Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، رسول خضری  بر ضرورت جلوگیری از فروش مواد غذایی در  واگن ها و ایستگاه های مترو تاکید کرد و گفت: مکان های عرضه مواد غذایی مشخص بوده و واگن ها و ایستگاه های مترو جای عرضه و ارائه مواد غذایی نیست و این اقدام بازی با جان مردم است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شهرداری به راحتی می تواند از فروش و عرضه مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی توسط دستفروشان جلوگیری کند، افزود: به ازای هر صندلی در شهرداری 5 نیرو وجود دارد بنابراین با این اوصاف شهرداری نیرو به اندازه کافی برای جلوگیری از عرضه مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در مترو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت خودداری شهروندان از خرید مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی از دستفروشان مترو تاکید کرد و ادامه داد: بی شک لوازم آرایشی عرضه شده در مترو از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و تهدیدی برای سلامت مردم محسوب می شود.

ایران یک درصد جمعیت و 6 درصد ثروت دنیا را در اختیار دارد  اما متاسفانه سوء مدیریت باعث افزایش آسیب های اجتماعی مانند بیکاری و اعتیاد شده است
این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر لزوم ساماندهی دستفروشان مترو، تصریح کرد: ایران یک درصد جمعیت و 6 درصد ثروت دنیا را در اختیار دارد و در واقع 6 برابر ظرفیت جمعیت ثروت دارد اما متاسفانه سوء مدیریت باعث افزایش آسیب های اجتماعی مانند بیکاری و اعتیاد شده است.

خضری افزود: متاسفانه به دلیل عدم برنامه ریزی اقتصادی مناسب هر روز به تعداد بیکاران کشور افزوده می شود به گونه ای که تعداد بیکاران باسواد سه برابر بیکاران بی سواد است و در واقع اغلب دستفروشان لیسانس و فوق لیسانس دارند و به دلیل بیکاری به اجبار به سمت دستفروشی روی آورده اند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه 42 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند، گفت: متاسفانه 12 میلیون جوان ایرانی از سن اشتغال و ازدواج شان گذشته اند و این آماری بسیار تکان دهنده و مربوط به سال 96 است این در حالی است که آمار سال 97 هنوز ارائه نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از بی برنامگی دولت در حوزه اشتغال و ازدواج جوانان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در کشور با مشکلات معیشتی و اقتصادی ابرچالش بیکاری و گرانی مواجه هستیم.

منبع: نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ واحد متخلف بهداشتی در آران و بیدگل پلمب شد

رئیس مرکز بهداشت آران و بیدگل از پلمب چهار واحد متخلف بهداشتی در آران و بیدگل خبر داد. - اخبار استانها -

محسن قمصری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آران و بیدگل، ضمن اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی در شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: بیش از بیش از یک هزار و 100 مورد بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در این شهرستان انجام داد.

وی با اشاره به آغاز طرح سلامت نوروزی از پانزدهم اسفند ماه، گفت: با توجه به همزمانی تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان، تشدید نظارت بر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی در دستور کار بازرسان بهداشت محیط قرار گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آران و بیدگل ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته افزود: در این بازدیدها که از سطح عرضه و اماکن اقامتی انجام شده، بیش از 850 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد کشف و جمع آوری شده است.

وی همچنین از صدور 174 مورد اخطاریه بهداشتی برای اماکن عمومی حساس و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان آران و بیدگل خبر داد و گفت: هفت پرونده تخلف به مراجع قضایی ارجاع شده و چهار واحد متخلف نیز پلمپ شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آران و بیدگل به رسیدگی به 41 شکایت مردمی در این مدت اشاره کرد و گفت: 49 بازدید مشترک با حضور کارشناسان سایر ارگان‌های نظارتی شهرستان نیز انجام شده است و انجام حدود یک هزار و 400 مورد سنجش پارامترهای مواد غذایی، نظیر شوری و پی اچ خمیر نان، دمای نگهداری مواد غذایی، سنجش مطلوبیت روغن مصرفی و بررسی بار میکروبی سطوح، و نیز انجام بیش از 600 مورد کلرسنجی آب آشامیدنی در سطح این شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی ضمن هشدار به متصدیان فروشگاه ها و انبارهای نگهداری مواد غذایی، عرضه و نگهداری مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و مرجوع کردن این مواد به شرکت های پخش مواد غذایی را ممنوع اعلام کرد و گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/803/

دیگر خبرها

  • انجام بیش از دو هزار بازرسی بهداشتی در طرح بسیج سلامت نوروزی شوشتر
  • ۵ ابرماده غذایی ارزان که کلید کاهش وزن و جلوگیری از طاسی هستند
  • ۴ واحد متخلف بهداشتی در آران و بیدگل پلمب شد
  • کشف ۱۸۸ کیلو گرم مواد غذایی فاسد در فیروزکوه
  • ضبط ۱۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد توسط تعزیرات البرز
  • آبزیان حرام گوشت در بوشهر معدوم سازی شدند
  • آبزیان حرام گوشت در شهرستان بوشهر معدوم سازی شد
  • توصیه‌هایی برای جلوگیری از مسمومیت کودکان در سفر
  • تشدید نظارت شبکه دامپزشکی کرمان بر عرضه مواد خام دامی 
  • مواد سرطان زا در محصولات بهداشتی