Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شفاف‌سازی مسائل مالی دانشگاه مانند کمبود اعتبار موجب درک دانشجو از برخی کمبود‌ها می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جلسه دیدار مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با نمایندگان دانشجویان دانشگاه بیرجند و دانشگاه صنعتی بیرجند در محل سالن جلسات حوززه ریاست دانشگاه بیرجند برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم نمایندگان دانشجویان به اظهار نظر و ارائه پیشنهادات و درخواست‌های خود پرداختند و در پایان دکتر مجتبی صدیقی به مسائل عنوان شده پاسخ داد.

صدیقی در این نشست گفت: برای کاهش دغدغه‌های دانشجویان، بایستی رئیس دانشگاه و معاون دانشجویی اختیارات کامل از نظر بودجه و اعتبار را داشته باشند تا بتوانند پاسخگو باشند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: شفاف سازی مسائل مالی دانشگاه مانند کمبود اعتبار موجب درک دانشجو از برخی کمبود‌ها می‌شود.

وی گفت: در بودجه سال ۹۸، بیشتر توجه مسئولین به اقشار آسیب پذیر جامعه است و رشد بودجه دانشگاه‌ها مقداری بیشتر از متوسط است.

صدیقی تصریح کرد: باید شرایط جامعه را درک کرد، اما این بدان معنا نیست که خواسته‌های خود را بیان نکنیم.

وی ادامه داد: اگر قبول داریم که دانشگاه یکی از مهم‌ترین نهاد‌های کشور است پس باید متناسب با محدودیت‌های کشور، به مشکلات دانشگاه‌ها توجه ویژه کنیم.

رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: حق شورای صنفی است که در فرآیند طبخ غذا و مسائل تغذیه و ... دانشجویان نظارت داشته باشد و مشکلات را به شکلی دوستانه مطرح کند.

صدیقی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ششم و قانون بودجه سال ۹۷ و ۹۸، برای ساخت خوابگاه‌های جدید دانشگاه از تسهیلات بانکی به مدت ۲ سال استفاده شود و ۱۰۰ درصد اجاره، صرف بازپرداخت وام شود.

وی افزود: بیش از ۲۰ دانشگاه از این طرح استقبال کرده اند که دانشگاه بیرجند نیز یکی از آن‌ها است و ان شاء الله در سال آینده کلنگ زنی خوابگاه‌ها را خواهیم داشت.

معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۲۷ زمین چمن مصنوعی در دانشگاه‌ها مشخص شده و تاکنون ۱۰ مورد از آن انجام شده و تا دو ماه آینده این تعداد افزایش خواهد داشت و سال آینده نیز این مسئله تکرار می‌شود.

وی عنوان کرد: اتاق‌های تندرستی خوابگاه‌ها نیز در سال ۹۸ لکه گیری می‌شود و اگر دانشگاهی نداشته باشد، ایجاد خواهد شد.

صدیقی خاطرنشان کرد: پروژه‌های نیمه تمام، مشکلات بسیاری از دانشگاه‌ها است و دلیل آن عدم توجه به توجیه پروژه‌ها در زمان تصویب است.

معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دولت برای پروژه‌های بالای ۵۰ درصد تکمیل شده، اعتبار گذاشته و در خصوص سایر پروژه‌های نیمه تمام، چشم امید ما به کمک خیرین است.

صدیقی اظهار کرد: حوزه آموزشی مسئله سنوات اضافه تحصیلی دانشجویان را برای دانشگاه‌های سطح ۱ و ۲ در اختیار خود آن‌ها قرار داده است.

وی اظهار کرد: تاکنون موفق شدیم که مبلغ وام‌های دانشجویی و وام‌های ضروری را افزایش دهیم و در سال ۹۸ نسبت به افزایش هزینه کار دانشجویی نیز بازنگری خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: امسال اولین سالی است که در بودجه‌های طرح توازن نام دانشگاه آمده و توقع ما از استانداری‌ها و مسئولین این است که مقداری از آن را به دانشگاه‌ها اختصاص دهند.

وی اظهار کرد: برخی دانشگاه‌ها شرایط مالی خوبی دارند و در بحث بازدید‌های علمی سایر دانشگاه‌ها به دانشگاه خود می‌توانند امکاناتی را در اختیار آن‌ها قرار دهند و در ازای آن تشویقی‌هایی نیز برای آن‌ها قرار دهیم لذا در خصوص این طرح پیشنهادی بازنگری خواهد شد.

وی اشاره کرد: چند سالی است که مسائل حمل و نقل دانشگاه‌ها به بخش خصوصی سپرده شده، ولی با این حال به بحث نظارت بر آن تاکید داریم.

معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اذعان داشت: دانشجویان سرمایه‌های کشور هستند و توجه به ایمنی آن‌ها در دانشگاه، خوابگاه، حمل و نقل و ... مسئله‌ای مهم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم دانشگاه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد

به گزارش گروه آموزش ‌و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوالفضل دانشور مدیر کل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در خصوص المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی گفت: یکی از کار‌های ارزشمندی که در دولت سیزدهم در وزارت علوم؛ تحقیقات و فناوری و سازمان امور دانشجویان انجام شد تدوین و ابلاغ آئین نامه و شیوه نامه‌های برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه در سطح ملی در سطح دانشگاه‌های کشور بود.

وی افزود: در این راستا سازمان امور دانشجویان، در کنار برگزاری المپیاد‌های وزش‌های قهرمانی و همگانی اقدام به برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی در قالب‌های مختلف (رباتیک، فیجیتال و دیجیتال و نوآوری‌های فناورانه در ورزش) خواهد کرد که فرآیند اجرایی آن در برای اولین بار در تاریخ وزارت علوم و در سال جاری از تاریخ ۲۷ فروردین ماه شروع شد و عزیزان دانشجو در تمام دانشگاه‌های کشور تا ۲۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند در سامانه ستاو به آدرس Setav.ir/stso که برای همین منظور آماده شده؛ ثبت نام نمایند.

دانشور با بیان اینکه المپیاد ورزش‌های فناورانه با هدف بروز خلاقیت دانشجویان و همچنین گسترش استفاده از فناوری‌های روز دنیا در سطح دانشجویان دانشگاه‌های کشور طراحی شده است؛ اظهار کرد: از سال ۱۴۰۱ اقدام به تدوین آیین نامه و شیوه نامه‌های ورزش‌های فناورانه کرده‌ایم و در این راستا جلسات متعددی را برگزار و نتیجه آن به دانشگاه‌ها ابلاغ شد و در این رویداد ملی ما به دنبال این هستیم تا با ترکیب تحرک و ورزش و فناوری و سرگرمی ضمن فراهم آوردن زمینه مناسب برای پر کردن اوقات فراغت دانشجویان از برون داد آن برای ساماندهی خوجوش شرکت‌های مختلفی که دانشجویان بتوانند نقش خودشان را برای تولید محصولات و تجهیزات مبتنی بر فناوری ایفا و ضمن کسب درآمد کافی در دوره دانشجویی بحث خودکفایی در تولید محصولات فناورانه ورزشی در کشور کلید زده شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از زمینه‌های المپیاد ورزش‌های فناورانه بازی‌های رایانه‌ای است؛ افزود: متاسفانه کشور ایران در تولید بازی‌های رایانه‌ای که در کشور استفاده می‌شود؛ سهم حداقلی دارد بنابراین انتظار داریم دانشجویان به این عرصه ورود پیدا کنند و از دوران دانشجویی وارد چرخه کار و درآمد زایی شوند و صرفا در حوزه باز‌های رایانه‌ای ما بتوانیم تولیدات داخلی مبتنی بر فرهنگ و ارزش‌های بومی خودمان که در دنیا هم خریدارن جدی دارد؛ داشته باشیم.

دانشور یادآور شد: تعدادی از دانشگاه‌های کشور پیش از این و به صورت خود جوش بخش‌هایی از این المپیاد را در دانشگاه‌های خود برگزار می‌کردند، اما مقرر شد این المپیاد در سطح ملی برگزار شود تا خروجی این رویداد بتواند منجر به ایجاد شرکت، تولید محصولات و افزایش مهارت و درآمد دانشجویان و کشور عزیز ما ایران اسلامی شود؛ از طرفی برگزیدگان این المپیاد بعنوان نمایندگان کشور برای شرکت در رویدا‌های بین المللی خواهند بود.

مدیر کل دانشجویان داخل ادامه داد: المپیاد ورزش‌های فناورانه در تمام رشته‌ها در سطح استانی و ملی در ۳ حوزه ورزش‌های رباتیک، ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، فناوری و نوآوری در ورزش برگزار می‌شود و همه دانشجویان ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند با مراجعه به سایت ستاو نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

 دانشور اظهار کرد: با عنایت به برگزاری این رویداد مهم بصورت استانی و ملی از کلیه دانشگاه‌ها در سطوح مختلف مدیریتی انتظار داریم تا با هم افزایی فکری و تبلیغی کمک کنند تا این رویداد در سطح نام بزرگ ایران اسلامی برگزار و همه ظرفیت‌های دانشجویی کشور وارد این عرصه شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • اعلام زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد