Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،   ترانزیت سوخت و فرآورده های سوختی از اقلیم کردستان عراق به ایران از سر گرفته شد و مسئولان گمرکات این اقلیم اعلام کردند: ورود کامیون های ایرانی برای ترانزیت مواد سوختی از مبدا کردستان عراق به بنادر ایران بلامانع است.

بر اساس اعلام گمرکات اقلیم کردستان عراق آن دسته از محصولات نفتی که منبع تولیدشان در کارگاه و پالایشگاه های داخل حریم کردستان عراق است و یا با حکومت قرارداد داشته و مجوز رسمی دارند می توانند ترانزیت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین  آن دسته از محصولات نفتی که منبع تولیدشان در استان های دیگر عراق فدرال است به شرط اینکه مجوز صادرات رسمی از وزارت نفت عراق فدرال داشته باشند و مجوز آنرا ارائه نمایند نیز مستثنی هستند.

ورود تانکرهای سوخت رسان به داخل ایران به دلیل اختلافات داخلی اقلیم کردستان با حکومت مرکزی متوقف شده بود که با رایزنی صورت گرفته و حل اختلافات از پنجشنبه شاهد از سرگیری ترانزیت سوخت از مرز رسمی پرویزخان به عنوان شاهراه اقتصادی هستیم.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: عراق ایران کردستان عراق وزارت نفت ایران عراق کردستان عراق وزارت نفت پارس ترانزیت پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد

قرارداد صادرات گاز ایران به عراق پنج سال دیگر تمدید شد.

به گزارش خبرنگار شانا، تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق به مدت پنج سال با در نظر گرفتن سبدی از انواع پرداخت‌ صورتحساب، امروز (چهارشنبه، هشتم فروردین‌ماه) بین مجید چگنی، مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران و زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق در بغداد امضا شد.

دیگر خبرها

  • مجوز تأسیس پارک فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی کردستان اخذ شد
  • منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان
  • فیلم/ تمدید صادرات گاز ایران به عراق
  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق پنج سال دیگر
  • پل بزن بین بلخ و نیشابور، هردو اقلیم یک خراسان است
  • قرارداد صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد
  • پشت پرده تراز منفی تجارت ایران در ۱۴۰۲
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • کنفرانس بین‌المللی مهار آب در افغانستان