Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@19:16:25 GMT

دلیل اصلی لغو سفر نتانیاهو به روسیه معلوم شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۳۶۶۹

روزنامه الکترونیکی رای الیوم در سرمقاله امروز خود نوشت: اگر خبرهایی که در رسانه‌های مختلف اسرائیلی درباره لغو سفر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو که قرار بود امروز انجام شود، درست باشد و به نظر می‌رسد که درست است، باید به این علت بوده باشد که نشانه‌هایی درباره احتمال شکست این سفر وجود دارد و طرف روسی به خواسته‌های نتانیاهو برای باز بودن دستش در حمله جنگنده‌ها و موشک‌هایش به عمق سوریه بدون وجود مانع، پاسخ مثبت نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده این گزارش افزود: آنچه ما را به سمت این پیش‌بینی سوق می‌دهد چند عامل است؛ نخست اینکه نتانیاهو طی سه ماه گذشته «التماس» کرد که با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کند. پوتین چند بار از پذیرش این ملاقات خودداری کرد. آخرین بار در نشست گروه بیست در آرژانتین بود. دوم بهانه‌هایی که در این زمینه مطرح شد این است که نتانیاهو سرگرم یکپارچه‌سازی احزاب راستگرای افراطی است که منطقی به نظر نمی‌رسد و فکر نمی‌کنیم اگر نتانیاهو بیست و چهار ساعت در اسرائیل حضور نداشته باشد و به مسکو سفر کند این مساله چندان تحت تاثیر قرار گیرد.

شاید برخی‌ها بگویند روز پنج شنبه آخرین مهلت برای ارائه فهرست تشکل‌های سیاسی و حزبی است که وارد انتخابات کنست در ماه آوریل خواهند شد، اما نتانیاهو می‌توانست این کار را یعنی «یکپارچه سازی» احزاب راستگرای افراطی را در شب چهارشنبه و صبح پنج شنبه انجام دهد. اینگونه منطقی به نظر می‌رسد.

باز می‌گردیم به علت واقعی لغو این سفر یا به تاخیر افتادن آن، که احتمال دارد علتش این باشد که روسیه با بازگذاشتن دست نتانیاهو و جنگنده‌هایش در سوریه موافقت نکرده است و به ارتش سوریه چراغ سبز داده است تا از موشک‌های پیشرفته «اس سیصد» برای مقابله با جنگنده‌ها و موشک‌های اسرائیلی استفاده کند. برد این موشک‌ها دست کم دویست و پنجاه کیلومتر است.

پوتین توانست پنجشنبه گذشته در نشست سوچی به تفاهمات راهبردی با متحدان ترک و ایرانی دست یابد از جمله این تفاهمات احیای «توافق آدانا»، تعیین تکلیف نهایی منطقه ادلب، ترسیم ساختار کمیته قانون اساسی، راه حل سیاسی در سوریه، جلوگیری از تشکیل «دولت کوچک» در شرق فرات با حمایت آمریکا و احیای حاکمیت سوریه بر همه اراضی سوریه است. از این رو امکان ندارد پوتین همه این دستاوردها را نادیده بگیرد و به جنگنده‌های اسرائیلی بار دیگر اجازه دهد مثل هفت سال گذشته سوریه را بمباران کنند.

نکته دیگری که در این زمینه نمی‌توان آن را نادیده گرفت همان است که سید حسن نصرالله، دبیرکل «حزب الله» در مصاحبه اخیرش با شبکه تلویزیونی المیادین مطرح کرد و بارها نیز برخی مقامات بلند پایه ایرانی آن را تکرار کردند. وی در این مصاحبه تاکید کرد ایران و سوریه تصمیم گرفتند به هر حمله هوایی اسرائیل به اهداف سوری یا ایرانی در عمق سوریه پاسخ بدهند و شاید این پاسخ در قالب بمباران اهداف اسرائیلی باشد.

وزارت دفاع روسیه برای مطبوعات نیمه دولتی روسیه فاش کرد: آموزش ارتش سوریه و یگان‌های پدافند هوایی آن برای چگونگی بکارگیری موشک‌های «اس سیصد» به دست کارشناسان روسی در ماه مارس آینده تکمیل خواهد شد به همین دلیل نتانیاهو فورا خواستار سفر به روسیه قبل از این تاریخ شد.

لغو این سفر یا به تاخیر افتادن آن شاید نتانیاهو را مجبور کند همه جوانب احتیاط را در نظر گیرد و به حمله تحریک آمیز در جبهه شمالی -سوریه و لبنان- یا جبهه جنوبی -نوار غزه- اقدام نکند تا از بازتاب منفی آن بر انتخابات پارلمانی در اسرائیل جلوگیری کند مگر اینکه بخواهد اوضاع را به هم بزند واین انتخابات را نادیده بگیرد آن هم به این علت که احساس می‌کند پیروزیش در انتخابات محال است یا اینکه زمان اجرایی شدن تصمیم دادستان اسرائیل برای محاکمه وی به اتهام فساد نزدیک شده است و تا چند روز یا چند هفته دیگر انجام شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نتانیاهو روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۳۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: اگر اسرائیل بار دیگر به خاک ایران تعرّض کند، معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند

رئیس جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کرده و تعرضی به خاک ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز از سفر خود به پاکستان، ظهر امروز سه‌شنبه با حضور در دانشگاه «جی‌ سی‌ یو» لاهور، در دیدار نخبگان علمی و فرهنگی ایالت پنجاب، ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر تاریخی، فرهنگی و زیبای لاهور، روابط دو کشور را فراتر از همسایگی، روابط دینی، فرهنگی، تمدنی و قلبی دانست که باعث پیوندی ناگسستنی بین دو ملت شده است.

