Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت، از آغاز ثبت نام واحدهای تولیدی جهت دریافت تسهیلات برنامه تولید و اشتغال بخش صنعت و معدن از هفته آینده از طریق سایت بهین‌یاب خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی در جلسه هماهنگی نهایی که به صورت ویدئوکنفرانس با رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: با تفاهم انجام شده با سازمان برنامه و بودجه جهت ایجاد اشتغال در بخش صنعت و معدن حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان منظور شده ا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ست.

زرندی افزود: ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط منابع بانک‌ها و ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده و هزار میلیارد تومان هم یارانه سود تسهیلات منظور شده است.

وی با بیان اینکه در این برنامه، با تخصیص یارانه سود پیش‌بینی شده، نرخ نهایی سود تسهیلات طرح‌ها و واحدهای تولیدی درصورت تحقق اهداف مربوط، برای مناطق برخوردار، به ۱۴درصد و برای مناطق کمتربرخوردار، به ۱۲درصد کاهش می‌یابد، ادامه داد: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و معدنی و بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی از مهمترین برنامه‌های تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷ می‌باشد.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه واحدهای صنفی تولیدی در بخش بازسازی و نوسازی می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند، گفت: متقاضیان واحدهای صنعتی و معدنی از هفته آینده می‌توانند با مراجعه به سایت بهین‌یاب درخواست خود را ثبت کنند.

زرندی افزود: مراحل تخصیص و نحوه ارائه تسهیلات در سایت بهین‌یاب مشخص شده و دستورالعمل اجرایی آن به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ می‌شود.

در این جلسه صالحی‌نیا، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: اصلاح ساختار و نوسازی در صنایع بسیار اهمیت دارد که در این طرح به خوبی دیده شده است.

صالحی‌نیا با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی در موضوع عارضه‌یابی و مشاوره‌های صنعتی در این طرح همکاری می‌کند، افزود: کلینیک‌های صنعتی می‌توانند خدمات مطلوب برای بهبود شرایط تولید به واحدهای صنعتی ارائه کنند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: در تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷ کل کشور، برای کلینیک‌های صنعتی و خوشه‌های صنعتی نیز تمهیداتی دیده شده که شرکت شهرک‌های صنعتی آن را اجرایی خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تسهیلات واحد های تولیدی قدس آنلاین وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۴۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود

استاندار مرکزی در جریان بازدید از برخی از واحدهای تولیدی شهرستان دلیجان از گره‌گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از دلیجان، فرزاد مخلص‌الائمه شامگاه سه‌شنبه به همراه جمعی از مدیران حوزه اقتصادی استان و منتخب دلیجان و محلات، مسائل برخی واحدهای تولیدی و دامپروری و کشاورزی این شهرستان را مورد بررسی قرار دادند و تصمیماتی در راستای تسهیل و رفع موانع تولید اتخاذ شد.

استاندار مرکزی در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی دلیجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز از تعدادی واحدهای صنعتی پیشران شهرستان دلیجان بازدید شد، برخی از واحدها طرح‌های توسعه بسیار خوبی داشتند، اما بعضا با موانعی مواجه هستند که باید گره‌گشایی شود و روند اجرای طرح‌ها تسهیل شود.

وی با اشاره به برخی از موانع واحدهای صنعتی افزود: برخی از موانع واحدهای صنعتی در حوزه منابع طبیعی، حوزه شرکت شهرک‌های صنعتی، حوزه برق و زیرساخت‌ها است، اما برخی از موانع و مشکلات مربوط به سطح ملی است مانند تأمین انرژی و تعرفه‌های مربوط به این حوزه که از نزدیک مسائل و موضوعات را بررسی کردیم و برای  برخی از موضوعات توانستیم به صورت میدانی تصمیم‌گیری داشته باشیم و برای رفع تعدادی از مسائل و موارد این حوزه نیز باید در مرکز استان جلساتی برگزار شود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: امروز از واحدهای مربوط به تولید سیمان، واحدهای حوزه نساجی، واحدهای حوزه دامپروری و کشاورزی بازدید شد و طرح‌ها توسعه‌ای بسیار خوبی در شهرستان دلیجان وجود داشت، دلیجان جزو شهرهای صنعتی پیشران کشور است و جا دارد به صورت جدی مسائل این شهرستان مورد توجه قرار گیرد تا تولیدکنندگان با تسهیل و سهولت اقدامات خود را پیش ببرند.

وی با تأکید بر حمایت از طرح‌های توسعه صنعتی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم تأکید بسیار جدی بر حمایت از طرح‌های توسعه صنعتی و توسعه واحدها دارد. بنابراین لازم است برای رفع چالش‌ها این حوزه کمک شود تا تولیدکنندگان اقدامات خود را با روند پر سرعتی پیش ببرند و در سال جهش تولید گام‌های بلند و مؤثری در حوزه تولید استان مرکزی برداشته شود.

استاندار مرکزی در حاشیه بازدید از روند احداث نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی محلات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز به منظور نظارت میدانی و بررسی روند اجرای بزرگ‌ترین طرح نیروگاه خورشیدی کشور در شهرستان محلات در شرکت مانا انرژی پاک حضور داریم، شرکت مانا انرژی پاک ازجمله نگین‌های صنعت استان مرکزی و کشور است. 

وی افزود: در حال حاضر شرکت مانا انرژی بزرگترین نیروگاه خورشیدی درحال ساخت کشور است و با این ابعاد و استاندار و ظرفیت 100 مگاواتی هیچ نیروگاهی در کشور وجود ندارد، عملیات اجرایی نیروگاه از نوروز 1401 عملیات آغاز شد و اکنون شرکت مانا انرژی مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند.

مخلص‌الائمه خاطرنشان کرد: شرکت مانا انرژی در حال حاضر حدود 10 مگاوات برق به شبکه تزریق می‌کند امیدواریم در ماه‌های اخیر مراحل تکمیلی ساخت نیروگاه پایان یابد و امسال شاهد تولید 100 مگاواتی برق خورشیدی و برق پاک و تجدیدپذیر از این نیروگاه باشیم. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود
  • صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه
  • ۱۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در غرب خراسان رضوی صادر شد
  • اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی خیابان‌ها
  • ۳ هزار سند مالکیت واحدهای صنعتی استان تهران صادر شد