Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس با حذف معافیت مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالا و خدمات غیرنفتی موافقت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ­ به نقل از  خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، با جزء یک بند د تبصره 8 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بند مذکور آمده است؛ هرگونه نرخ صفر و معافیتهای مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالا و خدمات از جمله کالاهای غیرنفتی، محصولات بخش کشاورزی و مواد خام و همچنین استرداد مالیات و عوارض موضوع ماده (13) قانون مالیات بر ارزش افزوده، در مواردی که ارز حاصل از صادرات طبق مقررات اعلامی بانک مرکزی به چرخه اقتصادی کشور برگردانده نشود، برای عملکرد سالهای 1397 و 1398 قابل اعمال نخواهد بود.
مدت زمان استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده موضوع ماده (34) قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب 1394، از طرف سازمان امور مالیاتی کشور یکماه از تاریخ ورود ارز به چرخه اقتصادی کشور مطابق مقررات یادشده است. مجوز مجلس به وزارت راه برای کسب درآمد 3 هزار میلیارد تومانی از طریق اجاره زمینهای متعلق به شرکت مادرتخصصی عمران  ­نمایندگان مردم در خانه ملت با موافقت با جز (4) بند (ب) تبصره (8) ماده واحده لایحه بودجه سال 98 به وزارت راه و شهرسازی برای کسب درآمد 3 هزار میلیارد تومانی از طریق اجاره زمینهای متعلق به شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید مجوز دادند.
دراین جز آمده است: وزارت راه و شهرسازی مجاز است زمینهای متعلق به شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن را تا سقف 30 هزار میلیارد ریال طی قراردادهایی با بانکهای عامل و صندوقهای تأمین مالی در رهن آنان قرار داده و متناسب با آن تسهیلات لازم برای اجرای طرحهای جامع، تفصیلی و آمادهسازی مصوب را أخذ کند.

مجوز مجلس به وزارت راه برای استفاده از منابع داخلی و تهاتر ارضی برای اجرای طرح مسکن مهر  ­نمایندگان مردم در خانه ملت با موافقت با جز (2) بند (ب) تبصره (8) ماده واحده لایحه بودجه سال 98، وزارت راه و شهرسازی را مجاز کردند تا سقف هزار و 500 میلیارد تومان از منابع داخلی و تهاتر ارضی برای اجرای طرح مسکن مهر استفاده کنند.
در این  آمده است: وزارت راه و شهرسازی (از طریق شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن) مجاز است تا سقف 15 هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی و یا تهاتر اراضی و املاک متعلق به شرکتهای فوقالذکر را به قیمت کارشناسی و با سازوکار گردش خزانه صرف اجرای طرحهای فوق کند.

مجوز مجلس به دولت برای واگذاری زمین های مسکن مهر صادر شد نمایندگان در نشست علنی صبح امروز  مجلس شورای اسلامی با موافقت با  بند 3 تبصره 8 ماده واحده لایحه بودجه سال 98، به دولت برای واگذاری زمین های مسکن مهر مجوز دادند.
در بند مذکور آمده است؛ در صورت درخواست مالکان اعیانی واحدهای مسکن مهر، شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن مکلف به واگذاری قطعی زمینهای اجارهای نود و نه(99) ساله متعلق به خود هستند.

 موافقت با درآمد 5 هزار میلیارد تومانی دولت از محل پرداخت بدهی بانک مسکن ­نمایندگان مجلس  با موافقت با بند یک تبصره 8 ماده واحده لایحه بودجه سال 98 با درآمد 5 هزار میلیارد تومانی دولت از محل پرداخت بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی موافقت کردند.
در بند مذکور آمده است؛ بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بابت اصل و سود خطوط اعتباری طرح مسکن مهر تا سقف 50 هزار میلیارد ریال به حساب بدهی دولت به بانک مرکزی منتقل و مبلغ مذکور بهعنوان افزایش سرمایه دولت در بانک مسکن منظور میشود. بدهی دولت به بانک مرکزی در اجرای این حکم مشمول تبصره بند (الف) ماده (10) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه نمیشود. بانک مسکن متعهد به اعطای تسهیلات برای موارد فوق الذکر است.