وی دانش‌افزایی و تولید علم در مراکز علمی و دانشگاهی را برای کشورها قدرت و ثروت‌آفرین و مایه اقتدار و افتخار ملت‌ها دانست و تصریح کرد: برخورداری از ایمان در کنار علم، شرط موفقیت و سعادت برای فرد و جامعه است؛ علم بدون ایمان و ایمان بدون دانش و علم ره به جایی نمی‌برد.

وی اقبال لاهوری را نماد و نمود یک انسان عالم و باایمان معرفی و اظهار داشت: ایشان توانست علم، ایمان، روحیه استقلال‌طلبی، عدالت‌خواهی، حق‌دوستی، انسان‌خواهی و بسیاری صفات عالی دیگر را در وجود خود تجمیع کند.

رئیس جمهور با اشاره به دعوت رهبر انقلاب اسلامی از دانشجویان، محققان و اساتید برای تولید علم، از انحصارگرایی علمی در مغرب زمین گفت و افزود: باور داریم فکر و اندیشه ملت‌های مشرق زمین به ویژه مردم عزیز پاکستان و ملت بزرگ ایران، این توانایی را دارد که در حوزه نوآوری‌های فنی و علمی برای دنیا حرف‌های نو داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها همواره ادعای آزاداندیشی دارند،‌ گفت: اما آنچه در عمل می‌بینیم این است که تعداد زیادی دانشجو را فقط به خاطر حمایت از مردم مظلوم غزه از دانشگاه اخراج می‌کنند، این مسئله با کدام منطق سازگاری دارد و آیا نام آن آزادی اندیشه است؟

آقای رئیسی ادعای دفاع از حقوق بشر غربی‌ها را نیز مانند ادعای حمایت از آزادی اندیشه آنها فاقد حقیقت دانست و افزود: حمایت آمریکا و غرب از کشته و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی در سرزمین غصب شده غزه، بیانگر این واقعیت است که امروز بزرگترین ناقضان حقوق انسان، آمریکایی‌ها و غربی‌ها هستند و ادعای دفاع از حقوق بشر آنها نیز پوچ است.

وی اظهار داشت: امام راحل از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کردند که فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و امروز مسئله آزادی قدس نه تنها مسئله اول جهان اسلام، بلکه مسئله اول جهان بشریت است و تردید نداریم که مقاومت ملت قهرمان فلسطین، غزه، فلسطین و قدس شریف را آزاد خواهد کرد. تردید نداریم نفرتی که امروز در جهان اسلام و بلکه جهان بشریت نسبت به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ایجاد شده، تبدیل به دست انتقام ملت‌ها و خاتمه رژیم صهیونیستی و نقطه پایان این رژیم کودک‌کش خواهد شد.

وی با اشاره به این فرمایش رهبر انقلاب که اگر دنیای استکبار در مقابل دین ما بایستد ما در مقابل تمام دنیای آنها می‌ایستیم، تصریح کرد: امروز ملت ایران در مقابل فساد، زیاده‌خواهی‌ها و ظلم رژیم صهیونیستی ایستاده و پس از این نیز خواهد ایستاد. هر دو ملت ایران و پاکستان مدافع ملت مظلوم فلسطین بوده و این دفاع را با افتخار ادامه خواهند داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت بزرگ ایران این بار رژیم صهیونیستی را برای جنایت و اقدام او در حمله به کنسولگری  ایران که برخلاف همه قوانین بین‌المللی و کنوانسیون‌ها و منشور ملل متحد بود، تنبیه کرد، گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کرده و تعرضی به خاک ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در این سفر تفاهمات خوبی به دست آمده است، خاطرنشان کرد: اراده سران دو کشور توسعه روابط در همه زمینه‌هاست و قطعا نتیجه اجرای این تفاهمات باعث ارتقای سطح همکاری‌ها خواهد شد؛ برخی کشورها تلاش زیادی کردند تا به روابط دوستانه ایران و پاکستان خدشه وارد کنند، اما پیوند قلبی دو ملت هرگز از هم گسسته نخواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رئیسی : ماشین جنگی اسراییل با همکاری کشورهای اسلامی متوقف می‌شود رئیسی : به زودی شاهد پایان رژیم صهیونیستی خواهیم بود

دیگر خبرها

  • واکنش پپ به بازگشت ستاره منفور بارسا: معلوم نیست
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • ماجرای مرگ دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه رفسنجان چه بود؟
  • ماجرای قتل دانشجوی دانشگاه دندانپزشکی رفسنجان
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • رئیسی: اگر اسرائیل بار دیگر به خاک ایران تعرّض کند، معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند
  • اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند
  • پرونده مرگ خانم بازیگر بسته شد
  • نماینده اردبیل: معلوم نیست بانک مرکزی چه کار می‌کند!
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند