Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به تعیین مکان جهت کار دست‌فروشان، از فعالیت آن‌ها در معابر به‌ویژه در طول خیابان های اصلی و بازار خودداری می‌شود، بنابراین انتظار می‌رود، خود دست‌فروشان در اماکن تعیین‌شده فعالیت کرده و معابر را مسدود نکنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز، افزایش تعداد دست‌فروشان در بازار کار و اقتصاد قطعاً نشانه خوبی نیست و نشان‌دهنده کمبود فرصت‌های شغلی موردنیاز جوانان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه هزاران جوان تصمیم بگیرند به دلیل ناتوانی دریافتن شغل و همچنین کمبود مالی، اقدام به دست‌فروشی در اماکن عمومی کنند را نمی‌توان به فال نیک گرفت و خرسند بود که جوانان مشغول کارند!

درواقع می‌توان این‌گونه عنوان کرد که دست‌فروشان جوان هیچ‌گونه انگیزه‌ای غیر از کسب روزی و درآمد ندارند و ازاین‌رو بسیاری تا زمان دستیابی به یک فرصت شغلی قابل‌اعتنا در بازار دست‌فروشی باقی مانند.

این گزارش قصد ندارد به این بپردازد که آیا باید با دست‌فروشان برخورد کرد و یا اینکه آن‌ها با ارائه قیمت‌های به‌مراتب پایین‌تر از اصناف خُرد باعث ضرر و زیان مغازه‌داران می‌شوند؛ بلکه صرفاً طرح این مسئله است که دست‌فروشی جوانان از روی ناچاری و برای فرار از بیکاری به‌شدت افزایش‌یافته و موضوع چند برابر شدن تعداد دست‌فروشان جوان در برخی ایام سال مانند شب عید به‌وضوح خود را نشان می‌دهد.
 


همچنین تأکیدی بر این موضوع است که هرچند شاید جوان دست‌فروش بتواند در ایام خاص درآمد خوبی هم داشته باشد، اما قطعاً او فعالیت خود را شغل دائمی نمی‌داند و از اشتغال به این شکل خود راضی نیست. البته مردم نگاه منفی و دید بدی نسبت به این‌گونه فعالیت در بازار کار ندارند و بسیاری نیز از دست‌فروشان خرید می‌کنند.

به‌هرحال این روزها و ایام و شبانه‌روز که در آستانه سال نو قرار دارد برای برخی جوانان فرصتی است برای دور ماندن از بیکاری حتی برای چند روز. برخی «داد» می‌زنند و برخی نیز حسابی پای بساطی که پهن کرده‌اند مشغول هستند. آن‌ها تبلیغ کرده و خریداران را تشویق به خرید از خود می‌کنند.
 

 
با فرارسیدن روزهای پایانی سال تعداد دست‌فروشان افزایش پیدا می‌کند

احمدی یکی از کسبه شهر فارسان می‌گوید هرساله هم‌زمان با فرارسیدن روزهای پایانی سال تعدادی از دست‌فروشان و بساط گستران در معابر پرتردد و راسته‌های تجاری سطح محدوده اقدام به فروش اجناس خود می‌نمایند که خیابان‌های اصلی شهر که شهروندان برای تهیه مایحتاج خود به آن مراجعه می‌کنند.

وی افزود: سد معبر دست‌فروشان و بساط گستران در حالی در این خیابان‌ها رو به افزایش است که علاوه بر نارضایتی عابران و خانواده‌ها برای گذر از پیاده‌روها؛ موجب نارضایتی کسبه و مالکین مغازه‌ها نیز شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۵۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد

رضا یعقوبی گفت: پیرو گزارش پلیس فتای شهرستان زرند در خصوص انتشار محتوای مجرمانه و تصاویر نامتعارف در فضای مجازی، دستور مسدود سازی ۵ صفحه مجازی صادر ‌و گردانندگان آن ها تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.

وی با اعلام اینکه ایجاد بستری امن و سالم در فضای مجازی از اولویت‌های دستگاه قضایی است، افزود: برابر رصد و پایش فضای مجازی که به طور مستمر از طریق پلیس امنیت اخلاقی شهرستان و دیگر نهادهای امنیتی انجام می شود، با دریافت گزارش فعالیت غیر اخلاقی ۵ صفحه که در شبکه های اجتماعی اقدام به ترویج رفتارهای خلاف اخلاق و عفت عمومی در بین جوانان می کردند، شناسایی شدند و فورا صاحبان این صفحات برای پاسخگویی به دادسرای زرند احضار شدند.

وی ادامه داد: با تشکیل پرونده قضایی و احضار متهمین، ضمن تفهیم اتهام، قرار تامین متناسب برای متهمین صادر و با صدور قرار نظارت قضایی، از فعالیت این صفحات با لحاظ مقررات قانونی جلوگیری به عمل آمده تا روند رسیدگی قانونی به جرائم ارتکابی ادامه یابد‌.

وی با اشاره به اینکه بایستی سلامت ذهن و روح افراد و به ویژه کودکان و نوجوانان به هر طریق ممکن از آلودگی‌های فضای مجازی حفظ شود، به کاربران فضاهای مجازی هشدار داد: فعالیت آن ها در فضای مجازی مورد رصد و ردیابی مستمر واقع شده و با هر عمل غیر اخلاقی و مجرمانه از قبیل انتشار تصاویر مستهجن، مبتذل، توهین و تهدید و قدرت نمایی در فضای مجازی که امنیت روحی، روانی، اخلاقی و جسمانی افراد و جامعه را به خطر بیندازد، برابر قانون برخورد می شود. 

یعقوبی با اشاره به ماده ۷۴۲ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی افزود: دستگاه قضایی به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا عده‌ای اندک فضای مجازی را بستری برای فروپاشی بنیان خانواده‌ها و ترویج انحرافات اخلاقی و آلودگی اذهان قرار دهند و به طور قطع قضات محاکم قضایی زرند نیز آرای بازدارنده ای برای مجازات این افراد صادر خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • : ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد