Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@22:49:32 GMT

تشریح اهداف و وسعت رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۷

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۳۵۱۳

تشریح اهداف و وسعت رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۷

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری میزان- اهداف و وسعت رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۷ از زبان فرمانده نیروی دریایی ارتش مشاهده می‌کنید. به گزارش گروه چندرسانه ایخبرگزاری میزان، امیردریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح پنجشنبه در آیین آغاز به رزمایش بزرگ ولایت ۹۷ بیان داشت: رزمایش بزرگ ولایت ۹۷ به وسعت دو کیلومتر از تنگه هرمز، دریای عمان شروع و تا مدار ۱۰ درجه شمال اقیانوس هند ادامه دارد و طی یک هفته اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی تمرین طرح‌های نیروی دریایی مقابله با هرگونه تهدید خارجی، نمایش قدرت، ارزیابی آمادگی تجهیزات و میزان آمادگی و مسئولیت پذیری نیروی دریایی و اعلام آمادگی برای دستیابی به امنیت جمعی در آب‌های آزاد را از اهداف این رزمایش برشمرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: رزمایش بزرگ دریایی ۹۷ در چهار مرحله رژه دریایی، تمرین جنگ دریایی واقعی، تاخت آبی خاکی و عملیات ضد آبی خاکی و نمایش قدرت به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ارتش ایران نیروی دریایی ارتش رزمایش امیر دریادار خانزادی خلیج فارس رزمایش نیروی دریایی ولایت 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۳۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۱ تیپ ارتش در مرزها

آفتاب‌‌نیوز :

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری به‌مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش اظهار داشت: میهن عزیز ما در یک پیروزی تاریخی بر استکبار جهانی و رژیم جعلی صهیونیستی است و این پیروزی قاطع را تبریک می‌گویم. این عملیات مطالبه به‌حق مردم ما بود و نیرو‌های مسلح پاسخ قاطعانه‌ای به خواسته‌های ملت دادند و ثابت کردند که رژیم صهیونیستی ترتیبات دفاعی‌اش سست‌تر از خانه عنکبوت است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: روز ۲۹ فروردین روز برجسته‌ای است که به‌عنوان روز تولد ارتش اسلامی و انقلابی از آن یاد می‌کنیم، نباید ارتش امروز را با ارتش دوره قبل انقلاب کشور مقایسه کرد و آن ارتش و سیستم کاملاً از بین رفت و ارتش ما متأثر از انقلاب اسلامی و امام راحل است.

وی ادامه داد: ارتش از پس از جنگ تا الآن هم مرز‌ها را رها نکرده است و پس از جنگ نیز اراضی بسیاری آلوده به مین و مهمات بود و همه نیاز داشتند تا این اراضی پاک‌سازی شود و لذا نزاجا مأموریت یافت از دهانه خلیج فارس تا آذربایجان غربی را پاک‌سازی کند و الآن همه این اراضی پاک‌سازی شده است.

امیر حیدری خاطرنشان کرد: از سال ۷۵ تا ۸۴ نیروی زمینی به‌صورت پنهان هر روز با منافقین درگیر بوده است تا طومار زندگی آن‌ها را در مرز‌ها در هم بپیچد.

وی گفت: امروز نزاجا ۲۳ رسته دفاعی دارد و در تمام این رسته‌ها تجهیزات و سامانه‌های بسیاری برای دفاع زمینی وجود دارد و نیازی به بیگانگان نداریم و به مرز خودکفایی رسیده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: در فرصتی که از رهبری گرفتیم می‌خواهیم تسلیحاتی را در نزاجا تولید و وارد کنیم که دورزن، نقطه‌زن، هوشمند و قابلیت شبکه‌شدن داشته باشند.

وی تأکید کرد: در نزاجا تولیدکننده انواع پهپاد هستیم از کوچک و اطلاعاتی تا پهپاد‌های بزرگ و راهبردی، همچنین انواع موشک‌ها را هم در نیروی زمینی تولید و هم از وزارت دفاع تهیه می‌کنیم.

حیدری ابراز کرد: اکنون ۱۱ تیپ نزاجا در مرز‌ها از ارس گرفته تا غرب و شمال و جنوب غرب و شمال شرق و... حضور دارند. حضور ما در مرز‌ها به‌معنای وجود تهدید و خطر در مرز‌ها نیست بلکه باید آمادگی و اشراف اطلاعاتی خود را برای امنیت پایدار حفظ کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: امروز از مرز‌ها به‌صورت هوشمندانه مراقبت می‌کنیم و از تجهیزات و تسلیحات هوشمند در مرز‌ها بهره می‌بریم.

