Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@11:32:44 GMT

صدور حکم مقصران فوت الینای ۶ ساله

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۳۶۳۱

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که رای پرونده «الینا فروتن» صادر شد، گفت: مقصران به پرداخت دیه و سه سال ویزیت رایگان محکوم شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  هادی هاشمیان صبح پنجشنبه در خصوص پرونده الینا فروتن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «الینا فروتن» دختر ۶ ساله گرگانی، ۱۴ اردیبشهت ۹۵ پس از انجام عمل جراحی لوزه در بیمارستان طالقانی گرگان به کما رفت و بعد از چند ماه، ۲۲ مرداد همان سال فوت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قضات شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان پس از اعلام نظر هیئت عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور، دو پزشک متخصص، پزشک مسئول فنی شیفت شب بیمارستان و سه پرستار پرونده الینا را مقصر شناختند.   هاشمیان گفت: بر اساس رای دادگاه متخصص بیهوشی به علت پاره کردن سینوس پریفرم ۵۰ درصد مقصر شناخته شد و باید نیمی از دیه را بپردازد.   وی اضافه کرد: فوق تخصص ریه کودکان هم به علت مراقبت ناکافی و واگذاری مراقبت بیمار به رزیدنت بی تجربه به میزان ۲۰ درصد مقصر است و به همین میزان میزان باید دیه بپردازد.   هاشمیان اظهار کرد: سه پرستار وقت بیمارستان هم به علت توجه کافی نکردن به بیمار و اطلاع ندادن به موقع وضعیت کودک به پزشکان، هر کدام پنج درصد مقصرند و دادگاه هر کدام از آنان را به پرداخت پنج درصد دیه محکوم کرد.   وی گفت: بر اساس رای دادگاه مسئول فنی وقت بیمارستان هم به علت کنترل نکردن ریکاروری و استفاده از لوله های نامناسب، ۱۵ درصد مقصر شناخته شد و باید به همین میزان نصف دیه را با توجه به ماه حرام بپردازد.   رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادگاه این سه پزشک را از جنبه عمومی جرم هم به حبس تعزیزی محکوم کرد اما بر اساس قانون جایگزین حبس باید مدت سه سال، بیماران نیازمند را رایگان ویزیت کنند.   وی افزود: این رای قطعی است واحد اجرای احکام کیفری گرگان و دانشگاه علوم پزشکی استان بر اجرای این رای نظارت می کنند.   منبع: مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۳۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، برای نخستین بار در کشور زنی ۲۳ ساله که از بدو تولد مبتلا به سندرم لی (اختلالی نورولوژیکی) بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد.

علیرضا زالی جراح مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره وضعیت کلی بیمار، اظهار کرد: بیمار زنی ۲۳ ساله است که به دلیل ابتلا به "سندرم لی" و مشخصا عوارضی مانند اختلالات حرکتی در اندام‌ها که با درمان‌های متعارف هم بهبود پیدا نکرده بود، به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و بعد از بررسی کاندیدای جراحی شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت این بیمار توسط همکاران بخش اختلالات حرکتی بیمارستان شهدای تجریش، افزود: بعد از بررسی‌های تیم پزشکی تصمیم بر این شد که الکترود در بخش‌های عمقی مغز این بیمار کار گذاشته شود.

به گفته زالی در این جراحی الکترود تحریک مغز در هسته‌های تالاموس قرار داده شد، با کمک این روش اختلالات و مشکلات مقاوم به دارو درمانی در این بیمار به میزان قابل توجهی کنترل می‌شود.

استاد تمام و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره سندرم لی توضیحاتی داد و گفت: این سندرم نوع بیماری نادر ژنتیکی است که فرد از همان بدو تولد به آن مبتلاست، عمده مشکلات در این بیماران مربوط به بخش میتوکندری یعنی بخش کارخانه درون سلول مغز است.

وی افزود: انواع بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی، کاهش شنوایی، مشکلاتی در قوای عقلانی و ضریب هوشی، اختلالات چشمی و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی از جمله عوارض مبتلایان به سندرم لی است.

زالی با اشاره به اینکه نخستین جراحی سندرم لی در کشور توسط متخصصان بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، اظهار کرد: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی درمان سندرم لی قرار گرفت، از طول عمر بالاتری در بین مبتلایان برخوردار است.

وی یادآور شد: اولین جراحی سندرم لی در دنیا توسط متخصصان جراحی اعصاب دانشگاه اکلاهما در ایالت اکلاهما آمریکا در بیماری ۱۸ ساله انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سقوط مرگبار مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه
  • سقوط مرگبار یک مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان
  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • تجلیل از رئیس دادگاه بخش سراجو در مراغه
  • تجلیل از رئیس دادگاه خلاق بخش سراجو در مراغه