Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@10:47:12 GMT

فعال شدن ۲۵۰ کانون خادمیاری در مازندران

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۴۳۹۹

فعال شدن ۲۵۰ کانون خادمیاری در مازندران

اسماعیل امامزاده مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ۲۵۰ کانون خادمیاری همزمان با سراسر کشور امروز در مازندران فعال شد.

وی با بیان اینکه این تعداد ما تا پایان امسال به ۸۵۰ کانون خواهد رسید، افزود: از این ۸۵۰ کانون ۵۰۰ کانون محلی و ۳۵۰ کانون تخصصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امامزاده گفت: کانون‌های محلی در محلات مختلف شهر‌ها و روستا‌ها محرومان هر منطقه را شناسایی و خدمات ارائه می‌کنند و کانون‌های تخصصی نیز در حدود ۲۶ عرصه از جمله عرصه فرهنگی فعالیت تخصصی دارند.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران افزود: ۱۰ هزار و ۳۳۲ مازندرانی تا اول اسفند ماه جاری در سامانه کانون خادم یاری ثبت نام کردند که ۸ هزار نفر آنان اکنون کشیک حرم مطهر رضوی در مشهد هستند.

وی گفت: اعضای این کانون‌ها و خادمین در ازای هرهفته فعالیت در شهرستان خود در طول یک ماه یک بار کشیک حرم ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) می‌شوند.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه استقبال مازندرانی‌ها از طرح خادمیاری چشمگیر بود، افزود: مازندران از لحاظ تعداد خادمیاران در مقایسه با جمعیت رتبه اول کشور را دارد.

امامزاده گفت: ۲۷ هزار خانوار مازندرانی که توسط کانون‌های خادمیاری رضوی شناسایی شدند سبد کالایی اهدایی آستان قدس را دریافت کردند.

وی گفت: این سبد کالا شامل ۱۰ قلم کالا به ارزش بیش از ۱۷۰ هزار تومان هست است.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی، برگزاری اردو‌های جهادی برای تعمیر منازل محرومین، احداث مسکن برای محرومین و اعزام زائر اولی‌ها در کشور را از دیگر فعالیت‌های این نمایندگی اعلام کرد و گفت:: ۸ هزار و ۸۷۰ نفر تا اواسط بهمن ماه امسال از مازندران برای زیارت به مشهد مقدس اعزام شدند.

امامزاده با بیان اینکه اجرای موقوفات برای زائران امام رضا (ع) نیز در مازندران آغاز شده است ادامه داد: خانم قایق لو زمین ۴۰۰۰ متری به ارزش ۱۲ میلیارد تومان برای ساخت مجموعه بزرگ دارالشفا، زائرسرا و امکانات فرهنگی اختصاص داد.

انتهای پیام/آ

کانون خادمیاری در مازندران فعال شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۴۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری در آرشیو مطبوعات رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: از این تعداد، ۶۷ هزار و ۸۰۰ نسخه اهدایی است که نسبت به سال قبل از آن (۱۴۰۱)، ۲۰ درصد افزایش داشته است   حجت الاسلام سیدجلال حسینی افزود: این آمار حاکی از اعتماد مراکز، گروه‌ها و شخصیت‌های فرهنگی به این سازمان است که در حفظ میراث فرهنگی رسانه‌ها تلاش مستمر دارد.   وی یادآور شد: بخش عمده مطبوعات اهدایی را کتابخانه ملی ایران، ادارات کل ارشاد استان‌ها و دکتر «فتاحی معصوم» نماینده اسبق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی هدیه دادند.   مرکز آرشیو مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی آمادگی دارد با جذب منابع مطبوعاتی (روزنامه، مجله، سالنامه) به صورت چاپی و الکترونیکی در قالب اهدا، مبادله و خرید، برای حفظ منابع فرهنگی کشور اقدام کند.   علاقه‌مندان به وقف‌های فرهنگی و پژوهشگران می‌توانند از طریق تلفن ۰۵۱۳۲۲۳۲۵۱۹ اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • 94 هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • جذب ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری در آرشیو مطبوعات رضوی
  • ارائه خدمات «آبرسانی» آستان قدس رضوی در پهنه سیستان
  • اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی
  • برگزاری کرسی تلاوت «وعده صادق» در آستان قدس رضوی
  • مترو مشهد مقدس باید پیوست زیارت داشته باشد
  • وظیفه اصحاب رسانه هدایت جامعه به سوی نیکی ها و فضیلت هاست
  • برادران نفیس قرآن
  • نقاره‌نوازی؛ آیینی کهن در حرم امام رضا (ع) /۱/
  • نشان خادمی آستان قدس رضوی به میزبانان محفل اعطا شد