشته می‌شود و باید بدانیم تکالیفی در مقابل حقوق مان نیز داریم، باید نظارت همگانی، مشارکت اجماع محوری و مسئولیت پذیری را بالا ببریم.

 

استاندار آذربایجان شرقی مهم ترین و اساسی ترین بحث توسعه در جوامع را توسعه اجتماعی دانست و گفت: توسعه تحولی است که در تمام ابعاد و پدیده ها هم به لحاظ کمی و هم کیفی اتفاق می افتد.

 

وی با تاکید به تلاش برای تحقق ابعاد ترسیم شده برای توسعه اجتماعی گفت: یکی از این ابعاد، تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی است و باید ببینیم ما چقدر در از بین بردن شکاف اقتصادی، تبعیض جنسیتی و تفاوت‌های نژادی و قومی، موفق بوده‌ایم.

 

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به توسعه اجتماعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: افزایش سطح سواد بانوان و پیشرفت در حوزه درمان از جمله شاخص‌های توسعه اجتماعی پس از انقلاب هستند که باید این‌ها را هم ببینیم.

 

وی تاکید کرد: اخلاق و پایداری توسعه و استفاده درست از منابع به طور جدی جزو اولویت‌های کارگروه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با توسعه اجتماعی قرار بگیرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی اجتماعی و فرهنگی بازی حقوق دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

بازی رده بندی و پایانی لیگ والیبال نوجوانان آذربایجان شرقی در سالن اقدمی تبریز برگزار شد.

در بازی رده بندی تیم هدف در دو ست متوالی برابرتیم افشانی به برتری رسید.

در دیدار نهایی مسابقات هم تیم والیبال نیکان تبریز در یک بازی فشرده و هیجان انگیز با نتیجه دو بر یک برابر تیم هیات والیبال میانه به پیروزی رسیده و به مقام قهرمانی دست یافت. تیم هیات والیبال میانه نایب قهرمان شد و تیم هدف به عنوان سومی دست یافت.

مسابقات والیبال نوجوانان دختر آذربایجان شرقی با حضور ۱۶ تیم دو ۴ گروه ۴ تیم برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟
  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی
  • عملیات روانی و روایت نادرست دشمنان از سیل بلوچستان
  • امنیت پایدار مناطق غربی کشور موجب توسعه این مناطق خواهد شد
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است
  • شکل‌گیری مفهوم محیط‌زیست در تفکر اجتماعی
  • تشکیل رصدخانه پروژه‌های عمرانی در آذربایجان شرقی