Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:58:55 GMT

شهر نباید کارگاه ساختمانی شود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۴۶۶۹

شهر نباید کارگاه ساختمانی شود

روزنامه طلوع از نشریات استان فارس در شماره 2459 یادداشتی با عنوان 'شهر نباید تبدیل به کارگاه ساختمانی شود' منتشر کرده است.

این روزنامه در این مطلب، تحلیلی بر سخنان اخیر شهردار تهران داشته است که گفته است: نباید همه شهر تبدیل به یک کارگاه ساختمانی شود و باید تعادل را در توسعه شهر رعایت کنیم.
پیروز حناچی در یک برنامه رادیویی در مورد کارگاه‌های عمرانی موجود در شهر گفت: باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که هم شهر قابل زندگی و هم قابل سرویس دادن به مردم باشد و می‌بایست منافع هم به شکل متعادل و عادلانه در بین همه شهروندان توزیع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه طلوع در تحلیل این سخنان نوشته است: اقدامات عمرانی بدون در نظر گرفتن عوارض ناشی از آن و نادیده گرفتن حواشی مربوطه، زیر پا گذاشتن حقوق عمومی است که باید موردتوجه و دقت‌نظر دستگاه‌های مسئول و ناظر قرار گیرد.
تخریب و بنای ساختمان‌هایی که در گوشه گوشه شهر انجام می‌شود و به‌طورمعمول در یک دوره بین یک سال تا سه سال به‌طول می‌انجامد تا به پایان برسد، بدون تردید آسیب‌هایی را به همسایگان و مجاوران خود و همچنین عابران سواره و پیاده‌ای که از نزدیکی آن گذر می‌کنند، وارد می‌کند که اغلب نیز جبران‌ناپذیر و یا پرهزینه است و متأسفانه در این رابطه هم با ضعف و نبود قانون به‌روز و قابل‌اجرا، مواجه هستیم و هم با سستی و اهمیت ندادن به ضوابط و مقررات موجود دست‌وپنجه نرم می‌کنیم.
خاطره تلخ دوره 12 ساله فرسایشی اجرای مراحل نخستین قطارشهری شیراز که میلیون‌ها ساعت وقت شهروندان را نابود کرد و اعصاب آنان را سوهان زد، هرگز فراموش نمی‌شود، چراکه در این مدت بسیار طولانی از هزینه‌های سنگین تعمیر و تعویض قطعات خودروهایی که چاره‌ای جز گذر از دست‌اندازهای صعب‌العبور به‌ویژه در محور خیابان زند را نداشتند گرفته تا بحث‌وجدل و دعواهایی که لاجرم در این‌گونه وضعیت‌ها به وجود می‌آید، خسارت‌های مخوفی را برجای گذاشت که برآورد دقیق آن‌ها با آنچه حاصل داشت، شاید قابل قیاس و سنجش نباشد.
همچنین شماری از اقدامات عمرانی بدون پیوست‌های لازم، به آلودگی‌های بسیاری به‌ویژه آلودگی صوتی منجر می‌شود که در صورت در نظر گرفتن تمهیدات لازم و تصویب قوانین و مقررات مربوطه، همراه با اجرای بدون ملاحظات مزاحم و مخرب، می‌تواند شهروندان را از آسیب‌های متعدد رهایی دهد و مصون کند.
اشاره شهردار تهران به این مهم نخستین‌ باری است که از زبان یک مسئول ارشد شهری شنیده می‌شود که جای خرسندی است؛ اما نباید تنها در حرف و بیان خلاصه و مختصر شود و لازم است که در سطح شوراهای اسلامی شهرها، به‌ویژه کلان‌شهرها مطرح و منجر به مصوبات لازم شود تا ازاین‌به‌بعد ایمنی، سلامتی، آسایش و آرامش شهروندان قربانی بی‌توجهی‌ها و ندانم‌کاری‌ها نشود.
منبع: روزنامه طلوع
2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهري آلودگي صوتي روزنامه طلوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی خود نوشت:

بیشتر بخوانید: نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵

««طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1228183 برچسب‌ها بیمه

دیگر خبرها

  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • تولید سامانه هوشمند تجهیزات ساختمانی
  • هیچ مجوز کاغذی از ۲۵ اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود
  • کم‌کاری و اهمال دستگاه‌ها در خصوص ناهنجاری‌های اجتماعی قابل پذیرش نیست
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • بیماری زنگ زرد بلای جان غلات
  • غرق شدن کودک شبستری در استخر
  • ساخت انگشت مصنوعی انعطاف‌پذیر بدون اتصال مکانیکی
  • فروردین ماه تبریز بدون آلودگی هوا سپری شد