Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اطلس، گروه طالبان در بیانیه ای در واکنش به ادعای ژنرال «جوزف وتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا مبنی بر علت حضور نظامیان واشنگتن در افغانستان اعلام کرد: آمریکا با استفاده از نام داعش و بزرگنمایی آن به دنبال حضور دائمی در افغانستان است.

در بیانیه طالبان در این خصوص آمده است: آمریکا برای رسیدن به این منظور از تبلیغ داعش در افغانستان سوء استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اطلس، طالبان بر این باور است که آمریکا با نگران ساختن کشورهای منطقه از حضور داعش در خاک افغانستان، موافقت آنها را برای حضور بلند مدت نیروهایش در افغانستان جلب می کند.

به گزارش اطلس، این درحالی است که ۲ روز پیش، ژنرال «جوزف وتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در جریان سفرش به کابل، داعش را یک تهدید بزرگ برای آمریکا دانسته و گفت: داعش در افغانستان به واسطه شبکه های اجتماعی در حال جمع آوری اطلاعاتی برای انجام یک حمله به آمریکا است و تا حد زیادی نیز به این هدف خود نزدیک شده است؛ لذا فعالیت های داعش در افغانستان باید زیر نظر گرفته شود.

کد خبر 4548564

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان ایالات متحده آمریکا داعش طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۴۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اظهارنظر درباره گزارش‌ها مبنی بر اینکه اسلام‌آباد در نزدیکی مرز‌های افغانستان و ایران پایگاه هوایی در اختیار آمریکا قرار داده است، خودداری کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزرای دانشجو، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پاسخ به گزارش‌ها مبنی بر اینکه اسلام‌آباد دو پایگاه هوایی در بلوچستان و در نزدیکی مرز‌های افغانستان و ایران را در اختیار آمریکا قرار داده، خودداری کرد.

پاتل در نشست خبری هفتگی خود در واکنش به پرسشی مبنی بر اینکه آیا گزارش‌ها دراین‌باره را تأیید یا رد می‌کند، با خودداری از پاسخ گفت: «اجازه دهید همکارانم در وزارت دفاع در مورد هرگونه همکاری نظامی که ممکن است (با پاکستان) وجود داشته باشد، صحبت کنند».

اخیراً «شیرافضل مروت» نماینده پارلمان پاکستان و عضو ارشد حزب تحریک انصاف در گفتگو با رسانه‌ها خبر در اختیار گذاشتن دو پایگاه هوایی در بلوچستان و در نزدیکی مرز‌های افغانستان و ایران را مطرح کرده بود.

گزارش‌ها مبنی بر مذاکرات واشنگتن با اسلام‌آباد برای استقرار پایگاه نظامی آمریکا در این کشور پیش از به قدرت رسیدن طالبان نیز وجود داشت.

پیش از خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان، «دیوید هیلوی» دستیار معاون وزارت دفاع آمریکا در امور هند و اقیانوس آرام گفته بود پاکستان به آمریکا اجازه دسترسی و استفاده از حریم هوایی خود را داده تا از این طریق از حضور نظامی در افغانستان حمایت کند.

«عمران خان» نخست‌وزیر مخلوع پاکستان در پادکستی از تلاش آمریکا برای استفاده از پایگاه‌های نظامی پاکستان و حریم هوایی این کشور برای نظارت بر افغانستان پرده برداشت.

این در حالی است گشت‌زنی پهپاد‌های آمریکایی در آسمان افغانستان افزایش یافته و مقامات طالبان نیز پایگاه‌های نظامی پاکستان را مبدأ این پرواز‌ها می‌دانند.

اخیراً نیز «رحمت‌الله نبیل» مشاور امنیت ملی سابق افغانستان گفته بود: آمریکا با نفوذ خود بر نهاد‌های مالی بین‌المللی، از جمله بانک جهانى و صندوق بین‌المللی پول مواضع خود را برای تضمین وام برای پاکستان تعدیل کرده است که در مقابل پاکستان با راه اندازی پایگاه نظامی «شمسى» در بلوچستان، موافقت کرده است.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد
  • گزارش افغانستان اینترنشنال باز هم جعلی درآمد