Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@18:27:00 GMT

رزمایش بزرگ دریایی ۹۷ در خلیج فارس آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۴۲۲۱

رزمایش بزرگ دریایی ۹۷ در خلیج فارس آغاز می شود

به گزارش ایسکانیوز، امیردریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح پنجشنبه در نشست خبری در مورد رزمایش بزرگ ولایت ۹۷ بیان داشت: رزمایش بزرگ ۹۷ به وسعت دو کیلومتر از تنگه هرمز، دریای عمان شروع و تا مدار ۱۰ درجه شمال اقیانوس هند ادامه دارد و طی سه روز اجرا می شود.

وی تمرین طرح های نیروی دریایی مقابله با هرگونه تهدید خارجی، نمایش قدرت، ارزیابی آمادگی تجهیزات و میزان آمادگی و مسئولیت پذیری نیروی دریایی و اعلام آمادگی برای دستیابی به امنیت جمعی در آب های آزاد را از اهداف این رزمایش برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهارداشت: رزمایش بزرگ دریایی ۹۷ در چهار مرحله رژه دریایی، تمرین جنگ دریایی واقعی، تاخت آبی خاکی و عملیات ضد آبی خاکی و نمایش قدرت از صبح جمعه آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: در فاز اول شناورهای سطحی، زیر سطحی و هوایی برای نمایش قدرت رژه دریایی خواهند داشت، در فاز دوم گسترش جهت تمرین جنگ آبی و انجام عملیات تاخت آبی خاکی برای باز پس گیری سواحل تحت اشغال به عنوان یکی از سناریوهای نظامی در رزمایش ولایت ۹۷ خواهد بود.

امیردریادار خانزادی با بیان اینکه تجهیزات نوین دفاعی و رزمی در این رزمایش رونمایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: ناو جمهوری اسلامی سهند و زیر دریایی ساخت داخل «فاتح» در این رزمایش بزرگ حضور خواهند داشت.

156 / 156 امیردریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش رزمایش بزرگ ولایت ۹۷ خلیج فارس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فرمانده نیروی دریایی ارتش رزمایش بزرگ ولایت ۹۷ خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۴۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی

ارتش و تفنگداران دریایی کره جنوبی در میان تنش‌های موجود در شبه‌جزیره کره، در نزدیکی مرز کره شمالی رزمایش برگزار کردند.

به گزارش مشرق، بیش از ۴۰۰ سرباز از ارتش و لشکر دوم تفنگداران دریایی کره جنوبی در رزمایشی شرکت کردند که در نزدیکی مرز کره شمالی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، هدف این رزمایش «بهبود عملیات مشترک» توسط ارتش و تفنگداران دریایی این کشور و «افزایش قدرت بازدارندگی در برابر تهدید کره‌ شمالی» بود.

در اوایل ماه میلادی جاری هم در پی یک آزمایش موشکی در کره شمالی، رزمایشی سه‌جانبه توسط آمریکا، کره جنوبی و ژاپن برگزار شد که در آن از بمب‌افکن‌های استراتژیک «بی-۵۲» استفاده شد.

کره شمالی در سوم آوریل از پرتاب موفقیت‌آمیز موشک «هواسونگفو-۱۶بی» خبر داد؛ یک موشک بالستیک میان‌برد جدید با سوخت جامد که به یک کلاهک مافوق‌صوت جدید مسلح است. با برگزاری تمرینات نظامی منظم و متقابل توسط دو کره، واشنگتن، سئول و توکیو علیه پیونگ‌یانگ صف‌آرایی کرده‌اند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • تمرین پدافندی و رزمایش؛ علت شنیده شدن صدای تیراندازی در سرپل‌ذهاب
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر
  • تصاویری از رژه یگان‌های زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش در خلیج فارس
  • آغاز مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • چهارشنبه بعد؛ روز تاریخی برای فوتبال ایران | طلسم بزرگ شکسته می شود