Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:25:41 GMT

شکارچی متخلف سردشتی به خدمت عمومی رایگان محکوم شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۳۷۶۵

شکارچی متخلف سردشتی به خدمت عمومی رایگان محکوم شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: یک شکارچی متخلف حیوانات با حکم دادگاه این شهرستان به تهیه اقلام و کتب زیست محیطی و 300 ساعت خدمت عمومی رایگان در این راستا محکوم شد.

خالد بایزیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت جسمانی و پیری این شکارچی متخلف اظهار داشت: این حکم جایگزین 100 روز حبس برای این شکارچی متخلف شده که در صورت خودداری از اجرای این خدمت عمومی، طبق ماده 70 قانون شکار و صید، مجازات حبس وی اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: این فرد پس از شکار غیرمجاز یک قلاده روباه و یک سر خرگوش در استان های دیگر، تصاویر آنها را در فضای مجازی منتشر کرده بود که توسط ماموران یگان حفاظت این اداره در سردشت دستگیر شد.
وی افزود: در این تصویر فرد شکارچی با چند قلاده سگ اقدام به شکار یک روباه کرده بود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: پس از تحقیقات به عمل آمده مشخص شد این شکارچی اهل سردشت بوده و در یکی از استان های همجوار اقدام به شکار بدون مجوز حیوانات وحشی کرده است.
به گزارش ایرنا از ابتدای امسال تاکنون 25 نفر شکارچی غیرمجاز دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شده اند.
از این افراد هفت قبضه اسلحه شکاری مجاز و یک قبضه اسلحه غیرمجاز، بیش از 50 عدد فشنگ، 12 عدد قفس و 20 رشته دام زنده گیری پرندگان کشف و ضبط شده است.
صدور احکام جایگزین حبس از مهمترین دستاوردهای قانون مجازات اسلامی است که با وجود آنکه دست قضات را برای صدور حکم هایی غیر از حبس بازگذاشته ولی صدور این نوع احکام هنوز در دستگاه قضایی آذربایجان غربی رایج نشده است.
گزارش ها حاکی است صدور این قبیل احکام در کاهش یا تکرار نشدن جرم های زیست محیطی نقش موثری ایفا می‌ کند.
7562/6185/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمی آموزشی محیط زیست شکارچی سردشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۳۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  شهند اظهار کرد: در حوزه یگان حفاظت تلاشهای بسیاری برای صیانت از محیط زیست انجام شده است و ۳۵۷ تخلف زیست محیطی در حوزه شکار و صید غیر مجاز کشف و ضبط و ۳۶۷ نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

 وی ادامه داد: در همین راستا ۲۴۹ قبضه سلاح شکاری و جنگی غیر مجاز و مجاز از متخلفان کشف و ضبط و به مراجع ذیصلاح تحویل داده شد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: هزار و ۷۰۰ راس دام غیر مجاز از مراتع تحت مدیریت محیط زیست اخراج شد و در ۲۵۵ هکتار از اراضی تحت مدیریت که اغلب حاشیه تالابها بود اطفای حریق شد.

 وی با اشاره به افزایش اعتبارات سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ گفت: این اعتبارات افزایش ۲.۵ برابری داشت و به بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال رسید در حالیکه قبل آن ۲۰۰ میلیارد ریال بود که رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تمامی اعتبارات در سال گذشته جذب و در پروژه های زیست محیطی هزینه شده است.

 آذربایجان غربی از مهمترین استانهای محیط زیستی کشور است و ۶۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی در قالب ۱۱منطقه تحت مدیریت تحت حفاظت و مدیریت این اداره کل قرار دارد.

این اراضی با حضور ۱۵۰ نیرو و ۲۰ پاسگاه محیط بانی شبانه روزی پایش و حفاظت می شوند؛ ۱۵.۱درصد مساحت استان تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی است.

 

 

دیگر خبرها

  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز
  • کارمند بانک درپی اختلاس منفصل از خدمت شد
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • پلمب سومین رستوران متخلف با دستور دادستان عمومی و انقلاب در شهرستان طرقبه شاندیز
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • نبرد خونین مار ۱۵ متری و خرس گریزلی/ کدام شکارچی پیروز می‌شود؟
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)