Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@09:29:17 GMT

این اتفاقات بیفتد خودرو ارزان می‎شود!

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۴۹۶۱

این اتفاقات بیفتد خودرو ارزان می‎شود!

از یک‌ماه پیش و پس از کش‌وقوس‌های فراوان، قیمت خودروهای داخلی بالا رفت اما از اواسط بهمن ماه بود که بازار خودرو آشفته‎شد و نوسانات قیمت خودرو به حدی رسید که پراید به 47 میلیون تومان رسید اما واقعا علت گرانی خودرو چیست؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، از یک‌ماه پیش بود که پس از کش‌وقوس‌های فراوان، قیمت خودروهای داخلی با وعده افزایش تولید بالا رفت اما از اواسط بهمن ماه بود که بازار خودرو آشفته تر شد و نوسانات قیمت خودرو به حدی رسید که در پراید  به 47 میلیون  تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

؛ اما اینکه علت گرانی خودرو چیست و آیا ممکن است خودرو دوباره ارزان شود سوالی است که این روزها در جامعه مطرح وبرخی ها با تردید منتظر عملی شدن وعده وزیر صمت برای ارزان شدن خودرو و بویژه پراید 34 میلیونی هستند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزایش قیمت خودرو در بازار را مورد پذیرش کمیسیون صنایع و نمایندگان مجلس ندانسته و  گفته است به دلیل حساسیت موضوع افزایش لجام گسیخته قیمت خودرو، ممکن است کمیسیون صنایع برای رسیدگی به این مشکل جلسه‌ای با فوریت تشکیل دهد.

کاهش قیمت خودور در بازار مستلزم چند شرط است

به گفته ولی ملکی از آنجایی که افزایش قیمت خودرو در بازار اعمال شده، بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به موضوع ورود کرده و از طریق برخورد با متخلفان وضعیت بازار را سامان دهند و در این وضعیت نقش قوه قضاییه و تعزیرات حکومتی اهمیت بسیاری دارد.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس معتقد است: جلوگیری از افزایش قمیت خودرو در بازار مستلزم برخورد ضربتی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی گفت: قیمت خودرو کاهش پیدا می‌کند اگر 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات به قطعه‌سازان پرداخت شود چراکه با تحقق این مهم تولید خودروسازان نیز افزایش پیدا می‌کند و به همان نسبت از قیمت خودرو کاسته می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت صمت باید دستور پرداخت هرچه سریع تر این تسهیلات  را صادر کند تا بانک‌های عامل سرمایه در گردش موردنیاز قطعه‌سازان را فراهم کنند.

خودرو  مرتب عرضه شود، قیمت حتما پایین می‌آید

دو روز پیش وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه  هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره قیمت‌های خودروهای داخلی گفت: قیمت پراید باید طبق محاسبات ۳۴ میلیون تومان باشد و دست دلالان از فروش و عرضه خودرو قطع شود.

 رحمانی  گفته است عرضه فوری را بیشتر کردیم و متعهدیم که تعهدات قبلی مان را انجام دهیم و اگر عرضه فوری مورد استفاده قرار گیرد و خودرو تا عید مرتب عرضه شود، قیمت حتما پایین می‌آید و روی قیمت معقولی که همان قیمت محاسباتی باشد می ایستد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: آمار نشان می‌دهد که تولید ایران خودرو و سایپا نسبت به ماه‌های قبل که تا مرز توقف رفته بود، بیشتر شده و ما باید حواسمان باشد که دلالی در بازار خودرو باب نشود و اراده ما هم بر همین است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا

به گزارش قدس آنلاین، گروه خودروسازی سایپا از امروز (چهارشنبه) طرح فروش وانت سایپا ۱۵۱ SE را با قیمت جدید آغاز کرده است. این طرح از ساعت ١۴ آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

صرفاً متقاضیان عادی دارای شرایط عمومی بخشنامه‌های فروش خودرو می‌توانند در این طرح فروش نظیر حداقل سن ۱۸ سال و دارا بودن گواهینامه، هر کد ملی یک خودرو، شماره تلفن همراه به‌نام فرد متقاضی و عدم امکان صلح و انتقال خودرو به صورت وکالتی، شرکت کنند.

این محصول که تاکنون با قیمت مصوب ۲۶۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه‌ می‌شد، مشمول ۴۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان افزایش قیمت شده و اکنون با قیمت ۳۰۹ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان عرضه شده است. 

این خودور صرفا در رنگ سفید و موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه عرضه شده است؛ متقاضیان  شرکت در این مرحله از فروش وانت سایپا ۱۵۱ می‌توانند، با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی  saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام و واریز وجه اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ کدام خودرو امروز ارزان شد؟
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