 صادرکنندگان به بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به کشور مکلف شدند  ­نمایندگان مجلس با موافقت با  با جزء یک الحاقی بند د تبصره 8 ماده واحده لایحه بودجه سال 98 صادرکنندگان را مکلف به بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به کشور کردند.
در بند مذکور آمده است؛ کلیه صادرکنندگان مکلفند ارز حاصل از صدور کالا و خدمات را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند. جریمه اشخاص متخلف از اجرای این جزء براساس دستورالعملی است که به تصویب شورای پول و اعتبار می رسد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مجلس بررسی لایحه بودجه سال 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۳۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد 111 درصدی درآمد دولت از محل جرائم و خسارات در بودجه / درآمد ناشی از جرایم رانندگی در صدر/ 1403 برای چه مواردی باید جریمه بپردازید؟

گروه اقتصاد و درآمد : بر اساس جزئیات منتشر شده از جداول قانون بودجه، دولت برای سال 1403، درآمدهای مربوط به جرائم و خسارات را 111 درصد افزایش داده است.

 

به گزارش جماران، درآمدهای حاصل از جرایم و خسارات در بودجه 1403، حدود 26 تریلیون تومان برآورد شده که بیش از دو برابر سال گذشته ارزیابی شده است. بر این اساس درآمدهای حاصل از جرایم رانندگی با رقم 6 تریلیون تومان در صدر درآمدهای ناشی از جرایم قرار دارد. پیش از این نیز رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرده بود نرخ جرایم رانندگی به طور متوسط پنج برابر افزایش یافته است.

 

همچنین درآمدهای حاصل از جریمه ها و دیگر وجوه ناشی از اجرای قانون مبارزه با مواد مخدر نیز 90 میلیارد تومان تخمین زده شده. همچنین درآمد ناشی از اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز 3 تریلیون و 800 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

 

درآمدهای حاصل از جرایم و مجازات قانون کار، جرایم و خسارات محیط زیستی، تخلفات صنفی، جرایم و فروش صیدآلات و چوب آلات و ادوات و مواد بازداشتی، درآمد حاصل از جرایم انصراف تحصیلی، درآمدهای حاصل از مجازات ورود و اقامت غیرمجاز اتباع خارجی – علاوه بر جرایم ذکر شده در بند 3 ماده 15 قانون ورود اتباع خارجی و به استثنای کسانی که به تشخیص مراجع ذی ربط بیش از مدت روادید صادره عذر موجه دارند، درآمد حاصل از اجرای تبصره 5 قانون اصلاح تعزیرات حکومتی مصوب 19/711373 مجمع تشخیص مصلحت نظام، درآمد حاصل از جرایم و خسارات ناشی از اجرای قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، درآمد حاصل از خسارات ناشی از اجرای طرح های عمرانی و معادن دولتی عرصه های منابع طبیعی ، درآمد حاصل از خسارات ناشی از اکتشاف و بهره برداری از معادن بخش خصوصی، اجرای قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا، درآمد حاصل از افزایش بهای تعرفه هر متر مکعب فروش آب شرب شهری برای مشترکان پرمصرف، آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماندها، درآمد حاصل از اجرای قانون هوای پاک، درآمد حاصل از اجرای وصول جریمه ها و خسارات قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالابها،  درآمد حاصل از جرایم ماده 21 قانون پسماند، درآمد حاصل از وصول جریمه ها و خسارات مربوط به آلودگی خاک ، درآمد حاصل از صدور یا تمدید مجوزها یا اخذ جرایم موضوع قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگری و همچنین درآمد حاصل از سود سرمایه گذاری ها و دارایی های بنیاد شهید و امور ایثارگران مواردی است که دولت از محل آن، درآمدهایی برای بودجه 1403 کشور در نظر گرفته است.

 

البته در این ردیفها، ردیفی نیز با عنوان «درآمد حاصل از سایر جرایم و خسارات» در نظر گرفته شده که بدون تشریح جزئیات آن، رقمی بالغ بر 6 تریلیون و 785میلیون تومان به در آمد حاصل از آن اختصاص یافته است که نشان می دهد برخی محل های درآمدی ناشی از جرایم و خسارات در جداول بودجه ذکر نشده اند.

گفتنی است که دولت هیچ جریمه ای را برای موضوع ناشی از مصرف گاز و فرآورده های نفتی مازاد بر الگوی مصرف که موضوع ماده 26 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی بوده، در نظر نگرفته است.

         

دیگر خبرها

  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی
  • موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی
  • رشد 111 درصدی درآمد دولت از محل جرائم و خسارات در بودجه / درآمد ناشی از جرایم رانندگی در صدر/ 1403 برای چه مواردی باید جریمه بپردازید؟
  • موافقت مجلس با رفع بخشی از ایرادات لایحه تجارت
  • مجلس با رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد
  • اصلاح برخی ارقام درآمدهای مالیاتی در قسمت دوم بودجه
  • دولت امسال چقدر درآمد دارد؟
  • موافقت کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی پنجشنبه‌ها
  • افزایش ۲۲۴ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی ایران به افغانستان
  • درآمد حاصل از جریمه تخلفات صنفی ۴۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شد