وی درخصوص عملیات وعده صادق و احتمال حمله اسراییل گفت: نیرو‌های مسلح تکلیف دارند از تمامیت ارضی کشور و نظام اسلامی حفاظت کنند، یعنی هم باید از مرز‌ها دفاع کنیم هم استقلال کشور و هم نظام. نیرو‌های مسلح کشور ما اگرچه در لباس با یکدیگر تفاوت دارند، اما مکمل یکدیگر و هم‌افزا هستند.

حیدری ادامه داد: در عملیات وعده صادق نیرو‌های مسلح ما یک تابوشکنی توأم با اقتدار رقم زدند و نشان دادند دوران بزن در رو تمام شده است و قاعده جدیدی را در منطقه ارائه کردند.

وی تأکید کرد: سفارت و کنسولگری هرکشوری در هرجای دنیا بخشی از خاک آن کشور است بنابراین وقتی دشمنی به خود اجازه دهد کنسولگری را هدف قرار دهد یعنی خاک آن کشور را هدف قرار داده است و پاسخ قاطع و خاصی به آن داده شد، اگر تکرار شود پاسخ بعدی از این سخت‌تر خواهد بود.

فرمانده نزاجا همچنین گفت: خدمت برادر عزیزم سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه تبریک عرض می‌کنم. آن شب ما هم مثل همه نیرو‌های مسلح در آمادگی کامل بودیم و همه با هم وظایف خود را انجام می‌دهیم، امروز هم در آمادگی کامل قرار داریم و رژیم کودک‌کش هم بداند که قاعده و فرمول جدیدی به‌وجود آمده است و پاسخگوی تمام شرارت‌های احتمالی خواهیم بود.

وی در پاسخ به سؤالی درخصوص عملیات‌های تروریستی اخیر در چابهار و جنوب شرق کشور گفت: سطح شرارتی که توسط دشمنان در برخی نقاط مرزی کشور رقم می‌خورد سطح بالایی نیست و علیه نظم و انضباط جامعه است و نیازی به دخالت نیروی محوری زمینی نیست و البته ما در مرز‌ها حضور داریم و کنار نیروی زمینی سپاه امنیت مرز‌ها را تأمین می‌کنیم و امنیت داخل را فراجا تأمین می‌کند و اگر روزی نیاز باشد کنار برادران خود هستیم.

امیر حیدری درخصوص شرایط منطقه نیز گفت: نگاه ما به همسایگانمان رعایت حسن همجواری است و کشور‌های همسایه ما غالباً کشور‌های مسلمان هستند و وجوه بسیاری داریم، اما اگر برخی از این کشور‌ها بخواهند با هدایت بیگانگان حسن همجواری را رعایت نکنند نیروی زمینی و نیرو‌های مسلح آماده هستند به همان میزان پاسخ شرارت‌های آن‌ها را بدهند، الآن در آمادگی کامل هستیم تا پاسخگوی هر تهدیدی باشیم.

وی همچنین اظهار داشت: در خصوص بهره‌گیری از هوش مصنوعی در تسلیحات در تلاش هستیم و این در دستور کار است و درخصوص انواع موشک‌ها و رادار‌ها و تسلیحاتی که بر بالگرد‌ها نصب است از هوش مصنوعی بهره می‌گیریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سؤالی درخصوص احتمال بالا رفتن تنش اسراییل و آمادگی نزاجا گفت: ارتش و نزاجا بخش‌هایی از پازل قدرتمند نیرو‌های مسلح کشور هستند و امروز آماده پاسخگویی به هر تهدیدی هستیم و امروز آسمان کشور ما امن‌تر از هر جای جهان است و مرز‌های ما هم جزو امن‌ترین مرزهاست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • حضور ۱۱ تیپ ارتش در مرزها
  • خانه رژیم صهیونیستی سست‌تر از لانه عنکبوت
  • دیدار فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت با دانش آموزان استثنایی گیلان
  • فرمانده نیروی زمینی ارتش: در آمادگی کامل قرار داریم/ در انواع موشک‌ها و رادارها و تسلیحاتی که بر بالگردها نصب است از هوش مصنوعی بهره می‌گیریم/ رژیم صهیونیستی ترتیبات دفاعی اش سست تر از خانه عنکبوت است
  • سرتیپ حیدری: در صورت تعدی اسرائیل ایران پاسخ سخت تری خواهد داد
  • در صورت تعدی اسرائیل ایران پاسخ سخت‌تری خواهد داد
  • سرتیپ حیدری: آمادگی پاسخ به هر تهدیدی در کوتاه‌ترین زمان را داریم
  • نشست خبری فرمانده نیروی زمینی ارتش آغاز شد
  • ارتش در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد 
  • ارتش در اوج قدرت و آمادگی قرار دارد