Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد- ایرنا- المپیاد ورزشی بازی های بومی و محلی روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه در مجموعه ورزشی تختی شهرکرد آغاز شد.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت : این المپیاد با حضور 300 ورزشکار در دو بخش بانوان و آقایان در 6 رشته ورزشی برگزار می شود.
حمید کریمی در گفت و گو با ایرنا افزود : این المپیاد در رشته های دوومیدانی ، طناب کشی ، چوب کشی ، هفت سنگ مهارتی ، والیبال و فوتسال ادامه می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، روستاها و مناطق عشایری از جمله مناطق مستعد پرورش قهرمان ورزشی هستند و باید از ظرفیت ورزشی این مناطق در زمینه پرورش قهرمانان بیش از گذشته بهره گرفت.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه روستاها از مهمترین مناطق پرورش استعدادهای قهرمانی ورزشی هستند، زمینه توسعه ورزش برای جوانان روستایی در این دولت فراهم شد.
کریمی افزود: تاکنون نزدیک به 250 خانه ورزشی در یک سال اخیر در این استان تجهیز و بهره برداری شده است که این برای استان یک رکورد محسوب می شود.
وی گفت: برای بهره برداری و تجهیز خانه های روستایی بین 30 تا 50 میلیون ریال هزینه شده است و در این زمینه فدراسیون ورزش روستایی و عشایری، دستگاهها اجرایی و وزارت ورزش و جوانان همکاری لازم را با این اداره کل داشته اند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری 9 شهرستان با جمعیتی افزون بر 947 هزار نفر و 760 روستا با بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارد.
2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ورزش روستايي المپياد ورزشي چهارمحال و بختياري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بازی محلی تپه چو در روستای لزور فیروزکوه + فیلم

یکی از بازی‌های محلی که از نسل‌های گذشته تا کنون باقی مانده و تا امروز هم ادامه دارد، بازی محلی و بومی تپه چو است. این بازی به صورت گروهی است و برای تمرکز در زدن توپ با چوب دستی و سرعت عمل در ادامه بازی و قوای جسمانی بسیار مهم است.

بازیکنان در زمین به دوگروه مساوی تقسیم می‌شوند، یک گروه وظیفه زدن توپ با چوب را دارد، گروه دیگر وظیفه توپ دهنده به نفر ی که وظیفه زدن توپ با چوب را دارد و گرفتن توپ و پرتاب آن به سمت گروه اولی به قصد برخورد به آنها و خارج کردن آنها از گروه سر را دارد.

شهروند خبرنگار ما گوشه‌هایی از این بازی محلی را در روستای لزور شهرستان فیروزکوه را به نمایش گذاشت که تماشای آن خالی از لطف نیست.

منبع:  رمضانعلی اسفندیار - تهران

بیشتر بخوانید:

روایتی از یک بازی بومی و محلی در روستای تاریخی انبوه گیلان + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اجرای بازی محلی تپه چو در روستای لزور فیروزکوه + فیلم
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در تایباد
  • جشنواره بازی های بومی محلی بهزیستی شاهین دژ
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • برگزاری جشنواره ملی ورزشی و بازی‌های بومی محلی جام بلند همتان در تکاب
  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • حفظ محیط زیست مهمترین زیر ساخت توسعه و جهش تولید
  • ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری چهارمحال و بختیاری آماده حضور در المپیاد ملی آموزش هنر می‌شود