Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@19:37:17 GMT

لاریجانی از تقویت روابط ایران و چین خبر داد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۳۹۱۰

لاریجانی از تقویت روابط ایران و چین خبر داد

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران و چین در زمینه مسائل بین‌المللی و اقتصادی نگاه مثبت و سازنده‌ای دارند، گفت که در سفر اخیرش به چین راهکارهای عملی برای پررنگ‌تر شدن روابط دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش صدای ایران ازایسنا، علی لاریجانی که طی سفری دو روزه به کشور چین سفر کرده بود، چهارشنبه شب در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد مورد استقبال مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، غلامرضا نوری قزلجه معاون اجرایی رئیس مجلس، غلامرضا اسدالهی معاون نظارت و برخی از مدیران و مسئولان دولتی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح دستاوردهای سفر دو روزه خود و هیأت همراه که شامل بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به کشور چین بود، گفت: در این سفر مذاکرات متعددی در سطوح متفاوت و در بخش‌های مختلف بین مقامات مسئول ایران و چین انجام شد و دوستانی که از هیأت دولت و مجلس شورای اسلامی در این سفر حضور داشتند، هر کدام با همتایان خود بحث‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف داشتند.

وی با بیان اینکه البته فرصت ما در این سفر خیلی کوتاه بود، افزود: در همین فرصت اندک بحث‌های مهمی در بخش‌های مختلف صورت گرفت و در زمینه توسعه همکاریهای پارلمانی و همکاری‌های بیشتر دو دولت مذاکرات سازنده‌ای با رئیس مجلس خلق چین انجام شد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: همچنین صبح چهارشنبه نیز دیداری با رئیس‌جمهور کشور چین داشتیم که تمامی مسائل مورد بحث که هر یک از مسئولان ایرانی بر حسب وظیفه خود در این سفر پیگیری می‌کردند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لاریجانی با بیان اینکه ایران و چین در زمینه‌های مختلف نگاه مشترک و هم‌راستایی دارند، گفت: میان دو کشور چه در زمینه مسائل منطقه‌ای و چه در زمینه مسائل بین‌المللی و همچنین در موضوع همکاری‌های اقتصادی در ابعاد مختلف نقطه نظرات مشترکی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در این سفر راهکارهای عملی بررسی شد که استقبال خوبی از جانب بخش خصوصی و دولتی قرار گیرد که این موارد باید در دولت بررسی و پیگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار امیدواری کرد که با پیگیری‌های انجام شده، روابط متقابل دو کشور پررنگ‌تر شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: لاریجانی ایران و چین روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور سران سه قوه، اکثریت اعضا، رئیس کمیسیون‌های مرتبط مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی تشکیل شد، به بررسی بند «ب» ماده ۳ لایحه برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان پرداخت.

به گزارش ایسنا، در بند «ب» ماده ۳ قانون برنامه هفتم به دولت اجازه داده شده بود تا به منظور تسویه بدهی‌های خود و شرکت ملی نفت به صندوق توسعه ملی، نسبت به عقد قرارداد با این صندوق در زمینه اکتشاف، توسعه، استخراج، تولید، فروش و صادرات نفت و گاز با اولویت میدان‌های جدید یا مشترک اقدام کند.

برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام علاوه بر این که این مصوبه را خلاف بخش‌هایی از اساسنامه صندوق توسعه ملی دانستند بر وجود پاره‌ای اشکالات دیگر مثل فقدان ظرفیت‌های تخصصی و نیروی کارشناسی لازم در صندوق توسعه ملی تاکید کردند و آن را به مصلحت ندانستند. در نهایت در زمینه مصلحت موردنظر مجلس با اصلاحات انجام شده کمیسیون اقتصادی رای‌گیری شد که رای لازم را به دست نیاورد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896632

دیگر خبرها

  • تسلیت قالیباف در پی درگذشت پرویز داوودی
  • قالیباف درگذشت پرویز داوودی را تسلیت گفت
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط خارجی استان قزوین با کشورهای خارجی تقویت می شود
  • تقویت روابط خارجی هدف مدیران اقتصادی قزوین است
  • رئیس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها خلاف قانون است